Nyt alapään finnistä on tullut paise

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihmettelin täällä jokin aika sitten, tuleeko muillekin alapäähän finnejä ja kerroin, että edellisellä kerralla olin saanut antibioottikuurin lääkäriltä, kun kävin sitä näyttämässä. Heti joku hyökkäsi kimppuun huutamaan, ettei turhia anbitioottikuureja saa käyttää.

On kulunut yli viikko siitä kun puristin finnin mätäpään, jotta kipu helpottaisi ja helpottihan se hetkeksi. Ihonalainen paise on nyt isontunut ja tullut kipeäksi uudestaan, joten pakko se on taas lähteä lääkäriin, kun ei enää pysty oikein istumaan, eikä ajamaan pyörällä.

Eiköhän se ole taas antibioottikuurin paikka. Mietin vain, kuinka kauan uskallan pitkittää tätä, kun tänään en halua lähteä lääkäriin.
 
vierailija
Sulla on varmaan bartholinin rauhasen tulehdus. Kyllä sitä yritetään aluksi hoitaa antibiooteilla, mutta jos vähänkin "myöhästyy" siitä kuurin aloittamisesta, niin se tulehtuu niin pahasti, ettei antibiootit auta ja on pakko mennä tyhjentämään se. Mulla nousi kerran kahdessa (2) tunnissa 39 asteen kuume. Ehkä hieman aiemmin oli vähän "tykyttänyt" siellä suunnalla, mutta sitten paukahti kuume ja samoin tein menin terveyskeskukseen kun en pystyssä enää pysynyt. Sain antibioottikuurin joka ei enää auttanut ja kahden päivän kuluttua keskussairaalaan tyhjentämään sitä pattia. Keskussairaalassa gyne sanoi että jos kerran vielä tulehtuu, niin sitten on pakko leikata koko rauhanen pois.
Mulla on siis aiemmin tulehtunut se sen verran lievästi, että antibiooteilla on mennyt ohi.
 
vierailijaap
En usko, että kyseessä on bartholin rauhasen tulehdus, koska se näytti ihan normaalilta finniltä. Veikkaan ennemmin, että voi olla hikirauhasen tulehdus tai ihan vain finnistä jäänyt mätäpaise ihon alla, joka nyt kasvaa.
 
vierailija
Alapaan "pikku finnit" voi tulehtua vuorokaudessa omenan kokoisiksi paiseiksi.

Äitini kävi päivystysleikkauksen jälkeen viikon ajan päivittäin hoidattamassa avo-onkaloa haavanhoitajalla.
 

Yhteistyössä