Nuoret vauvakuumeilijat TALVI/KEVÄT 2017

Negahan se sieltä tuli ja oli kyllä niin valkonen että ei jääny epäselvyyksiä. Onhan tässä toivoa kunnes menkat alkaa mutta uskon ite että suurimmalla osalla jo haamuilee dpo11 jos on raskaana. :) Eli yk7 ootellessa!
 
@Siim höh ettei tullut plussaa :( tosin Voihan se vielä plussaksi muuttua :) vähän samat kuvitelmat tuosta testaamisesta, nuoremmasta testasin vasta dpo 12 ekan kerran ja ihan selvä plussa oli, kaikissa nega kierroissa kun piti aloittaa testaus heti viikko oviksesta :D

Täällä kai kp 15 ja ovisoireita pukkaa, joka toinen päivä taktiikalla ajateltiin mennä, mutta taidan huomenna kuitenkin ostaa ovistestejä, voi olla että myöhäistä tikuttaa enää tähän kiertoon, mutta onpahan sitten valmiina seuraavaan kiertoon
 
Voi hitsi @Siim :(

Mäkin täällä mietin, että ois niissä ovistesteissä toisaalta puolensa, kun tietäisi oikeasti mikä dpo.. Nyt perustuu ihan täysin arvailuun, vaikka aika varma olinkin olevinani. Nyt siis kp22/29 oletettu dpo 6-7.
 
Toivoa on niin kauan ko menkat ei ala, toivotaan siim ettei alkaiskaan.

Mua taas vähä ehkä ressaa noi o-testit, sitte ko o on saanu sen plussan ni seuraavaks alkaa arvuutella osuuko ovis samalle päivälle, seuraavalla vai sitä seuraavalle ko tais olla 12-48h.haitari plussasta koska se ovis sitten ois..aamulämmöistä sen sais selville mutta vielä en siihen aatellu ryhtyä.
 
Mä mietin että heitän menemään kaikki ovistestit ja poistan puhelimesta kaikki fertility sovellukset ja muut :ROFLMAO: en ainakaa digitestiin enää tuhlaa rahoja vaikka oli siinä se hyvä puoli että nyt tiiän 100% varmasti mitkä ne mun ovis"merkit" on :)

@eevas toivotaan parasta nyt että ois kuitenki tästä ekasta tärpänny (y)
 
Joo voi olla, että pysyy homma rennonpana ilman ovistestejä. Itselleni olen luvannut, että aikaisintaan yk4 kokeillaan, jos sinne asti menee.

Olin vakaasti päättänyt etten osta raskaustestiäkään, etten turhaan negoja testaile, mutta ollaankin lähdössä reisuun 28.. Jos ei ala ennen niin 27 voisin ehkä testata, että uskaltaa ruoan kanssa huoletta juoda viiniä ja syödä mitä huvittaa.

Nyt kun alan tällaisa kirjotella ni heti nousee toiveet, että tämän päivän lievä etominen ois oireilua. Muistutan nyt kovasti itselleni, että aika aikaista ois vielä oireille ja mua etoo aika usein muutenkin, jos vähänkään nälkä:LOL:
 
Heippa!

Ajattelin liittyä joukkoonne kuumeilemaan vauvasta, jota tällä hetkellä avopuolison kanssa toivotaan tapahtuvaksi 2018. Itse olen kohta 19-vuotias ja valmistun alle kuukauden päästä lähihoitajaksi ja ylioppilaaksi toukokuussa. Avopuoliso/kihlattu on kohta 21-vuotias, joka joutui nyt tammikuussa lähtemään armeijaan. Yhteisoloa tulee kohta kolme vuotta täyteen, ja nykyään asutaan yhdessä isossa kerrostalokaksiossa.

Meillä on vielä ehkäisy käytössä, ehkäisykapseli, joka ajateltiin ottaa huhti-kesäkuussa pois. Onko kellään kokemusta, kuinka kauan menee, että hormonitoiminta palautuu normaaliksi?

