Nämä 10 brändiä ovat oikeasti kotimaisia, uskoisitko?

Moikka Kakkaraiset!! (nimi joilla kutsun Kaksplus-sivun käyttäjiä)

Moni yleensä ajattelee, että monet isoimmat ja kauneimmat tuotemerkit tulevat kansainvälisiltä markkinoilta niin kuin esimerkiksi Yhdysvalloista tai Saksasta.

Minulle on tullut ainakin yllätyksenä, että seuraavat brändit ovat suomalaisia ja saatu vain näyttämään ulkomaalaisilta (kenties että voidaan nostaa hintaa). Aikuisopiskelen markkinointia ja tein tällaisen esitelmän tästä aiheesta. Yllättääkö lista sinut?

1. Lumene (meikit, aiemmin kuvittelin ranskalaiseksi mutta on puhtaista suomalaisista pohjolan raaka-aineista tehty kosmetiikkatuoteketju.)
2. Lundia (huonekalut, moni luulee ruotsalaiseksi, mutta heillä on ikea. ei pidä sekoittaa)
3. Crowmoor, Sherwood, Crooks Head (ovat suomalaisia siidereitä, mutta saatu näyttämään aidolta ja alkuperäiseltä esim brittiläiseltä&perinteiseltä. Näitä ei kuitenkaan muissa maissa juoda tai ainakaan myydä)
4. Dolmio (Atrian, HK:n ja Saarioisen yhteinen tuotemerkki italialaisen nälän taltuttamiseen. Italiassa tätä ei myydä. He suosivat Bertolli-merkkiä)
5. Nokia (Edelleen suomalainen, ei ole myyty Intiaan romutettavaksi)
6. Erioil (ranskalaiselta kuulostavasta nimeltä huolimatta KiiltoClean Oy:n kehittelemä suomalainen kosteusvoidemerkki)
7. Salmon ja Wilson (nämä ovat suomalaisen Amer Sportsin urheiluvälinetuotemerkkejä. Wilson lentopallo näkyi esimerkiksi Tom Hanskin tähdittämässä Crusoe-elokuvassa, joten suomikuva meni sitäkin kauppa maailmankartalle ainakin autionsaaren kokoisena täplänä.

Mitä muita teille tulee mieleen merkeistä, jotka vaikuttavat ulkomaalaisilta mutta ovatkin meidän suomalaisten ylpeydenaihe! HYVÄ SUOMI! SUOMI NOUSUUN!


Tutuksi loppukevennykseksi vielä yksi mainos, josta ei voi erehtyä että Suomessa ollaan.

 
HippuTAR
Lumenen, lundian, nokian ja erioilin tiesin olevan suomalaisia (paitsi että onko nokia enää?). Noista muista en oo aiemmin edes kuullu.

xz- tuotteiden oon luullu olevan ulkomaalaisia, mutta joku aika sit huomasin et ovatkin suomalaisia.
 
http://www.ljg.fi/

Nää keltaset sitruunakäsivoiteet -suomalaisia!
Kiitos tästä! oli minulle aivan uutta tietoa. Aion lisätä sen esitelmääni.
Pitääpä käydä tänään ostamassa näitä tuotteita, koska pidän niiden tuoksusta ja etenkin ulkonäöstä. Niiden koristeellisuudet tuovat mieleen ihanan loman New Orleansin kreolikortteleissa. Ah!

"Lemon Juice & Glycerine on hoitanut suomalaisten käsiä jo yli 60 vuotta ja se on edelleen Suomen suosituin käsivoidemerkki. Kaikki tuotteet kehitetään ja valmistetaan Suomessa.
 
vierailija
Kiitos tästä! oli minulle aivan uutta tietoa. Aion lisätä sen esitelmääni.
Pitääpä käydä tänään ostamassa näitä tuotteita, koska pidän niiden tuoksusta ja etenkin ulkonäöstä. Niiden koristeellisuudet tuovat mieleen ihanan loman New Orleansin kreolikortteleissa. Ah!

"Lemon Juice & Glycerine on hoitanut suomalaisten käsiä jo yli 60 vuotta ja se on edelleen Suomen suosituin käsivoidemerkki. Kaikki tuotteet kehitetään ja valmistetaan Suomessa.
Asian vierestä, mutta kun täällä palstalla on niin paljon aina negatiivisia juttuja ja haukkumista yms, niin virkistävää aina lukea sinun juttuja, kun olet jotenkin niin iloisen, hassun ja positiivisen oloinen (y)
 
MerryMerry
Ite minä muistan että on ollut lähes mahdoton uskoa että ne sellaiset yhtyeet kuin Bogart Co. (All the best girls), Paul Oaxley Unit (Spanish Bars", "Terry's Inside), 3Some (Merry Go Round) ja Kwan (Padam) ovat Suomalaisia. Niissä oli ensi kuulemalta aina niin kansainvälinen meininki. Harva noista enää tekee vaikutuksen.

sortsi jos meni aiheen vierestä
 
  • Tykkää
Reactions: fruterrier
vierailija
No tottakai Blackhorse on suomalainen. EI kai muissa maissa pitkiä kalsareita käytetä :D :D Onko Arnolds-donitsikahviloita muissa maissa kuin Suomessa?
Kiira Korpi mainostaa lumenea. siitäkin voi arvata jo mistä kotoisin
 
Kiitos upeista viesteistä. Lumenetietämättömyyteni on tosiaan vähän noloa. En vain ole ehkä asiaa miettinyt ja varsinkaan sen takia kun en sitä merkkiä liioimmin suosi vaan olen kotouttanut hyvän ystäväni myymiä tuotteita ja sitten muutamaa hieman arvokkaampaa merkkiä.

