nopea,helppo ja hyvä leipomus ohje viemisiksi tuoreelle äidille ja isälle?

  • Viestiketjun aloittaja ei materiaa
  • Ensimmäinen viesti
...
Ihana idea. Itse olisin kyllä todella tyytyväinen, jos joku toisi jotain leipomuksia, kun on juuri palannut kaiken kiireen ja väsymyksen keskelle synnytyslaitokselta. Tee vaikka mokkapaloja, ne ovat helppoja.
 
sama vieras
[QUOTE="vieras";23481103]Juustosämpylöitä ja vaikkapa porkkanamuffineja... kummatkin todella helppoja tehdä eikä vaadi kummosia aineita.[/QUOTE]Lisäyksenä vielä että itse olen tehnyt muffinit Pirkan ohjeella, löytyy varmaankin Pirkan nettisivuilta. Olen jättänyt mantelirouheen pois ja maistuvat hyvin ilman kuorrutettakin.
 
"vieras"
[QUOTE="viiru";23481123]Kuka nyt vie ruokaa tai leipomuksia. Itse vein lapselle vaatteita.[/QUOTE]Monikin. =) Toki lastakin muistetaan mutta moni äiti varmasti arvostaa sitä että vieras tuo tullessaan jotain vanhemmillekin eikä tarvitse emännän miettiä onko tarjota jotain kahvin kanssa.
 
"Ilona"
http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/reseptit/muffinit/vaivattomat-minttusuklaamuffinit.php

Älyttömän helppo, nopea, ja todella muheva muffinssiresepti. Itse olen laittanut täytteeksi pieniä omenakuutioita (tosi "kostea" ihana lopputulos) ja tehnyt vielä tomusokerista, margariinista ja sitruunamehusta kuorrutteen. Nam!
 
"suklaa"
pistä suklaa tulemaan ohjetta:)
Suklaapiirakka

150g voita sulana
3dl sokeria
1dl kaakaojauhoa
2 munaa
2dl vehnäjauhoja
3tl vanilijasokeria

Aineet sekoitetaan keskenään voi ja sokeri kannattaa sekoittaa ensi ja sitten lisätä muun aineet
kaada taikina piirakka vuokaan ja paista 200 asteessa 20-30min

Kuorutus
2dl kernaa
200g suklaata
25g voita

Tee kuorutus kattilassa älä anna kiehua, kaada kuorutus jäähtyneen piirakan päälle.

Makeaa nam!
 

Yhteistyössä