Muita suurperheellisiä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Täältä länsi Suomensaaristosta päin kirjoittelee yksi suurperheellinen 42 vuotias äiti. Meiltä löytyy lapsia 12 ja ihan kiva olisi tietää onko muita samanlaisia höppänöitä :)
Päätöksemme haluta iso perhe ei johdu siitä, että olisimme lestadiolaisia vaan ihan siitä että olemme molemmat suht suurperheen lapsia (miehen kotona oli 5 ja minun 6 lasta).
Emme ole mitään yhteiskunnan elättejä vaan mies käy töissä ja minä olen kotona ja ihan todellakin omasta halusta.
Lapset saavat aina tarvittaessa omaa aikaa kanssamme jos tarve niin vaatii, eli meillä ei myöskään jätetä ketään vaille huomiota.
Tuossa nuo kaikki edellämainitut asiat mainitsin ihan siksi kun tiedän että nämä asiat nyt normaalisti ensimmäisenä ihmisten mielissä putkahtaa :)
Olisi tosi mukava kuulla muita samassa tilanteessa olevia? :)
 
vierailija
Täältä länsi Suomensaaristosta päin kirjoittelee yksi suurperheellinen 42 vuotias äiti. Meiltä löytyy lapsia 12 ja ihan kiva olisi tietää onko muita samanlaisia höppänöitä :)
Päätöksemme haluta iso perhe ei johdu siitä, että olisimme lestadiolaisia vaan ihan siitä että olemme molemmat suht suurperheen lapsia (miehen kotona oli 5 ja minun 6 lasta).
Emme ole mitään yhteiskunnan elättejä vaan mies käy töissä ja minä olen kotona ja ihan todellakin omasta halusta.
Lapset saavat aina tarvittaessa omaa aikaa kanssamme jos tarve niin vaatii, eli meillä ei myöskään jätetä ketään vaille huomiota.
Tuossa nuo kaikki edellämainitut asiat mainitsin ihan siksi kun tiedän että nämä asiat nyt normaalisti ensimmäisenä ihmisten mielissä putkahtaa :)
Olisi tosi mukava kuulla muita samassa tilanteessa olevia? :)
Meillä on kuusi lasta. Sehän varmaan kuulostaa aika vähältä, mutta muut pitää mua suurperheellisenä...
 
ap 12 lapsen äiti
Hei taas :)
Eli meillä on vanhin nyt tänä vuonna 22 vuotias ja nuorin täytti viime kuussa 2 vuotta :)
Kyllähän tässä on paljon touhua ollut ja menemistä ja välillä on joutunut miettimään miten saada rahat riittämään, mutta en todellakaan kadu mitään. Itse asiassa toivoisin että saisimme vielä edes yhden lapsen mutta eihän se mikään itsestäänselvä asia ole.
Kaikki synnytykset on olleet normaaleja alatie synnytyksiä, myös meidän 6v kaksosten synnytys. Raskausajat on myös olleet todella helppoja ja olen palautunut ihmeen helposti normaalipainoon synnytysten ja imetysten jälkeen :)
 
vierailija
Ihan sairasta tehdä 12 lasta. Jotain oman päänsisäisen tyhjyyden täyttämistähän tuollainen. Mielisairasta suorastaan.
Kuinka se asia on sinulta pois? Eihän tuo asia kuulu sinulle lainkaan kuinka monta lasta ihminen haluaa saada. Olet aika tyhmä.

Pisteet aplle jaksamisesta! Itselläni on 3 lasta ja lisää tuskin tulee vaikka vauvakuume kyllä välillä iskee. Älä välitä näistä avohoitopotilaista jotka saattavat täällä näitä juttuja kommentoida, tällasella palstalla se riski on vaikka kirjoittaisit mistä asiasta tahansa :)
 
vierailija
Kuinka se asia on sinulta pois? Eihän tuo asia kuulu sinulle lainkaan kuinka monta lasta ihminen haluaa saada. Olet aika tyhmä.

Pisteet aplle jaksamisesta! Itselläni on 3 lasta ja lisää tuskin tulee vaikka vauvakuume kyllä välillä iskee. Älä välitä näistä avohoitopotilaista jotka saattavat täällä näitä juttuja kommentoida, tällasella palstalla se riski on vaikka kirjoittaisit mistä asiasta tahansa :)
Typerä lause. Kuka on sanonut että se olisi joltain toiselta pois? Kommentoin vaan, että on sairasta tehdä 12 lasta. Niin se vaan on.
 
vierailija
Typerä lause. Kuka on sanonut että se olisi joltain toiselta pois? Kommentoin vaan, että on sairasta tehdä 12 lasta. Niin se vaan on.
Sairasta kuule on tuo sinun asennevammasi. Anna ihmisten itse päättää omasta kehostaan ja perhekoostaan, se ei sinulle kuulu pätkänvertaa mitä ihmiset haluavat. Mene sinä nuolemaan niitä mamuja sinne vokin pihalle missä käyt itseäsi muutenkin niille mokkakikkeleille tarjoamassa. Te suvakit olette tosi sairasta porukkaa ja kehtaattekin kutsua itseänne suvaitsevaisiksi.
 
vierailija
En oo sairas. Lapsilukua en ite aio rajoittaa ollenkaan, joten VOI OLLA, että tulee enempikin lapsia, mutta toistaiseksi tosiaan jo kuusi.
Mitä sä ap oikein halusit kysyä tai kuulla? Meni silleen vähän ohi toi pointti multa, mutta kerron nyt vaikka, että meidän suurperheen talous on aika vaatimatonta ja hommaa tietysti paljon enemmän kuin pienemmän "ryhmän" hoitamisessa.
Toisaalta pidän tärkeänä hoitaa lapset itse ja jos olisi vähemmän niin, ehkä tulisi syyllinen olo olla kotona, mutta sitten varmaan tekisin jotai osa-aika duunia tai yrittelisin jotain tms. Where there is a will, there's a way.. Vai miten se oli.
Mua ei vaivaa mikään arvostelu, vaikka lasten yksilöllisestä ajasta tms. kliseistä. Meillä on täällä ihan kiva elämä, en vaihtais. Tulee mieleen onko joku ehkä katkera jostain?
Meitä oli vain kaksi lasta, mun synnyinkodissa, mutta... No, eipä siitä enempää. Jokainen tehköön parhaansa. Ja miettiköön, mikä nyt on väärin ja mikä oikein..

T.: Kaarina
 

Yhteistyössä