tämäkin on monelle varmasti itsestäänselvyys ja minäkin sen kyllä tiesin, että Battery on suomalainen brändi, vaikka ei kotimaisuutta mainonnassaan käytä. Voisi kuvitella sen olevan menestyvä energiajuoma ympäri maailman?
 
vierailija
Kiitos upeista viesteistä. Lumenetietämättömyyteni on tosiaan vähän noloa. En vain ole ehkä asiaa miettinyt ja varsinkaan sen takia kun en sitä merkkiä liioimmin suosi vaan olen kotouttanut hyvän ystäväni myymiä tuotteita ja sitten muutamaa hieman arvokkaampaa merkkiä.

tämäkin on monelle varmasti itsestäänselvyys ja minäkin sen kyllä tiesin, että Battery on suomalainen brändi, vaikka ei kotimaisuutta mainonnassaan käytä. Voisi kuvitella sen olevan menestyvä energiajuoma ympäri maailman?
Katoin energiajuomien listalla ja red bull on ihan ylivoimainen. Ei oo millään listalla batterya eli ihan olematon on.
 
vierailija
No kun se ei ole, miten joku voi olla nin pälli, että luulee sen olevan suomalainen?? Lumenen omistaa Langholm Capital LLP ja se on englantilainen, ei siis suomalainen, mutta jatkakaa toki ;)
Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten vaikeaa on lopulta tietää, mikä on suomalaista ja mikä ei. Tuotteet voidaan valmistaa jossain Aasiassa, pakata toisaalla ja täällä niitä myydään muka-suomalaisen merkin alla. Rahat menee tietysti veroparatiisiin jonkin monikansallisen firman tilille.
 
Mä olen aikanaan pitäny aikas monta luentoa lähtien siitä, et ”voiko olla olemassa Suomalaista banaanisäilykettä”? Vastaus kuuluu, et teoriassa kyllä.

Alkuperät on helvetin vaikeita selvitettäviä.

Jos puuvilla kasvaa Pakistanissa, lanka kehrätään Intiassa, kangas kudotaan Malesiassa ja paita ommellaan Kiinassa niin onko se paita Saksalainen jos siihen laitetaan kolme raitaa tai USAlainen jos siihen printataan pantterin kuva? (toi kolme raitaa muuten oli hyvinkin Suomalaisen Karhun tavaramerkki kunnes myivät sen kaljakorin hinnalla Adidakselle)

SAAB on ehkä Suomalaisin automerkki koskaan. Mut niin sit pitäis olla Porschenkin koska molempia on kasattu Uudenkaupungin autotehtaalla.

Mielikuva merkistä on yks asia. Kuka sen merkin omistaa on toinen asia. Minkä maalaisia tuotteet ovat on kolmas asia.

Merkeistä huolimatta ainoa tällä hetkellä päälläni oleva Suomalaiseksi varmasti tietämäni on jalassani olevat Sievin Jalkineen kengät. Niiden nahan alkuperää en tiedä, eikä pohjan kumi ole taatusti kotimaista, mut itse jalkine on.
 
vierailija
Moikka Kakkaraiset!! (nimi joilla kutsun Kaksplus-sivun käyttäjiä)

Moni yleensä ajattelee, että monet isoimmat ja kauneimmat tuotemerkit tulevat kansainvälisiltä markkinoilta niin kuin esimerkiksi Yhdysvalloista tai Saksasta.

Minulle on tullut ainakin yllätyksenä, että seuraavat brändit ovat suomalaisia ja saatu vain näyttämään ulkomaalaisilta (kenties että voidaan nostaa hintaa). Aikuisopiskelen markkinointia ja tein tällaisen esitelmän tästä aiheesta. Yllättääkö lista sinut?

1. Lumene (meikit, aiemmin kuvittelin ranskalaiseksi mutta on puhtaista suomalaisista pohjolan raaka-aineista tehty kosmetiikkatuoteketju.)
2. Lundia (huonekalut, moni luulee ruotsalaiseksi, mutta heillä on ikea. ei pidä sekoittaa)
3. Crowmoor, Sherwood, Crooks Head (ovat suomalaisia siidereitä, mutta saatu näyttämään aidolta ja alkuperäiseltä esim brittiläiseltä&perinteiseltä. Näitä ei kuitenkaan muissa maissa juoda tai ainakaan myydä)
4. Dolmio (Atrian, HK:n ja Saarioisen yhteinen tuotemerkki italialaisen nälän taltuttamiseen. Italiassa tätä ei myydä. He suosivat Bertolli-merkkiä)
5. Nokia (Edelleen suomalainen, ei ole myyty Intiaan romutettavaksi)
6. Erioil (ranskalaiselta kuulostavasta nimeltä huolimatta KiiltoClean Oy:n kehittelemä suomalainen kosteusvoidemerkki)
7. Salmon ja Wilson (nämä ovat suomalaisen Amer Sportsin urheiluvälinetuotemerkkejä. Wilson lentopallo näkyi esimerkiksi Tom Hanskin tähdittämässä Crusoe-elokuvassa, joten suomikuva meni sitäkin kauppa maailmankartalle ainakin autionsaaren kokoisena täplänä.

Mitä muita teille tulee mieleen merkeistä, jotka vaikuttavat ulkomaalaisilta mutta ovatkin meidän suomalaisten ylpeydenaihe! HYVÄ SUOMI! SUOMI NOUSUUN!


Tutuksi loppukevennykseksi vielä yksi mainos, josta ei voi erehtyä että Suomessa ollaan.

Dolmio oli uusi tieto. En kyllä voi ymmärtää etteikö kaikki Suomen naiset tiedä, että Lumene on suomalainen tai ylipäätään että kenellekään ei tule yllätyksenä Nokian suomaiset juuret!
 

Yhteistyössä