Tuntuisi mukavalta saada keskustella täällä aiheiseen liittyen, koska oma tuttavapiiri ei pidä ajatuksesta, että saisimme lapsen näin nuorena, joten ei ole oikeastaan ketään kelle puhua vauvakuumeesta. Mielestäni on naurettavaa sanoa toiselle, jotka lasta toivovat, että sille ei ole nyt oikea aika, jos itse kokee asian oikein sopivaksi. Olisihan se varmasti mukavaa saada lapsi vasta, kun on opiskellut, asuu omakotitalossa ja olisi vakituisessa työsuhteessa, mutta eivät nämäkään asiat välttämättä ikinä tule toteutumaan. Muilla mietteitä?
 
  • Tykkää
Reactions: lilja_93
@serissamay tervetuloa mukaan! :) hormooneista huono mennä sanomaan, mutta yk1 oli 28p, yk2 38 ja nyt ollaankin +60 kun en menkoiksi laske toissavkl ollutta kerta vuotoa :ROFLMAO: ja pillerit jätin syyskuussa n.6 vuoden käytön jälkeen. Toivottavasti siulla lähtis heti kierto rullaamaan oikein :)

Oikeeta aikaa ei kyllä miunkaan mielestä voi kenenkään puolesta päättää. Kun ei sitä itekkään oikein tiedä :ROFLMAO: ite oon vauvaa halunnut jo sen 5 vuotta, mut nyt kun on kaks ammattia, oma talo (asuntolaina), avioliitto ja työkokemusta niin mieskin näytti vihreää valoa vauvalle. En kyllä pidä noita asioita edellytyksenä lapsille :) näin tää mun elämä vaan on mennyt ja onneks en oo vasta kun 23 ni nuoriahan tässä vielä ollaan :LOL:

Lisäys: Mutta en usko et kellään ois ollu pahaa sanottavaa vaikka ois saatu lapsi sillon 5 vuotta sitten, kun meillä on aika paljon lähipiirissä lapsia ja nuoria vanhempia.
 
Viimeksi muokattu:
@serissamay tervetuloa! Lisäänkö sut listalle?
Mulla poistettiin ehkäsykapseli 6/16 ja tais ainaki kaks ekaa kiertoa olla tosi pitkiä, lähemmäs 40pv. Sen jälkeen kierto vaihellu 28-32pv mut aina oon bongannu oviksen! Itellä vaan luteaalivaihe jää lyhyehköksi mutten usko että se liittyis kapseliin mitenkään:)

Ei mustakaan oo ikinä täysin oikeeta aikaa vauvalle. Nykyään kouluttaudutaan pitkälle ja vauvantekoon ruvetaan kun on se ura, talo, ja on matkusteltu jne. Sitten ollaankin 35+ ja huomataan että hups ei enää naisen biologia toimi niinku parikymppisellä ;) Nojoo kärjistetty esimerkki ja joku saattaa olla superhedelmällinen vielä 40-vuotiaana mut tajuatte varmaan pointin :ROFLMAO: Että jos susta tuntuu että vauva saa tulla niin (y)(y)(y)
 
@serissamay Tervetuloa! :) meillä esikoinen sattui syntymään siinä perus ammatit suoritettuna, vakituinen työpaikka, avioliitto ja omistuskämppä vaiheessa, mutta yritys oltiin aloitettu 3v aiemmin, joten en todellakaan itse pidä niitä edellytyksenä, jos meillä olisi heti tärpännyt niin olisi kyllä ollut ehkä ihan erilainen tilanne silloin 19vuotiaana. Ja myöhemminkin tosiaan ehtii kouluttautua yms.
Huh kun tuntuu että kaikesta on niin pitkä aika ja alkaa tuntemaan itsensä vanhaksi :D
Muok. Niin ja Mullakin kuumeilu alkoi 17 vuotiaana, kun miehen pikkusisko sai (todella nuorena) lapsen :), eli ei olisi ainakaan tullut miehen suvulle järkytyksenä :D järki syistä en kyllä silloin ottanut yritystä edes puheeksi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lilja_93
@serissamay Me saatiin esikoinen kun olin 21. Ei koulutusta, ei todellakaan mitään taloja, pari vuotta oltiin oltu yhdessä siinä vaiheessa. Ja ihan oli tarkoituksella tehty lapsi. Perhe suhtautui todella hyvin ja olivat kaikki onnesta soikeina, vaikka pelkäsin "mutta entäs koulu" -kommentteja. Noh, kaukaisempi suku oli kyllä sitten ilmoittanut äidilleni, että minun pitäisi tehdä abortti (n) Ei olla pahemmin väleissä enää :LOL:

Ja siis kyllähän se huoletti itseänikin, että miten mistään tulee mitään. Mutta ei meillä ole ollut mitään taloudellisia huolia ja opiskelu on ollut helppoa: päiväkoti on lähes ilmainen ja yliopistossa on pari tuntia viikossa pakollista läsnäoloa, eli lapsen sairastuminen ei ole mikään ongelma. Asutaan vuokrakämpässä kivalla alueella, enkä ymmärrä miten lapsen kannalta tilanne olisi erilainen, jos asunto olisi meidän omissa nimissä. Naimisiin ei olla varmaan tämän vuosisadan puolella menossa, koska miehestä on niin kauhea vaiva käydä maistraatissa, mutta sama sukunimi meillä kyllä on. :D

Minusta äidiksi/isäksi ei voi olla koskaan valmis, joten jos lapsen haluaa, niin mielestäni iällä ei juurikaan ole merkitystä. Jos nyt aikuisista ihmisistä kuitenkin puhutaan. :)

Kierron palautumisesta vielä: itselläni on molemmat kerrat hormonaalisen ehkäisyn (e-pillerit ja ehkäisylaastari) lopettamisen jälkeen kierto palautunut heti. Eli ehkäisy pois -> tyhjennysvuoto -> ovis kp 13. Eli on tosi yksilöllistä. Toki minulla ei ole koskaan ollut pelkkää keltarauhashormonia sisältävää ehkäisyä.

@Siim voi harmi :( Toivottavasti gyneltä saat jotain vastauksia. Onkohan lyhyeen luteaalivaiheeseen jotain hoitoa?

Täälläkin oli ovis äsken, eipä ole mokoma ennen aamulle osunut. Nyt oli oikealla puolella, joten jotain toivoa varmaan on. Eikun niin joo, sitten olisi varmaan pitänyt jotain seksiäkin harrastaa jos olisi halunnut raskautua. Hups. :rolleyes: No kai tänään vielä ehtii, mutta on kyllä hyvin pessimistinen olo tämän kierron suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
@Siim toivottavasti olisi jotain mikä on näppärä fiksata tai sitten kaikki kunnossa:)

@Jennipä toivottavasti pääset jo uuteen kiertoon, kuulostaa ainakin lupaavalta(y)

@Fritang :ROFLMAO::ROFLMAO: toivottavasti sielläkin olis vaudikkaita simppoja.

@mimmi onnittelut oviksesta:)

Täällä ei enää niin toiveikas olo kp23/29 ja tuntuu, että tekee kuukautisia minun kroppa. Toisaalta jos ne nyt sattus tulemaan ees suunnilleen sillon ku pitää niin ihan hyvä vaihtoehto sekin:)
 
@serissamay tervetuloa joukkoon! Itse sain esikoisemme hippasen vajaa 18-vuotiaana, vuoden olin pois ammattikoulusta ja lukiosta pari kurssia, mutta vauva-ajasta huolimatta kirjoitin ylioppilaaksi muiden kanssa samalla tahdilla viime keväänä. Lähihoitajaksi valmistuin jouluna, "vain" puoli vuotta arvioitua aikaa myöhemmin ja sain heti töitä :) Mies valmistui pojan ollessa vuoden ikäinen, mutta siitä huolimatta olemme pärjänneet taloudellisesti todella hyvin, liekö se vaikuttanut, että olen todella tarkka rahaihminen ja pystyn säästämään pienistäkin tuloista paljon :LOL:

Nyt haaveissa on toinen pienokainen ja ehkäisykapselin poistatin viime marraskuussa. Poiston jälkeen kierrot ovat olleet 15-28 päivän mittaisia. Ennen raskautta kierrot olivat kaikkea 28 ja 60 kp:n väliltä, nyttemmin olen ajatellut niiden saattaneen johtua teini-iän alipainosta.

