Muita jotka pelkäätte, että teidät leimataan pedofiileiksi?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Itse usein ajattelen, että jos katson jotakin lasta edes sekunnin tms. niin lapsen mukana oleva vanhempi heti kuvittelee, että olen pedofiili, kun "tuijotan" lasta. Esim. kadulla kulkiessa tai kaupassa ollessa on vaikea olla, kun pitäisi jotenkin sijoittaa katseensa siten, että se ei osu lapsiin.

En kaupassa myöskään lastenruoka- ja vaippahyllyn ohi kulkiessani pysty laittamaan katsettani siihen kun pelkään, että jos joku huomaa minun vilkaisseen hyllyä niin tämä kuvittelee minun olevan pedofiili.

Ja tämä kaikki siitä huolimatta, että en oikeasti ole mikään pedofiili tai muutenkaan seksuaalisesti kiinnostunut lapsista.

Muita, joilla on vastaavia tunteita/pakkomielteitä?
 
vierailija
Minäkään en uskalla puhua vieraille lapsille, paitsi jos minulla on mukana sukulaisten lapsia. Pariin kertaan olen kysynyt eksyneeltä oloiselta lapselta onko hän eksynyt, ja jostain onkin ilmestynyt ilmeisesti lapsen äiti, joka tuijottaa minua vihaisena. Aina on tuntunut siltä, että olisi parempi jättää eksyneen oloiset lapset oman onnensa nojaan.
Nyt kun olen näkyvästi raskaana, muiden lasten vanhempien asenne on huomattavasti ystävällisempi, samoin aina kun liikun veljen leikki-ikäisten lasten kanssa. Ero on selvä -- jos sinulla ei ole mukana lapsia tai et ole raskaana, et saa noteerata muiden lapsia millään tavalla.
 
Minäkään en uskalla puhua vieraille lapsille, paitsi jos minulla on mukana sukulaisten lapsia. Pariin kertaan olen kysynyt eksyneeltä oloiselta lapselta onko hän eksynyt, ja jostain onkin ilmestynyt ilmeisesti lapsen äiti, joka tuijottaa minua vihaisena. Aina on tuntunut siltä, että olisi parempi jättää eksyneen oloiset lapset oman onnensa nojaan.
Nyt kun olen näkyvästi raskaana, muiden lasten vanhempien asenne on huomattavasti ystävällisempi, samoin aina kun liikun veljen leikki-ikäisten lasten kanssa. Ero on selvä -- jos sinulla ei ole mukana lapsia tai et ole raskaana, et saa noteerata muiden lapsia millään tavalla.
Aika turhaan murehdit. Itse en perheellisenä ole moksiskaan jos jossain marketissa tai kadulla joku yksinoleva ventovieras jututtaa mun lasta tai lepertelee. Se on täysin sallittua, ja mun mielestä rentoa. Ei mulle tule mieleen että nyt joku pedari tuossa vokottelee mun lasta.
 
Mä aika herkästi kysyn harhailevalta lapselta että missä vanhempasi ovat. Kerran risteilyllä oli itkevä 4-5-vuotias poika ruokaravintolan edessä, kysyin missä vanhempansa ja sanoi että hänen on käsketty odottamaan tässä. Vinkkasin yhdelle työntekijälle ja lapsesta tehtiin kuulutus, äitinsä haki sit vihdoin muksunsa. En ymmärrä miksi se lapsi oli jätetty yksin!
 
vierailija
Aika hysteerinen suhtautuminen nykypäivänä on pedofiliaan, mutta ei sentään noin hysteerinen... Sen taidat itsekin tosiaan tietyllä tasolla tiedostaa.

Mitä jos kokeilisit "siedätyshoitoa" tuon asian suhteen? Vaikka kävisit toistuvasti ostamassa jotain halpoja lastentarvikkeita sieltä marketin hyllystä ja lastentarvikeliikkeistä. Tai siirtäisit varovaisesti vähän kerrallaan katsetta kohti niitä lapsia ja yrittäisit huomata, että ei sinuun oikeasti kohdisteta mitään epäileviä katseita, ja yrittäisit ajatella, että jos joku vanhempi sinua katsookin niin se johtuu ihan muista syistä.
 

Yhteistyössä