Niskat jumissa ja huimaus :(

  • Viestiketjun aloittaja Apuaa
  • Ensimmäinen viesti
Apuaa
Niskat on ollu jumissa jo muutaman viikon.. Hierojalla kävin kerran, sano että on kyllä jumissa yläselkä ja niskat. En ehtiny toista aikaa varata, varaan kyllä heti huomenna mutta saisko pika-apua tähän niskaan? Voltaren Emulgeliä on mutta uskaltaisko tätä niskaa venytellä. Pää kyllä kääntyy jne mutta koko ajan tuntuu inhottava jännitys niskassa ja kyllähän tässä meinaa huipatakin sen takia.
Menkkakivutkin v*****aa jo tarpeeksi niin ei tätä enää jaksais..
 
"kohtalotoveri"
Yritä venytellä. Tiedän itsekkin kuinka inhottava vaiva on kun niskat/hartiat niin jumissa että huimaa. Sama vaiva oli muutama vuosi sitten. Lääkärin kautta sain fysikaaliseen hoitoon 10-kerran lähetteen, se kyllä auttoi! Suosittelen samaa sinullekkin :)
 
Apuaa
Juu tosiaan tässä olen sairastellut jo pitemmän aikaa (tuli angiinakierre, nyt kyllä helpottaa joten ei tarvinnu leikkaukseen) syyskuusta lähtien. Ja yhdessä välissä jouduin sairaalaan kun tuli joku raju vatsapöpö mitä ei saatu selvillekään. Sairaalassa tämä niska menikin kipeäksi kun oli niin hirveät sängyt siellä ja tyyny oli kova kuin kivi.. Ja sen jälkeen kun kotiin pääsin piti vielä viikko lepäillä niin ei siinä paljoa huvittanut venytellä välissä..
 
"kohtalotoveri"
Ei kuulosta hyvältä :( oletko kokeillut laittaa jotain lämmintä niskan alueelle? voisi olla toinen mikä vähänkään helpottais oloasi tällä hetkellä...kastele pyyhe tosi lämpimäksi ja puristele "kuivaksi" ja laita hartioiden/niskan alueelle?
 
Apuaa
Noh sellainen lämpötyyny (missä täytteinä jotain herneitä) oli mutta koiranpentu sopivasti pureskeli sen rikki kesällä :D Kuumavesipulloa ei löydy. Jotain pyyhehaudetta voisi kyllä kokeilla. Ja kun on yksin kotona niin ei voi pyytää ketään hieromaankaan.. Omat kädet ei kyllä tilannetta tunnu helpottavan yhtään. Aijai, pitää päästä sinne hierojalle niin tulee siellä ihana helpotus sitten tähän kipuun..
 
"kohtalotoveri"
Kuinka paha huimaus sinulla on? itselläni oli silloin niin kauheaa, että huimasi myös makoillessa ja kun piti lähteä kävelemään tuntui että on "kauhean korkealla" vaikka tasasella lattialla käveli! se oli kamalaa! nyt vaan toivotaan että pääset pika pikaa hierojalle niin saat avun :) tsemppiä!
 
"aapeli"
Mulla samoja ongelmia jatkuvasti. Välillä helpottaa, välillä pahenee. :/ Mulla kyllä auttaa burana, jota otan sitten viimestään, kun päätäkin rupeaa särkemään niskajumin takia.
 
Apuaa
Huimaus sinänsä ei ole kovin paha. Tai että kyllä pystyssä pysyy, vähän meinaa kompastella jos kovin katse harhailee samalla. Vähän on kyllä sellainen töttöröö olo :( Ja näköön vaikuttaa kans. Mulla on lasit (silmät eripariset mutta muuten näkö ok) mutta ne on korjauksella ja ajattelin että pärjään ilman laseja sen muutaman päivän. Noh tämä korostaa sitä näköhaittaakin sitten nyt tämä niskakipu..
Buranaa oon syöny ihan liikaa viimeaikoina joten ei sitä ainakaan tee mieli ottaa :( Joku haude pitäis keksiä. Tai sitä voltarenia mutta se jotenkin aina haisee mun mielestä niin pahalle että meinaa tulla oksennus..
 
"Annu"
Noista näköhäiriöistä,mulla on niskat aina jumissa ja esim.yöllä kun lähden kävelemään näyttää niinkuin kaikki olisi hirmu lähellä,tuntuu ettei lattiakaan ole normaalilla kohdalla.Onko muilla ollut tälläisiä oireita?
 
"Sirkkeli"
Mun näköhäiriöt taitaa aiheuttaa ennemmin ikä, en ole huomannut että tämä paha niska-hartiavika aiheuttaa sitä. Toisinaan olen jopa petipotilas, ja sänkykin pyörii kun huippaa niin. Jatkuvasti kävelen kuin humalainen tämän ongelman takia.
 

Yhteistyössä