Muistovärssyjä kukkalaitteeseen?

  • Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti
avuton
Mistä voisin selailla vähän muistovärssyjä, mikä sopisi nuoren äkkiä kuolleen kukkalaitteeseen?
Entä onko mitään "trendiä" tai kirjoittamatonta sääntöä, kumpaako "pitää" nuorelle käyttää värssyyn, nauhoja vai korttia, vai onko ihan oman mielen ja kukkaron mukaan??
 
Koskaan ei tiedä onko aikaa paljon vai vähän.
Yht'äkkiä huomaa se päättyikin tähän.
Kun sammui sydän läheisen.
On aika surun hiljaisen.

Entä tämä? Vai haluatko sen ehdottomasti olevan jostain laulusta? Minusta nuorelle ihmiselle voi käyttää samalla tavoin nauhaa tai korttia, kuin muillekin.
 
"Ken ymmärtää vois kaiken tarkoituksen. Me jäämme vaiti, hiljaa nöyrtyen" Tää oli meillä miehen veljen hautajaisissa. Kuoli myös yllättäen. Toinen : "On hiljainen taivaanranta, ei lintujen laulu soi. Ei kuoleman tarkoitusta aina ymmärtää voi"

Nykyisin käytetään enemmän korttia kuin nauhoja.

 
avuton
Tuntuu että kaikki maailman värssysivut olen kahlannut ja on pari sopivaakin "ellei parempaa löydy".
Laulusta olisi siinä mielessä kiva löytää värssy, koska kuollut on nuori ja nuo parhaimmat "vakiovärssyt" on jo aika kuluneita.

Eipä silti, ei se tilannetta muuta, oli millainen värssy tahansa siinä kukkalaitteessa, mutta haluan sen kuitenkin valita huolella siskoni pojalle ja ajattelen myös sitä, miltä värssy tuntuu/kuulostaa lapsensa menettäneelle.
 
vieras
kerro hiukan värssyn kohteesta, niin koitan keksiä.
Esim. laulamisesta pitävälle/laulua harrastavalle laittaisin
"Voi vaieta lintunen
ja on kerran päättyvä lento sen" (laulusta Sait multa kukkaset toukokuun)
 
avuton
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kerro hiukan värssyn kohteesta, niin koitan keksiä.
Esim. laulamisesta pitävälle/laulua harrastavalle laittaisin
"Voi vaieta lintunen
ja on kerran päättyvä lento sen" (laulusta Sait multa kukkaset toukokuun)
No en niin hirveän hyvin varsinaisesti tuntenut hänen sielunelämää, oli niitä nuoria, jotka ei nyt paljon itsestään huutele.
 
vainajan oloinen värssy
Jos satut tietämään kuolleen lempibiisin ota siitä pätkä vaikka se ei välttämättä niin surullinenkaan olisi ilmaise surusi sitten nimienne yhteydessä. Ja kukkia valitessa mieti hetki mitkä kukat/minkälainen sidonta kuvastaisi vainajaa parhaiten Mä ainakin toivoisin kun kuolen et värssy olisi valittu mua ajatellen.
 
Jenni haapamäki
niin,minä olen 13 vuotias tyttö jolta kuoli tänä torstaina vaari mikä oli suuri isku päin näköä..Vaikka olenkin aika nuori niin haluaisin jostain todella hyvän värssyn rakkaalle Vaarilleni joka aina minua hoivasi ja minä en kyennyt/pystynyt näkemään häntä kuolinvuoteellaan joten haluaisin jotenkin vielä muistuttaa että välitän vaikka onkin jo hieman myöhäistä,joten pyydän teiltä apua;Mistä kappaleesta saisi hyvän muistovärssyn.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Jenni haapamäki:
niin,minä olen 13 vuotias tyttö jolta kuoli tänä torstaina vaari mikä oli suuri isku päin näköä..Vaikka olenkin aika nuori niin haluaisin jostain todella hyvän värssyn rakkaalle Vaarilleni joka aina minua hoivasi ja minä en kyennyt/pystynyt näkemään häntä kuolinvuoteellaan joten haluaisin jotenkin vielä muistuttaa että välitän vaikka onkin jo hieman myöhäistä,joten pyydän teiltä apua;Mistä kappaleesta saisi hyvän muistovärssyn.
Jenni, meillä lapsenlapset laittoivat pappalle : Heittäkää arkulle hiljaa multaa, siellä on pappa, siellä on kultaa.

Lyhyt, mutta "helppo" lukea myös arkulla seppelettä laskiessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenni haapamäki:
niin,minä olen 13 vuotias tyttö jolta kuoli tänä torstaina vaari mikä oli suuri isku päin näköä..Vaikka olenkin aika nuori niin haluaisin jostain todella hyvän värssyn rakkaalle Vaarilleni joka aina minua hoivasi ja minä en kyennyt/pystynyt näkemään häntä kuolinvuoteellaan joten haluaisin jotenkin vielä muistuttaa että välitän vaikka onkin jo hieman myöhäistä,joten pyydän teiltä apua;Mistä kappaleesta saisi hyvän muistovärssyn.
Jenni, meillä lapsenlapset laittoivat pappalle : Heittäkää arkulle hiljaa multaa, siellä on pappa, siellä on kultaa.

Lyhyt, mutta "helppo" lukea myös arkulla seppelettä laskiessa.

meillä oli tää mummon hautajaisissa.
 

Yhteistyössä