Nyt järeet keinot kehiin avioliiton pelastamiseksi

  • Viestiketjun aloittaja Vaimo toistaiseksi
  • Ensimmäinen viesti
Vaimo toistaiseksi
Nyt tarvitsen kaikki neuvot avioliiton pelastamiseen!

Ollaan oltu naimisissa 10vuotta. Avioliittomme on vajonnut todella syvälle pohjamutaan.

Meillä on lapsia, kaikki pieniä nuorin on alle puolivuotias.

Meillä on menossa todella huono vaihe ja liittomme on kuolemassa käsiin ja erostakin ollaan jo vakavasti puhuttu.

Molemmilla on kuitenkin halua vielä yrittää saada tämä toimimaan. Mutta miten!?

Nykyään vain riidellään,riidellään,syytetään toisiamme kaikesta ja taas riidellään...

Ollaan niin väsyneitä tähän jatkuvaan tappeluun :(

Puhuttiin viimeksi eilen että joku ratkaisu on löydyttävä. Rakastamme toisiamme (ainakin omasta puolestani voin näin sanoa) mutta miksi tämä ei vaan onnistu...

Miehen ollessa pois kotoa pystymme keskustelemaan normaalisti puhelimessa ym. mutta kotona kaikki on päin helvettiä.

Yhteistä aikaa/tekemistä ei ole. On vain yhteiset lapset.

Viime aikoina kiinnostus mieheen on lähes loppunut. Nukkumaan mennessä nukahdan heti ja aamulla alkaa taas päivä rulianssi ja päättyy taas siihen että lamput sammuu..

Mieheni mielestä mussa mättää mm. Seksiä ei ole käytännössä lainkaan koska iltaisin uni on mielessä ensimmäisenä. En tyydytä mieheni tarpeita koskaan ja sen myönnänkin. Annan silloin tällöin mutta siinäpä se.

Kitisen liikaa mieheni menemisistä. Jep,olen joskus pyytänyt miestäni olemaan enemmän perheensä kanssa.

Ja lyhyesti ARKI on kanssani tylsää. Ei tehdä mitään yhdessä.

Miehessäni mättää mielestäni mm.

Ei juurikaan ole kotona. Aina menossa jossain.

Ei tehdä mitään.

Olen paljon yksin.

Tunteeni mieheen on lähinnä kämppiksen tasolla.

Kaipaisin sitä kipinää mitä meillä joskus oli.

Miten siis tämä liitto saataisiin heräämään henkiin?? Lapsen vahteja ei juuri ole. Joten lapset on aina läsnä. Kaipaan vinkkejä nimenomaan tähän arkeen ja siihen miten saisin tunteeni heräämään taas miestä kohtaan uudelleen?
 
SamaAp
Haaveilin salaa tänään tällaisesta,joka olisi ollut ihana toteuttaa:

Mieheni on tällä hetkellä kesäpaikallamme yksin. Minä lasten kanssa kotona.
Olisin koittanut saada jonkun tänne vahtimaan noita nukkuvia lapsia. Ajellut miehen luokse täysin yllärinä hänelle. Kävellyt ovesta sisään, kaatanut hänet sänkyyn. Sitten kunnon tyydytys hänelle,hyväilyä,seksiä ym... sanomatta sanaakaan ja sitten kaiken sen jälkeen lähtenyt vaan pois (takaisin kotiin).

Huomaisi hänkin että minussa edelleen on sitä yllätyksellisyyttä ja heittäytymistä :)

Mutta tuon toteutus ei käytännössä toimi mutta olisi ollut hauska tehdä tuo :)
 
  • Tykkää
Reactions: random80
Urautuneita, uuvahtaneita olette. Aikuisten keskinäinen aika puuttuu, eli se aika jolloin saisitte olla mies ja vaimo eikä isi ja äiti.
Jos raha ei ole ongelma niin MLL:sta lapsenvahti ja te lähdette hotelliin tms.

Sitä ennen, tää tuntuu minun taholtani (joka aina kritisoin nykyajan seksistisyyttä ja seksivaatimuksia) oudolta neuvolta mutta rupea antamaan ukolle useammin. Se läheisyys pitää saada takaisin. Seksi on suurimmalle osalle miehistä tärkeää ja mies voi kärsiä pahastikin jos toistuvasti torjut hänet.