ON: Mies pääsi kolmen viikon jälkeen kotiin viikonlopuksi :love: Tänään on kp13 ja hyvinkin saattaa ovis olla käsillä, tuntemuksien perusteella en osaa satavarmaksi sanoa. Ovistestejä on vino pino, tuli jostain tarjouksesta tilattua heti kapselin poiston jälkeen :LOL: - en ole vielä saanut aikaseksi alkaa testailemaan kunnolla.

Toisaalta en vielä tahtoisi raskautua, mutta toisaalta mieli ei muusta haaveilekkaan - oi, naisen mieli!
 
@serissamay Oikeaa ikää ei ole. Me jätettiin ehkäisy pois kun olin hätäseen 17v ja olimme seurustelleet puolisen vuotta.. Me tosin valikoiduimmekin osin pariksi lapsihaaveiden perusteella, nähtiin ja kemiat kohtasi. :love: Mies on 7v vanhempi joten taloudellista turvaa olisi ollut silloinkin. Muutimme heti yhteen jota ennen olin asunut noin vuoden itsekseni. Nykyään asumme toisella paikkakunnalla, olen saanut lukion pakettiin ja ammatti on viittä vaille myös hanskassa. Omaa taloa olemme etsineet, mutta meillä on paljon vaatimuksia (etsimme pikkutilaa melko pieneltä alueelta) joten sitä ei ole löytynyt. Olemme kihloissa, häistä on puhuttu, mutta niiden ajankohta on vielä auki.

Meidän tarina vaan ei mennyt kovin hyvin. Täytän ihan juuri 20v ja ei tärpin tärppiä. Olen saanut pcos diagnoosin ja syön letrozoleja, mutta niistä ei ole kuin harmia haittavaikutuksien muodossa. Nyt myös elämä on mennyt sen verran eteenpäin, ettei enää ajallisesti ole sopiva tilanne jäädä äitiyslomalle :( Siitä huolimatta jatkamme näin, olisihan se aivan uskomaton tuuri jos meille ilman järeämpiä hoitoja vauva suotaisiin ja kyllä sitten jokin keino keksitään pärjäämisen kannalta. Voi kuitenkin olla, että jätän hormonit syömättä oman itseni takia (ne haittavaikutukset...) kunnes taas on elämässä suotuisampi vaihe ja saatamme hakeutua varsinaisiin hedelmöityshoitoihin.

Tää on tosi tympeä tilanne. :cry:

Toisaalta nyt pärjääminen taloudellisesti olisi parempaa kuin jos tärppi olisi tullut heti, mutta mielelle tämä on kovin raskasta. Ja kun tosiasiassa vähälläkin pärjää: et tarvitse vauvalle kymmenittäin samaa kokoa vaatekappaletta x eikä vauva välitä asutteko omistusasunnossa tai ajatteko uudella autolla.
 
Iitatalle toivon kovasti sitä plussaa, ois jo teiän aika!

Täällä dpo3 tai 4, en kyllä jaksa uskoa tärppiin, enpä kyllä aatellukkaa yrittämällä yrittää kuulostella oireita tai testata enne helmikuuta, yritän ottaa rennosti.
 
Tänne voi päivittää kp 1 ja yk 6. Eilen illalla oli ekaa kertaa ihan punaista pyyhkiessä ja tänään aamulla laitoin jo pienen tampoonin varuiks. Tosi hiljakseen vuotaa, mutta laskisin nyt kuitenkin uuden kierron alkaneeksi.

Oon miettinyt että kai noi ovuloimattomatkin kierrot lasketaan yrityskierroiksi? Vaikka eihän niissä oikein voi mitään yrittääkkään (muuta kuin ovuloida)? Mut mielummin ehkä laskenkin, muuten ois vasta yk 4 ja yritys alkanut toukokuussa, yk 6 kuulostaa jotenkin sopivammalta :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä