Narsistinen persoonallisuushäiriö kokemuksia???

tunnen tyypin
narsisti on ylikorostunutta itsensä ihannointia.minä minä tyyppi joka kietoo uhrinsa sellaiseen verkkoon josta on hyvin vaikea irrottautua.hänelle toinen ihminen on olemassa ainoastaan häntä ja hänen tarpeitaan varten
 
kanelisokeri
Alkuperäinen kirjoittaja ÖpöNaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
jos miun kaveri palstailis niin hän vois vastailla siulle... meinaan elää tuommosen diagnoosin omaavan hyypiön kanssa :/
hitto jostakin täytys saaha tietoo,miten sellaisen tunnistaa jne...
Googleta ! Löytyy tietoa todella paljon ja voimia sulle !
 
sen ex
joo netissä on narsistien uhrien tuki ry..siel on keskustelu palsta ja myös luonteenpiirteet löytyy yms..

mut ennenkun menet sinne niin voin kertoa,apua ei siihen vaivaan löydy.

juokse nyt kun pääset!
 
Halutessaan hurmaavakäytöksinen, kateellinen, ilkeä, manipuloiva, lapsellinen, vaativa, huomionkipeä... Sellanen on yks tuntemani narsisti. Ei haittais yhtään jos ei tarvis koskaan enää olla tekemisissä sen paskiaisen kanssa!
 
yks uhri
oma ex oli. välillä oli oikeen hurmaava ja ihana ja ihan yhessä hetkessä muuttu ilkeäks ja alko haukkua ja mollata. hirveen huomionkipeä, kuvitteli et koko maailma pyörii hänen ympärillä. vähätteli mua koko ajan, mun olis pitäny passata häntä.

seksiäkin olis pitäny olla sillon kun hän tahtoo (3krt/pv), hirvee huuto ja haukkuminen kun en suostunu, seuraavaks alko maannittelu ja suostuttelu et suostusin, ja se päätty aina riitaan.

Lopullinen niitti oli kun yhden illan päätteeks yritti raiskata, en ollu halunnu seksiä. Ero tuli. Tosin hän ei osannu päästää musta irti, ahdisteli soitteli, tunki työpaikalle. Lopullinen niitti oli pahoinpitely... sit jätti mut rauhaan kun hankin lähestymiskiellon...

Oikeudessa istutaan edelleen pahoinpitelyjen osalta, käsittely edelleen kesken....
 
Tuntee yhden
Ystäväni on seurustellut, asunut ja saanut muutaman lapsenkin narsistimiehen kanssa. Se on todella taitava manipuloimaan, tietää mistä naruista vetää. Osaa muille esittää tod. mukavaa. Kuitenkin elämä hänen kanssaan täyttä helvettiä. Pakoon ja äkkiä suosittelen jos tilanne on tällainen....
 
Tirppana
Minun ex on. Erosta 15vuotta, enkä ole toipunut hänen tekemisistään vieläkään, eli lyhyesti sanottuna, hän pilasi minun loppuelämän, sekä siinä samalla yhteisten lapsien elämän.
 
JONSERED Karhunkantaja
Stasin ex-opettaja on narsisti. Pilkkasi, ivasi, nöyryytti ja kohotti omaa egoaan kunnes koko luokka oli henkisesti romuna.

Eli kiertäkää kaukaa kaikki narsistit! Siitä taudista ei parane, ennen kuin henki lähtee.
 
Samu
Ja narsisti ei ymmärrä koskaan mitään väärää omissa toimissaan, ja jos hän pyytää anteeksi, tekee sen vain saavuttaakseen etua/arvostusta itselleen. Hyvin harvoin myöntää sairauttaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Samu:
Ja narsisti ei ymmärrä koskaan mitään väärää omissa toimissaan, ja jos hän pyytää anteeksi, tekee sen vain saavuttaakseen etua/arvostusta itselleen. Hyvin harvoin myöntää sairauttaan.
Diagnoosien antamisesta en tiedä, mutta pari exää on ollut nämä piirteet omaavia. Ensimmäinen teki sitä hiljalleen vuosien aikana, pahiten tilanne laukesi päälle eron jälkeen. Sitten kerkesin jokusen kuukauden tapailla miestä, joka hyvin nopeasti antoi itsestään merkit kiertää hänet kaukaa. Esim. itse vehtasi naisten kanssa selkäni takana ja samaan aikaan puhui muille ihmisille, kavereilleen ja tutuille, omia kuvitelmiaan kuinka minulla kuulemma on muita miehiä :headwall:
 
vieras
Elin sellaisen ihmisen kanssa.
Narsistiseen persoonallisuushäiriöön kuuluu:
-itsekeskeisyys
-empatiakyvyttömyys
-alistaminen
-väkivalta
-omien lahjojen ylistäminen
-muiden haukkuminen
-manipulointi
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Elin sellaisen ihmisen kanssa.
Narsistiseen persoonallisuushäiriöön kuuluu:
-itsekeskeisyys
-empatiakyvyttömyys
-alistaminen
-väkivalta
-omien lahjojen ylistäminen
-muiden haukkuminen
-manipulointi
kuin myös elin ja peräti 24 v.
 
harmaana
Elän sellaisen kanssa ja todella raskasta on! Yhtään et tiedä, mitä seuraavassa hetkessä tapahtuu tai mitä uskallat tehdä tai olla tekemättä... Nuo kaikki edellä mainitut piirteet löytyvät tästäkin miehestä. Olen lähtemässä, mutta en vielä ole keksinyt "varmaa" tapaa, miten sen teen niin, että selviän siitä hengissä... Tämä on pieni kaupunki ja hän löytää minut kyllä hetkessä, jos haluaa. Muualle en voi muuttaa työn takia. Naimisissa ei olla - luojan kiitos, mutta yhteinen talo ja lapsi on, joten sekin hieman vaikeuttaa asiaa, jolla myös kiristää. Eli olen sanonut lähteväni, mutta sitten alkaa se mieletön uhkailu ja kiristys kaikilla rumilla asioilla. :( Ulospäin antaa kyllä ymmärtää meidän olevan niin onnellisia ja esittää hyvää isää, mutta kun kotiovi sulkeutuu, itse piru astuu kynnyksen yli... Ja kaikkein eniten tässä vituttaa se, että mä kyllä tiedostan ongelman ( hän ei ) ja tiedän mitä pitää tehdä, mutta jollain maagisella tavalla se saa vaan pidettyä noiden uhkailujen ja kiristyksen avulla mut niin voimattomana, että en saa sitä niskalenkkiä itsestäni, että uskaltaisin vain tyynen rauhallisesti ottaa kapsäkit ja lähteä sen silmien alla. Olenkin siis suunnitellut lähteväni jotenkin niin, että se ei ole mailla eikä halmeilla, kun tyhjennän asunnon, mutta kun se pentele ei lähde koskaan minnekään!! :headwall: Ja kun kuitenkin joudun palaamaan sen silmien eteen sitten vielä kun pitää tämä asunto "jakaa"... *huoh*
 

Yhteistyössä