Vielä on valoisia kesäöitä jäljellä. :love:
 
Se sama Ap
Urautuneita, uuvahtaneita olette. Aikuisten keskinäinen aika puuttuu, eli se aika jolloin saisitte olla mies ja vaimo eikä isi ja äiti.
Jos raha ei ole ongelma niin MLL:sta lapsenvahti ja te lähdette hotelliin tms.

Sitä ennen, tää tuntuu minun taholtani (joka aina kritisoin nykyajan seksistisyyttä ja seksivaatimuksia) oudolta neuvolta mutta rupea antamaan ukolle useammin. Se läheisyys pitää saada takaisin. Seksi on suurimmalle osalle miehistä tärkeää ja mies voi kärsiä pahastikin jos toistuvasti torjut hänet.

Vielä on valoisia kesäöitä jäljellä. :love:

Kiitos :) Tuon tiedänkin että pohjimmainen ongelma on juuri tuo että mies kokee etten välitä hänestä enää tai hän ei enää kiinnosta minua koska aina tai hyvin usein uni on ollut tärkeämpää kuin se läheisyys ;)

Näin ei saisi olla mutta selvästi se hiertää miestä kun ei saa minulta, omalta vaimoltaan sitä mitä hän miehenä kaipaa...

Haluan uhan todella haluan näyttää hänelle että rakastan ja välitän hänestä edelleen mutta antakaa vinkkejä mitä teen hänelle nyt kun seuraavan kerran samaan sänkyyn kömmitään nukkumaan??

Tällä kertaa haluaisin yllättää enkä välttämättä rupeaisikaan heti unten maille ;)

Haluaisin kerrankin"räjäyttää" häneltä tajun ja näyttää että olen myös nainen johon hän aikoinaan ihastui enkä vaan se patoutunut, uupunut kotiäiti.
 
vierass
Jos ihan perusseksin puute on ongelma, niin miksi alkaa suunnittelemaan erikoisuuksia. Jos sinulla ei ole halut vielä tulleet takaisin, niin spontaaniseksi voi tuntua jotenkin turhalta, mutta ihan sisään ulos -meininki voi olla se mitä mies kaipaa.
 
vierailija...
http://www.mtv.fi/lifestyle/tunteet/artikkeli/rakkaus-hautautuu-arjen-kiireisiin-perheleireilta-apua/5205626

Perheet ovat arjessa lujilla. Elämää kuormittavat lasten ja työelämän vaatimusten lisäksi omat harrastukset, ja yhä useammin myös rahan puute. Puolisoakin pitäisi ehtiä huomioida kaiken tekemisen keskellä.

– Perheleirille osallistuvat parit elävät useimmiten ruuhkavuosiaan. Tänä vuonna mukana on erityisen paljon 1970- ja 1980- luvuilla syntyneitä pareja, joilla on lapsia vauvoista rippikouluikäisiin. Myös ikäihmiset huoltavat ahkerasti parisuhteitaan, kertoo Parempi avioliitto ry:n toiminnanjohtaja Hanna Ranssi-Matikainen.

– Rakkauden ja läheisyyden tunteet hautautuvat helposti arjen kiireisiin. Jokainen kaipaa läheisyyttä ja omaan laumaan kuulumisen tunnetta, mutta usein työkalut niiden osoittamiseen ja vaalimiseen ovat puutteelliset.
 
Jos ihan perusseksin puute on ongelma, niin miksi alkaa suunnittelemaan erikoisuuksia. Jos sinulla ei ole halut vielä tulleet takaisin, niin spontaaniseksi voi tuntua jotenkin turhalta, mutta ihan sisään ulos -meininki voi olla se mitä mies kaipaa.
Mä kans ajattelen samaa. Ap:n ei tarvitse heittäytyä yhtäkkiä miksikään lady dominaksi jos se rooli ei ole kauhean tuttu, vaan olla oma itsensä.
Kiitos :) Tuon tiedänkin että pohjimmainen ongelma on juuri tuo että mies kokee etten välitä hänestä enää tai hän ei enää kiinnosta minua koska aina tai hyvin usein uni on ollut tärkeämpää kuin se läheisyys ;)

Näin ei saisi olla mutta selvästi se hiertää miestä kun ei saa minulta, omalta vaimoltaan sitä mitä hän miehenä kaipaa...

