NELJÄTTÄ TAI JO USEAMPAA LASTA ODOTTAVIA!

Taidan minäkin työntää lusikkani soppaan :D

1,5 vuotta odottelin itkien tyhjää syliä ja kun viimeinkin hyväksyin, että lapsiluku jää neljään, suunnittelin tulevaisuutta eteenpäin, niin tokihan se raskaustesti silloin näyttää plussaa (n)

Nyt sit on pieni paniikki päällä... Minimi ä-pvärahat tiedossa, vanhimmat parhaassa teini-iässä, he raivostuu, kun vauvauutisia kerrotaan :(

Oon odottanut tätä niin kauan, ja nyt kun se on totta, niin enemmän vaan pelottaa. Okei, olen tänään tehnyt testin, että eiköhän tämä tästä ihan pian jo tasoitus ja alan nauttia rakastamastani raskausajasta ja valmistaudun rakastamaani synnytykseen :love:

MimSe ja viides villahousu ~h4
 
Olipas lohduttavaa luettavaa. Meidän lähipiirissä ei ole suuria perheitä ja moni pitää meitä lähinnä kahjoina. Ihanaa huomata kuinka meidän normaali arki on myös muiden arki! :love: Meillä on 4 lasta. Esikko oli 4v, kun neljäs syntyi. Hyvin tiivis nelikko siis. Ajateltiin pitää tauko. Raskaus ja vauvatauko. No kuikas kävi, ajatus "vitonen on yksinäinen, jos odotetaan vuosia ja toiset jo isoja" ilmestyi ja tauko nelosen ja vitosen välille tulee näillä näkymin 2.5v. Onhan se meille jo ennätys tauko, enkä koe sisarusvaunuja enään tarpeelliseksi. :rolleyes: Mua ei osaa jännittää. Neljän kanssa on ollut helpompaa ja antoisampaa, kuin kahden ensimmäisen. Tällä logiikalla viides vain lisää onnea?:love:
Pelkään kertoa läheisille. Moni tulee tuomitsemaan ainakin mielessään, jos eivät ääneen uskalla. Harva ymmärtää meidän rakkauden suureen perheeseen, etenkin kun neliötä on vähän ja minä täysin työelämän ulkopuolella. Silti meillä on talous hyvässä kunnossa ja toimiva parisuhde, niin ei kai se onni ole lasten omista huoneista kiinni? Ja töihin uskon vielä kerkeäväni myöhemminkin, nuoren ikäni ansiosta.
Me ollaan reissailtu satunnaisesti lähinnä suomen rajojen sisällä. Lähiretkiä tehdään paljon, lapset on innokkaita näkemään uusia paikkoja, metsistä museoihin. Pienin matkaa selässä ja kolme isointa jo taittaa useita kilometrejä hyvillä mielin. Meidän porukka pelaa hyvin yhteen ja yleensä kaikki sujuu ilman sähläystä. Lapsilla ei ole ollut tarvetta lähteä sooloilemaan ja näin pilata muiden olemista. Osaavat kyllä tapellakkin, mutta yleensä vain kotona, kun ei ole vieraita näkemässä.:ROFLMAO:
Että ei se neljän kanssa oleminen ole sen kummempaa. Luulen, että vanhempien asenne rentoutuu sitä enemmän, mitä enemmän lapsia tulee. Ei oikeastaan enään maailmaa järisytä pienet kiukuttelut ruokapöydässä tai yltä päältä kuraiset ipanat eteisessä.
 
Hei ja kiva kun kirjoitit ☺ja ihanaa kuulla teidän tarina ja positiivista kannustusta tulevaan! Eikö ole kumma kun sitä pelkää muiden mielipiteitä ja reaktioita ja ajatuksia asiasta. Itse myös pelkäsin muiden mielipiteitä ja niitä ikäviäkin olen saanut kuulla ja mieltä on kovadti lämmittänyt muutamat aidot ja iloiset onnittelut..onko teillä minkä kokoinen koti nyt siis? Itseä kiinnostaa kun meilläkään ei niitä omia huoneita ole jos ja kun tässä asutaan ja huomaan kyllä olevani kateellinen suuren kodin omaaville. Vsikks kuten sanoit ei se onnellisuus neliöostä ole kiinni..
 
Hei! Täällä on kans yks "kahjo" jolla liikaa lapsia sukulaisten mielestä :D nyt ois viides tulossa. Lapset on 11v, 9v, 6v ja 2v. Ajattelin olla kertomatta kellekään tästä raskaudesta kun osaan kuvitella sen silmien pyörittelyn ja ihmettelyn. Huomaavat sitten viimeistään kun vauvaa kannan mukana :) Fb-ryhmä ois kiva saada meille suurperheellisille? Tarvisin todella teistä ihan päivittäistä tukea kun lähipiirissä on vaan näitä 1-2 lapsen perheitä :)
 
Hei!

Minäkin hyppään mukaan. :) Meillä odotellaan neljättä lasta, nyt rv 29+5. Laskettuaika kesäkuun lopussa. Edelliset 7v, 5v ja 3v. Suunnitelmissa oli pitää lapsiluku kolmessa vielä monta vuotta, mutta luonto päätti toisin ja pikkunelonen ilmoitti tulostaan. Yllätys oli suuri, sillä kolme edellistä lastamme on saaneet alkunsa clomifenillä.

Oma jaksaminen ei liiemmin mietitytä, mutta raskauteen suhtautuminen on ollut erilaista, koska oli niin totaalinen yllätys. Hankintoja ollaan jouduttu tekemään melkoisesti sillä ehdin myydä vaunut, kaukalon yms muut jutut pois. Auto vaihdettiin myös juuri tila-autoon.

Täällä taisi jollain muullakin olla juuri samanikäiset lapset kuin meillä. :)
 
Hei!

Minäkin hyppään mukaan. :) Meillä odotellaan neljättä lasta, nyt rv 29+5. Laskettuaika kesäkuun lopussa. Edelliset 7v, 5v ja 3v. Suunnitelmissa oli pitää lapsiluku kolmessa vielä monta vuotta, mutta luonto päätti toisin ja pikkunelonen ilmoitti tulostaan. Yllätys oli suuri, sillä kolme edellistä lastamme on saaneet alkunsa clomifenillä.

Oma jaksaminen ei liiemmin mietitytä, mutta raskauteen suhtautuminen on ollut erilaista, koska oli niin totaalinen yllätys. Hankintoja ollaan jouduttu tekemään melkoisesti sillä ehdin myydä vaunut, kaukalon yms muut jutut pois. Auto vaihdettiin myös juuri tila-autoon.

Täällä taisi jollain muullakin olla juuri samanikäiset lapset kuin meillä. :)
Hei diinu! Meillä tosiaan lapset juuri samanikäiset kuin teillä ja rv 35 jo menossa. Myös raskauteen suhtautuminen ollut täällä erilainen koska tämä tuli loppupeleistä vähän puskista ja pääsi yllättämään että tuli niin nopsaa. Myös tuo läheisten sugtautuminen ollut niin ynseää että vienyt omaakin iloa tästä raskaudesta pois! Mutta hei älä katoa minnekkään mukava kirjoitella kanssasi ja kuulla kuulumisia kun lapset meillä niin samanikäiset!
 
Ihanaa kun täällä on tullut lisää "kohtalotovereita":sneaky:
Meillä autona chrysler grand voyager ja kovasti ollaan tykätty. Neljä makuuhuonetta jotka ihan OK kokoisia eikä isompaa asuntoa olla hankkimassa. Meillä lähinnä mietityttää se kun isommat ovat jo niin hyvin huonejakoihin tottuneet niin kuinka tämä iltatähti pakkaa sekoittaa. On aluksi toki meidän makuuhuoneessa ja luultavasti aika pitkään lelut olohuoneessa;) Meillä vanhimmalla 12v. pojalla omahuone. Seuraavien kohdalla on välillä vaihdeltu että 10v. tytöllä omahuone ja välillä on 7v. tytön kanssa samassa. Välillä pienimmät samassa eli 5v.poika ja 7v.tyttö. Ekaluokan aloittaa tuo meidän 7v. prinsessa syksyllä joten luultavasti nyt kesällä laitetaan taas tyttäret samaan huoneeseen. Joten tuo 5v. poika saisi oman huoneen...eniten varmaan hänellä leluja tällä hetkellä:) Meidän 10v on joululahja tonttutyttö joten viidennelle jo nyt menee niin yhteis elo ei aina tuon pienemmän neidin kanssa tahdo sujua. Itse olen jakanut aikoinaan kahden isosiskon kanssa huoneen ja ihania muistoja tuo aika pullollaan...ei ole traumoja jäänyt. Jokaisella omat mitta puut isolle talolle mutta en usko että tämän suurempaan muutetaan vaikka lapsia olisi enemmänkin. Ei ne neliöt tee todellakaan sitä onnellisuutta! Itselläni menossa 37rv ja olisin ihan valmis synnärille:love:

Tsemppiä meille kaikille!!!
 
  • Tykkää
Reactions: JonMa
Hei ja kiva kun kirjoitit ☺ja ihanaa kuulla teidän tarina ja positiivista kannustusta tulevaan! Eikö ole kumma kun sitä pelkää muiden mielipiteitä ja reaktioita ja ajatuksia asiasta. Itse myös pelkäsin muiden mielipiteitä ja niitä ikäviäkin olen saanut kuulla ja mieltä on kovadti lämmittänyt muutamat aidot ja iloiset onnittelut..onko teillä minkä kokoinen koti nyt siis? Itseä kiinnostaa kun meilläkään ei niitä omia huoneita ole jos ja kun tässä asutaan ja huomaan kyllä olevani kateellinen suuren kodin omaaville. Vsikks kuten sanoit ei se onnellisuus neliöostä ole kiinni..
Meillä on 4h+k, vajaa 100 neliötä. Oltiin myymässä jokunen vuosi sitten, kuunnes tajuttiin, että muuttamalla syrjempään väljemmin joutuu taas luopumaan jostain, hankkimaan toisen auton, ym... Toisekseen ei haluta monien satojen tuhansien eurojen velkoja, en pystyisi nukkumaan öitäni niiden kanssa. Lisäksi lapset kasvaa nopeasti ja aika pieneksi ajanjaksoksi jää tämä ahdas kausi meillä kaikilla. Onhan ihmiset asuneet kautta aikojen muutaman kammarin mökeissä kymmenen lapsen kanssa. Nykypäivän oletus vaan on olla avarat valkeat linnat joka perheellä.
Kuinka olette kertoneet tulevasta perheen lisäyksestä? Tässä itsellä on vasta hetki plussauksesta, mutta turvotus alkaa jo hiipiä alavatsaan. Mietin onko hölmöä olla kertomatta kenellekään ja antaa jokaisen huomata aikojaan ja juorujen kiertää..:D
 
No me tehtiin kyllä niin että ei kerrottu kuin ihan muutamalle läheiselle np-ultran jälkeen ja sitten annettiin muiden huomata sitä mukaa kun maha kasvaa..ei vaan jaksanut yhtään sitä ylimääräistä pällistelyä, silmienpyörittelyä ja voivottelua.. nytkin kun kaikki jotka nähneet niin huomaavat mutta ihan oikeasti vain muutamalta henkilöltä on tullut aidot ja lämpimät onnittelut..jotku ei sano mitään koko asiasta ja jotku vain tokaisevat ai sä oot ruvennut mahaa kasvattaan eikä sen kummempaa..se näkyy tosiaan olevan niiiin eriarvoisessa asemassa saatko sinä ensimmäisen vai jo sen esi. kuudennen lapsen...huoh..ihmiset on niiin rasittavia!
 
JONma teillä siis onko kolme makkaria nyt? minua stressaa myös jotenkin tämä tilanahtaus..meillä kolme makkaria ja oltiin ajateltu että tähän näin sovitaan ihan kivasti mutta nyt alkanut tuntumaan ja ahdistamaan että miten ihmeessä voidaan kuuden hengen perheenä mahtua asumaan tässä!!? ja uskon että painostusta tulee myös ulkopuolelta joka lisää omia mielikuvia ja ahdistusta sitten asian suhteen..todella monelta saanut jo kuulla kommenttia että mitenkäs nyt kodin kanssa, miten mahdutte, oletteko ajatelleet nyt sitten laajennusta tai muuttoa isompaan...kai se nyky oletus vain on että kaikilla pitää olla omat huoneet ja rauha ja jos ei niin kaikki jotenkin kärsii ja traumatisoituu siitä...huoh hullua...

DIINU: olisi kiva kuulla myös sinulta teidän kodin koosta ja miten ulkopuoliset ovat suhtautuneet neljänteen lapseen siellä? ja myös siitä että miten kauan meni sulatella yllätystä vauvasta , mitä mietteitä ollut matkalla asian suhteen yms..itsellä tuntui että viikkoja vierähti kyllä tovin että asian kanssa oli sujut ja vieläkin jos alkaa liian pitkälle tulevaisuuteen ajattelemaan niin välillä tuntuu että meinaa alkaa hirvittään =) =)
 
Kolme makkaria juu. Nää huoneet on kylläkin todella reilun kokoisia. Meillä on esim 180cm leveä parisänky, yhden seinän pituudella liukuovikaapisto, ompelupöytä, lipasto ja kuivausrumpu (ei sopinut uuden pesukoneen päälle:D) makkarissa ja silti lattia alaa on vielä todella reilusti. Ja hyvin siihen sopi pinnasänkykin, joka vastikään purettiin varastoon. Lapsille hankittiin aikoinaan kolmikerrossänky, kun kolme vanhinta toivoi nukkumista samassa huoneessa. Kolmannesta makkarista löytyy myös tavallinen kerrossänky. Ollaan rakennettu sänkyihin verhot ja erilaisia säilytysratkaisuja reunoille. Lapset olleet tyytyväisiä, kun on oma pieni piilo ja paikka tärkeille aarteille. Tiedän muuten yhden 4 lapsisen perheen, joka asuu kolmiossa.(y)
 
  • Tykkää
Reactions: eiju80
Heisu81, me asutaan omakotitalossa jossa 120 neliötä ja 4 makuuhuonetta. Myös takkahuone voi periaatteessa joskus toimia yhden makuuhuoneena. Eli ihan hyvin sovitaan tänne. :) Kaikki ulkopuoliset on ottaneet meidän vauvauutisen hyvin vastaan, osa jopa kuulema osasi odottaa. Itsellä on kestänyt, että on tottunut ajatukseen. Välillä on vieläkin niitä päiviä, jolloin tuntuu ettei tästä tule mitään. Mutta eiköhän se tästä ja onneksi niitä hyviä päiviä on enemmän. :)
 
Täällä saadaan vkon päästä tietää asuuko masussa ketään.. jos asuu niin neljättä odotellaan. .

Suvun reaktioo ei oo pelätty koska kaikki varmaan aavistaa toiveen vielä yhdestä. Ja arkikin sujuu varmasti omalla painollaan.

86m2 oktalo löytyy. Ahdasta tulee mutta tää on sopivan syrjässä ja isolla pihalla taajamatontiksi. Kaksi autoo löytyy jo pakostakin kun molemmat käydään töissä. Ehkä jossai vaiheessa sit mulle isompi 6hlön auto.
En tykkää asua sotkussa ja sen tietää muutkin.. pyykkiä ei kyllä tuu kauheesti, vkottain pesen ehkä 4-6 koneeölista riippuen vaihtuuko petivaatteet. Pidän asunnon perussiistinä niin illalla riittää monesti vain lelujen korjaaminen. Isommat pitää huolen omista huoneistaan.

Oisin varmasti sen 3v kotona.. tiukistellen mutta se on miehenkin tahto ja maksaa muutenkin enemmän kuluja.
 
Heissan diinu! Teillähän on siellä hyvä tilanne sitten kaikin puolin. Ja talossa kuulostaa olevan hyvä pohjaratkaisu. Meillä noin 5 neliötä pienempi koti kuin teillä ja silti makkareita vain kolme ja ei puhettakaan mistään takkahuoneesta...kyrpii..täällä starttaa ensiviikolla jo rv 37 ja vieläkin pakokauhu ajatukset valtaavat mielen ja välillä ahdistaa paljonkin mutta näillä mennään..eilen taas näin yhden vanhan tutun niin sai kyllä taas lannistettua niin hyvin. Ensimmäiset sanat oli kun törmättiin että jaa sulla on taas maha!? Heti perään , vaan montako te meinaatte oikein tehä?! Ja viimesenä tokaisu että no nyt ainakin joutuu lisäsiiven tekoon ei voi mahtua enää! Ja kyllä mua niin veetutti se thyppi!!!!
 
Täällä saadaan vkon päästä tietää asuuko masussa ketään.. jos asuu niin neljättä odotellaan. .

Suvun reaktioo ei oo pelätty koska kaikki varmaan aavistaa toiveen vielä yhdestä. Ja arkikin sujuu varmasti omalla painollaan.

86m2 oktalo löytyy. Ahdasta tulee mutta tää on sopivan syrjässä ja isolla pihalla taajamatontiksi. Kaksi autoo löytyy jo pakostakin kun molemmat käydään töissä. Ehkä jossai vaiheessa sit mulle isompi 6hlön auto.
En tykkää asua sotkussa ja sen tietää muutkin.. pyykkiä ei kyllä tuu kauheesti, vkottain pesen ehkä 4-6 koneeölista riippuen vaihtuuko petivaatteet. Pidän asunnon perussiistinä niin illalla riittää monesti vain lelujen korjaaminen. Isommat pitää huolen omista huoneistaan.

Oisin varmasti sen 3v kotona.. tiukistellen mutta se on miehenkin tahto ja maksaa muutenkin enemmän kuluja.
Mukava kun kirjoittelit pisamapeikko. Uskon että nämä asumiset sun muut paljon asenne ksymyksiä ja positiivisuudella pääsee pitkälle. Toivotaan nyt että siellä ultrassa pikkuinen näkyy ja pääset mukaan tänne kirjoittelemaan. Tsemppä nyt odotteluun ennen ultraa! Mäkin olin ennen varhais ja np ultraa ihan varma ettei siellä mitään ole kun olin niin oireeton mutta kylläpäs vain sieltä kaveri löytyi!
 
Meille syntyi pääsiäisenä ihastuttava pikkuinen poika. Nyt on viisilapsisen perheen elämää siis reilu kuukausi takana ja olen todellakin nauttinut jokaisesta päivästä! Vaikka meillä onkin ollut alkuun huolta ja murhetta vauvan terveyteen liittyen (2vrk:n ikäisenä löytyi synnynnäinen sydänvika), niin kaikki on mennyt silti tosi hienosti. Vauva kulkee sujuvasti mukana isompien harrastuskuskauksissa, vanhempainilloissa yms. Isommista lapsista (etenkin nuista 11 ja 12v tytöistä) on iso apu. Hoitavat vauvaa sen aikaa, kun käyn viemässä pyykkejä ulos kuivamaan jne. Ovat kovasti ihastuneet pikkuveljeen, haluavat vaihtaa vaippaa ja pitää paljon sylissä.

Vauvan myötä sitä tavaraa kertyy aina ja välillä olen liikutellut vaunuja sisällä 10 kertaa päivän aikana sopivampaan paikkaan, mutta hyvin tänne mahdutaan. Meillä lisähaastetta tuo nuo kissat, joiden vuoksi just vaunut ym pitää säilyttää / suojata niin, etteivät pääse niihin nukkumaan.

