Nielu niin kipeä, että haluan kuolla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En halua kuolla, mutta onko tämä normaalia? Olen hereillä tähän aikaan, koska odotan, että särkylääkkeiden teho alkaa. Otan 4h välein lääkettä, buranaa otin ehkä vähän yli sallitun vuorokausiannoksen, koska sattui niin helvetisti. Panacodin otin äsken, koska panadolit loppu.

Kävin eilen päivystyksessä ja sanoi, että ei ole pahan näköinen, mutta punoittava. Lääkäriin olisi ollut 4h jono ja sh sanoi, että todennäköisesti turhaa odottaa, saman tuomion kuulemma antaisi eli nieluviljelyyn. Nielusta otettiin siis näyte, jota odotan. Päivällä tulokset vasta valmiit.

Vedenkin nieleminen sattuu, suu tuntuu olevan täynnä proppuja, joista eilen sain yhden pois. En nää niitä, mutta tuntuu paloja suussa, samalta kun niitä olisi muutenkin. Nielussa tuntuu olevan sahanteriä ja ilman lääkettä särkee vaikken tekisi mitään. Kipu alkanut säteillä jo korviin. Syön nesteitä tai tosi pehmeitä ruokia. Jotkut ruuat kirvelee. Tänään tulee kolmas päivä tätä helvettiä. Sitä ennen pari helpompaa päivää. En ole ikinä kärsinyt tällaisesta aiemmin, lääkärissä olen käynyt viimeksi lapsena. Sh tuntui pitävän vaivaa ihan tavallisena ja tuntui jopa vähän nauravan omassa päässään miten hullu nainen kuvittelee olevansa tosi kipeä.
 
vierailija
Sellaista se on

Sää sentään pystyt edes jotain syömää ja juomaan.
Olet varmaan kuullut joskus ihmisten puhuvan kurkun olleen niin kipeä ettei ole pystyny syömään eikä juomaan mitään.
 
vierailija
Sellaista se on

Sää sentään pystyt edes jotain syömää ja juomaan.
Olet varmaan kuullut joskus ihmisten puhuvan kurkun olleen niin kipeä ettei ole pystyny syömään eikä juomaan mitään.
En ole kuullut paitsi netistä ja sillon on kehotetti menemään lääkäriin välittömästi, jos on epäilyä kurkkupaiseesta. Lääkäri sano mullekin, että kun en enää pysty hengittämään tai nielemään eli syljen vain, on lähdettävä heti. Pitääkö siihen odottaa? Mulla on lapset. Mihin ne lykkään, jos tulee lähtö noin vaan? Miehellä kestää 2h tulla töistä kotiin.

Ap
 
vierailija
Voiskohan sulla olla angiina? Jos on, niin älä ainakaan missään nimessä juo mitään lämmintä/kuumaa, se voi pahentaa. Mielummin syöt kylmiä asioita, mehujää itselläni ainakin meni angiinassa parhaiten alas.

Itse itkin kun angiinassa yritin avata suuta. Koskaan ei ole sattunut minua niin paljon. Ja kitalaessa oli valkeaa peitettä. Itse menen jatkossa angiinan päälle iskiessä välittömästi yksityiselle, koska sieltä olen saanut antibiootin ilman nieluviljelyä, eli välittömästi resepti mukana. Aivan tuskaa odottaa parikin päivää jotain nieluviljelyn tuloksia, jos oikeasti tekee kipeää.

Tsemppiä!
 
vierailija
Voiskohan sulla olla angiina? Jos on, niin älä ainakaan missään nimessä juo mitään lämmintä/kuumaa, se voi pahentaa. Mielummin syöt kylmiä asioita, mehujää itselläni ainakin meni angiinassa parhaiten alas.

Itse itkin kun angiinassa yritin avata suuta. Koskaan ei ole sattunut minua niin paljon. Ja kitalaessa oli valkeaa peitettä. Itse menen jatkossa angiinan päälle iskiessä välittömästi yksityiselle, koska sieltä olen saanut antibiootin ilman nieluviljelyä, eli välittömästi resepti mukana. Aivan tuskaa odottaa parikin päivää jotain nieluviljelyn tuloksia, jos oikeasti tekee kipeää.

Tsemppiä!
Olen kyllä juonut hunajateetä ja alussa join finrexiä, kunnes päivystyksessä sanottiin ettei sovi buranan kanssa. Nuudeleita olen syönyt lämpimänä, ne maistuu kylminäkin. Ne saan alas kurkusta. Mehujää kirvelee, samoin hedelmäpiltit. Pitäisi itse tehdä jääpuikkoja, mutta niistä ei saa mitään vitamiineja. Mansikkajäätelö tuntui eilen hyvältä, mutta maito ei kuulemma ole hyväksi. Kielen takana on limaklönttejä, joita olen yrittänyt lusikoida pois ja kurlata suolavedellä. Särkylääkkeen voimalla jaksan. Aamulla oli tuskaa odottaa, että saan ottaa seuraavan lääkkeen. Koko pää tuntuu räjähtävän, suun avaaminen sattuu, särkee korviin asti. Lääkkeen ottokin on tuskaa. Lääke onneksi helpottaa sen verran, että pystyn puhumaan ja saan kurkusta jotain alas. Ei tässä tarvi enää monta tuntia odottaa tuloksia. Terkkari tosin sanoi ettei ne välttämättä kerro mitään ja suurinosa on viruksen aiheuttamia joita ei voi hoitaa.

Ap
 
joo mulla tämä helvetti kestänyt jo 11 päivää eikä mitään helpotusta tunnu tulevan.. huomenna menen taas lääkäriin ja vaadin kokeita! höpöttävät vain virusinfektiosta vaikka eivät ota edes mitään varmistus kokeita.
 

Yhteistyössä