Mustat silmänaluset

Meillä ihan sama juttu.
Googlettamalla löysin tällaisen http://perheklubi.net/index.php?showtopic=31428 et liekkö tosiaan sitten allergiaa muksulla :/ Pitänee neuvolassa kysäistä seuraavalla kerralla..
 
Hei, olen myös huomannut, että n. viikon ajan meidän 7kk ikäisellä pojalla on ollut tummat silmänaluset. Ja samaa sanoi meidänkin terveyskeskuksessa lääkäri, että pojalla on ns."atopiapoimut" silmien alla kuin mistä tuossa linkissäkin mainittiin (tai allergia poimuiksi sanoivatlinkissä). Korvatulehduksia on ollut ihan tarpeeksi ja tk lääkäri sanoi pojan ilmeisestikkin nielurisojen olevan suuret (korvatulehduksen vuoksi menimme). Posketkin punoittavat, ovat vähän kuivahkot ja nenänpää on punainen :eek: . Toivottavsti ei allergioita ilmenisi :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja veitikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Oho, ompa mielenkiintoinen aihe. Meillä kuopuksella tummat silmän aluset, poimuja en ole huomannut kyllä.. Ja mies kärsinyt ikänsä tummista silmän alusista ja allergioitakin löytyy..

oletko huomannut onko imusolmukkeet "koholla"?
ON! Siis pojalla on tuolla niskassa olevat imusolmukkeet koholla...Liittyykö allergiaan..? (Mulla tietysti syöpä pomppaa aina mieleen..)

Me nimittäin on ihmetelty pojan niskassa olevia semmosia pahkuja, jotka välillä enemmän koholla ja välillä vähemmän.. Ja sit jossain vauvakirjassa oli kuva, johon meritty noi imusolmukkeet kaikki, niin selkeesti ovat nuokin imusolmukkeita..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja veitikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Oho, ompa mielenkiintoinen aihe. Meillä kuopuksella tummat silmän aluset, poimuja en ole huomannut kyllä.. Ja mies kärsinyt ikänsä tummista silmän alusista ja allergioitakin löytyy..

oletko huomannut onko imusolmukkeet "koholla"?
ON! Siis pojalla on tuolla niskassa olevat imusolmukkeet koholla...Liittyykö allergiaan..? (Mulla tietysti syöpä pomppaa aina mieleen..)

Me nimittäin on ihmetelty pojan niskassa olevia semmosia pahkuja, jotka välillä enemmän koholla ja välillä vähemmän.. Ja sit jossain vauvakirjassa oli kuva, johon meritty noi imusolmukkeet kaikki, niin selkeesti ovat nuokin imusolmukkeita..

ajattelin vaan kun minun lapsellani on ollut pientä lämpöä ja imusolmukkeet turvonneet ja lääkäri luuli niitä (2lääkäriä) rasvapateiksi!!!!
kunnes kolmas viisas lääkäri sanoi että ovat imusolmukkeita,ja laittoi tarkempiin tutkimuksiin.Mitään ei kuitenkaan löytynyt,mutta rupesin vaan miettimään josko se olisi oikeasti meilläkin jotain allergiaa.paino ei ole noussut oikeastaan ollenkaan ja nuhaa on...vihreää limamaista räkää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja veitikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja veitikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Oho, ompa mielenkiintoinen aihe. Meillä kuopuksella tummat silmän aluset, poimuja en ole huomannut kyllä.. Ja mies kärsinyt ikänsä tummista silmän alusista ja allergioitakin löytyy..

oletko huomannut onko imusolmukkeet "koholla"?
ON! Siis pojalla on tuolla niskassa olevat imusolmukkeet koholla...Liittyykö allergiaan..? (Mulla tietysti syöpä pomppaa aina mieleen..)

Me nimittäin on ihmetelty pojan niskassa olevia semmosia pahkuja, jotka välillä enemmän koholla ja välillä vähemmän.. Ja sit jossain vauvakirjassa oli kuva, johon meritty noi imusolmukkeet kaikki, niin selkeesti ovat nuokin imusolmukkeita..

ajattelin vaan kun minun lapsellani on ollut pientä lämpöä ja imusolmukkeet turvonneet ja lääkäri luuli niitä (2lääkäriä) rasvapateiksi!!!!
kunnes kolmas viisas lääkäri sanoi että ovat imusolmukkeita,ja laittoi tarkempiin tutkimuksiin.Mitään ei kuitenkaan löytynyt,mutta rupesin vaan miettimään josko se olisi oikeasti meilläkin jotain allergiaa.paino ei ole noussut oikeastaan ollenkaan ja nuhaa on...vihreää limamaista räkää...
toi hymiö ei kuulunut tulla...

 
Heili Karjalasta, tuollaiset ne on meidän kuopuksellakin. Viiva näkyy ja varsinkin kun hymyilee niin on ihan pussilla :/
Meillä täytyy saada korvalääkärille lähete tosiaan jo kun korvatulehduksia ollut niin paljon ja tonsillat (?) oli kuulemma suuret, että kai nekin voi allergiasta johtua...
 
Tää on mielenkiintoinen juttu. itelläni kanssa mustat silmänaluset ja tytölläni. Tytöllä todettu kissa- ja pölypunkkiallergia ja atooppinen ihottuma ilm. keskivaikea/vaikea, la saimme ihotautilääkäriltä tokrolimuusivoiteen. Syksyllä oli silmät turvoksissa useammampaankin otteeseen, sisaruskuvassa silmät näyttää siltä kuin siristelisi mutta ei siis siristellyt.
Miten teiltä on noita allergiajuttuja otettu selville? Verestä vai prick-testinä?
 
Itse ihmettelin samaa lääkärissä muutama viikko sitten kuopuksen kanssa (muiden asioiden yhteydessä ) . Lääkäri sanoi, että Suomessa talvikaudella tämä on lapsilla hyvin yleinen ilmiö. Siis nyt puhun sinisen violeteista silmänalusista, en imusolmukkeista. Kuulemma vähäinen auringon valo saa usein lapsen ihon läpikuultavammaksi, jolloin verisuonet vaan näkyvät helpommin (tai jotenkin näin ) . Lähinnä siis, että se on ihan yleistä myös terveillä lapsilla. Tietysti jos on muitakin oireita, niin kyse voi olla jostakin flunssasta/sairaudesta.
 
Meillä 3,5 v tyttö, jolla myös tummat silmänaluset ja kait sellainen viiva silmien alla, jota täällä on kuvattu (siis tämä oma diagnoosi siitä viivasta). Meillä ei ole allergioita, mutta tytöllä on atooppinen iho, jota täytyy rasvata päivittäin. Varsinkin talviaikaan, kun ilma on kuiva, iho reagoi herkemmin. Tyttö on todella vaalea ja kalpeaihoinen muutenkin, joten silmänaluset erottuvat tosi hyvin.
 

Yhteistyössä