normaalia sairaalatoimintaako ?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kävinpä tässä jonkin aikaa sitten paikallisessa sairaalassa tutkittavana, ja tutkimuksen jälkeen minua neuvottiin odottamaan, että laboratoriotulokset tulevat ja niiden perusteella sitten lopullinen lääkärinlausunto.

Minä jäin sitten odottelemaan tuloksia ja lausuntoa, joiden luvattiin tulevan parin viikon sisällä, mutta joita ei ollut tullut vielä kuukauden päästäkään, ja nyt sitten otin ja soitin vastaanotolle.

Ja sieltä sitten minulle suvaitaan kertoa, että joo, labratulokset ovat kyllä tulleet, mutta se lääkäri, jonka vastaanotolla olen käynyt onkin lopettanut työnsä siellä. (Ja lupasivat sitten siirtää asian toiselle lääkärille.)

SIIS HETKINEN... Siis tarkoittaako tuo siis sitä, että kun lääkäri vaihtaa työpaikkaa tai lopettaa, jää eläkeelle, työttömäksi, niin häneltä keskeneräisiksi jääneet potilasasiat sitten tosiaan jäävät hoitamatta (esimerkiksi automaattisesti siirry toisille lääkäreille), ellei potilas itse ala kyselemään asiasta, sillä se kuva ainakin minulle syntyi
 
avaiaerailija
Kyllä ne siirtyy toiselle lääkärille. Mutta lääkärillä on usein satoja potilaita, joten joku valitettavasti voi jäädä muutoksissa jalkoihin. Kaikki tekevät virheitä, myös lääkärit.

Tod.näk. hoitajat ovat luurin päässä keskenään vähän kauhistelleet kuinka joku asia on jäänyt "taas" puolitiehen. Sellaista se on.
 

Yhteistyössä