Meillä mies lähti n. viikko sitten 4 vkon reissuun ulkomaille. Yllättävän hyvin on yksinkin tämä arki pyörinyt. Toki, kun maalla asutaan, niin autolla ajoa tulee paljon ja vauva joutuu kulkemaan lähes joka päivä useita kertoja mukana milloin missäkin isompien jutuissa, kauppareissuilla jne. Mutta ei ole isommin asiasta ollut moksiskaan. Onneksi on keretty myös käydä ihanilla vaunulenkeillä ja paljon myös istua kotona sylikkäin. Voisin ihailla tuota pikkuihmettä vaikka päivät läpeensä.

Onnea loppuraskauteen kaikille, kyllä asioilla on tapana aina järjestyä!
 
Voi Kiitos huhtihapsukainen kannustavasta ja positiivisesta kommentistasi =) Ja oikein paljon onnea pienoisesta nyytistä sinne teille kotiin =)

on varmasti totta että asioilla on tarkoitus loppupeleissä järjestyä mutta itse kun on luonteeltaankin jo tällainen murehtija ja stressaaja niin sillä varmasti luo iteselle jo lähtökohtaisestikkin niitä turhia paineita ja huolia ...

ihanaa kevättä sinne teille ja vauvan tuoksua! jospa mekin pääsemme täältä vuorollaan sitä taas kokemaan kun aika oikea =)
 
Heipparallaa!
Minäkin voisin liittyä porukkaan. Viidettä odotellaan lähiaikoina syntyväksi :)
Aika rennoin fiiliksin mennään, mukavaa olla pitkästä aikaa vaan kotona ja keskittyä pelkästään lapsiin ja kotihommiin.
 
Heipparallaa!
Minäkin voisin liittyä porukkaan. Viidettä odotellaan lähiaikoina syntyväksi :)
Aika rennoin fiiliksin mennään, mukavaa olla pitkästä aikaa vaan kotona ja keskittyä pelkästään lapsiin ja kotihommiin.
Heissan ja tervetuloa! Olisi mukava kuulla tarkemmin sinusta ja teidän tilanteesta ☺minkä ikäisiä teidän muut lapset on, miten raskaus on sujunut, koti ja auto tilanteet, miten lähipiirissä suhtauduttu vauva uutiseen ja mitenkäs tähän saakka arki on rullannut neljän lapsen kanssa?
 
Heissan ja tervetuloa! Olisi mukava kuulla tarkemmin sinusta ja teidän tilanteesta ☺minkä ikäisiä teidän muut lapset on, miten raskaus on sujunut, koti ja auto tilanteet, miten lähipiirissä suhtauduttu vauva uutiseen ja mitenkäs tähän saakka arki on rullannut neljän lapsen kanssa?
No niin, vihdoinkin rauhallinen hetki..
Eli viidettä tosiaankin odotellaan ja ihan toivottu tapaus on . Muut lapset 4, 8, 10 ja 12. Itse ollaan vähän päälle 30. Meilläkin oli pitkään ajatuksena pitää lapsiluku kolmessa, mutta luonto päätti toisin . Onneksi näin, ihanan tytön saatiin eikä tää "suurperheen" arjen pyörittäminen oo musta raskasta kuin silloin tällöin . Nyt on helpompaa kun jäin mammalomalle 3-vuorotyöstä ja saan keskittyä kotiin ja lasten kuskaamiseen. Töissä ollessa tuntui, että mää en kerkeä kuin käymään kotona ja vapaapäivät meni siivoamiseen ja ruuanlaittoon.
Lähipiiri on suhtautunut ihan mukavasti, onnitteluja on tullut, mutta kyllä porukkaan mahtuu urpojakin. Eniten ehkä harmittaa kun oletetaan tämänkin raskauden olevan vahinko tai sitten vitsaillaan lestaksi.
Isommat lapset on ollut innoissaan vauvasta, paitsi esikoinen oli alussa hieman katkera kun sai tietää. Koki jäävänsä syrjään kun kaikki vaan hössöttää vauvasta. Nyt kyllä odottaa innoissaan ja on siitäkin iloinen kun oon kotona ja ollaan tehty kaikkea kivaa.

Meidän koti sijaitsee maalla ja on noin 180 neliötä, mutta huoneita on vaan 4. Isoimmat lapset kinuaa omia huoneita, mutta Välillä kun saisivat olla yksin huoneessaan niin ei siellä viihdytä .
Parasta tässä talossa on avaruus ja toimivat tilat. Eli 2 vessaa, 2 suihkua ja paljon säilytystilaa. Eikä tarvi rempata vuosiin.
Pieni tila-auto on käytössä ja arkikäytössä kyllä toimii, mutta reissuun lähtiessä tulee ahdasta. Ehkä joskus on varaa vaihtaa isompi.

Täytyy kirjotella lisää kun taas tulee rauhallinen hetki
 
Hei ja mukavaa alkanutta viikkoa =) Itse täällä potenut jo 11 päivää aivan kamalaa flunssaa ja tulehdusarvot huitelee yli 100 mutta vihdoin sain tänään kuitenkin antibiootti kuurin vaikka mielellään en niitä tässä tilassa söisi mutta kyllä tämä tauti käy jo niin voimille ja haluan tervehtyä ennen synnytystä että pakko mikä pakko!

Anteeksi hulinax jos saan udella että mites tuo teidän neljäs raskaus silloin aikoinaan sitten lähti käyntiin..=) oliko ihan puhdas ylläri läpi ehkäisyn vai vai =) muistatko miten silloin selvisit alkujärkytyksestä jos sellainen tuli ja millainen suhtautuminen raskauteen oli silloin ?

itse olen nyt jo saanut kuulla noita lesta huuteluja että olettekos uskontoa vaihtaneet ja sitten huomaan ihmisten eleistä ja olemuksesta että ihan vahinkona tapausta pitävät...ärsyttää välillä niin suunnattomasti!

teiltä kyllä löytyy tilaa mukavasti , sen puoleen ei hätiä =) ja niinhän se on että sopusijaa antaa ja kaikkeen tottuu..niillä mennään mitä on tarjolla =)

mä eilen illalla jo vähän pakkailin sairalakassia...oon ollut niin kipeenä ja sairaana että kaikki tällainen valmistautuminen on jäänyt kokonaan..pesänrakennusviettiä ei ole näkynyt missään, koti on kuin pomminjäljiltä ja tosiaan mitään laukkuja ei ole pakattu, eikä pikkuiselle vaatteita kotiinlähtö ole kateltu..eilen havahduin siihen että viikot on jo sen 37 että ihan milloin vain voi jo tapahtua ja edellisetkin 2 syntyneet viikolla 38. hui ja ihanaa ja sitten taas se apuaaaa mihin olen joutunutkaan =) =) =)

Mutta hei pidetäänpä kirjoittelut aktiivisena !

niin ja olin muutenkin päättänyt että tällä viikolla aloittelen kaikenmaailman savustus yritykset että synnytys voisi vaikka jo pikkuhiljaa käynnistyäkkin ja olin jo menossa luontaistuote kauppaan hakemaan kaikenmaailman rohtoja asian suhteen mutta en tiedä uskaltaako nyt kun tuon ab-kuurin sain...tympii..
 
Hei vaan pitkästä aikaa..
Tuli pieni paussi kun viitonen päätti syntyä etuajassa pari viikkoa sitten :)

Ihmeen hyvin on arki lähtenyt rullaamaan. Ite palauduin nopeasti synnytyksestä
ja isommat auttaa paljon vauvan hoidossa. Vauva kulkee hyvin matkassa kun kuljetan isompia kouluun ja harrastuksiin. Auto vaan on käynyt pieneksi. Jos kaikki on kyydissä niin vaunut ei mahdukaan enää kyytiin. Harmittaa kun pari tapahtumaa jäi välistä juuri tämän takia :unsure:.

Kodin oon saanut pysymään jotenkuten kuosissa. Yleensä aamupäivästä saa tehtyä jotain rauhassa, mutta illasta kaikki onkin taas hujanhajan kun kaikki on kotona. Onneksi on ollut hyvät kelit, että on voinut olla ulkona

Jaahas, vauva nukahti ja minä pääsen syömään vihdoinkin
 

Yhteistyössä