Haluan uhan todella haluan näyttää hänelle että rakastan ja välitän hänestä edelleen mutta antakaa vinkkejä mitä teen hänelle nyt kun seuraavan kerran samaan sänkyyn kömmitään nukkumaan??

Tällä kertaa haluaisin yllättää enkä välttämättä rupeaisikaan heti unten maille ;)

Haluaisin kerrankin"räjäyttää" häneltä tajun ja näyttää että olen myös nainen johon hän aikoinaan ihastui enkä vaan se patoutunut, uupunut kotiäiti.
No tota...mitä nyt miehelle yleensä sängyssä tehdään. :whistle:

Mutta kuten "vierass" sanoi, niin ei siinä kummempaa lady dominaksi muuttumista tarvita eikä semmoista roolia mikä ei tunnu luontevalta itselle. Vaan esim. käyt suihkussa, meet suihkutakki päällä miehen viereen ja alat hyväillä häntä. Kyllä se mies mukaan tulee. (y)
 
vier...
Aikaa ilman lapsia, eikö mistään yksityisestä hoivafirmasta saisi lapsenvahtia?? Oletko kysynyt? Vaikka ovat ehkä keskittyneet vanhuksiin, voivat tarjota muutakin kotihoitoa, lapsillekin.
Tuo ideasi miehen yllättämisestä oli hyvä. Joo, ei ole pakko pukeutua ja yllättää, mutta ei siitä totisesti haittaakaan ole!! Ehkä perusseksikin taas maistuis sitten paremmin.
Eihän miehellä ole rakastajatarta, toivottavasti ei, mutkistaa asioita.
Pariterapiaan voisitte mennä jos molemmat suostuu ja aika järjestyy. Tsemppiä.
 
vierailijakin
Tuossa vaiheessa yksikin ilta ilman lapsia voi tuntua pelastukselta(kokemusta on). jos et saa vauvaaa mihinkään hoitoon esim vierastamisen takia niin laita ne muut edes hoitoon(tai naapuriin leikkimään) ja otatte vauvan mukaan nukkumaan päiväunia kun meette rauhassa lounaalle tms.
Tuommoinen perheleiri olisi varmasti ihana, niissä on yleensä lastenhoitopalvelu koko päiväksi..

Noin muutenniin kehottaisin kestämään ja arvioimaan tilannetta vaikka vuoden päästä uusiksi. Vauvavuosi on rankkaa parisuhteelle, ei siitä mihinkään pääse. Vauvavuosi kuitenkin menee ohi, ja ehkä ette hanki sitten enää enempää vauvoja. Miestä varmaan ahdistaa kaoko tilanne ja kotonaolo ja sen takia pyrkii omille menoilleen, tähän kai täytyisi keksiä joku ratkaisu, esim mies voisi lähteä lasten kanssa lenkille sen sijaan että menee salille tms. Tai menette koko porukalla lenkille niin että isommat lapset pyöräilee ja pienemmät rattaissa. Tietysti voisit muistuttaa miestä että kotitöitä tekevä mies on aika kiihottava.. Voit myös pyytää jos mies hoitaisi vauvaa jonkun yön niin ehkä seuraavana iltana jaksaisit valvoa vähän pidempään.

Mistä te riitelette?
 
Pokkura
Minä kyseenalaistan sen, että aina tällaisessa tilanteessa aletaan neuvoa naista antamaan enemmän seksiä, niin miehestä tulee taas kiva!

Siis naisen pitäisi haluttomuudesta huolimatta alkaa lutkutella ukkoansa, joka laiminlyö perhe-elämää, on omilla menoillaan ja vielä kärttyinen ja riidanhakuinen? En minä ainakaan halua seksiä jos kumppani on tuollainen.
 
vierailijajat
Täällä perheleirillä ei ole lastenhoito palveluja.

Tarkoitus on olla perheenä yhdessä ja nauttia yhdessä tekemisen riemusta. Antaa aikaa lapsille yhdessä.

Avioliittoleirit on asia erikseen. Siellä lapsenvahteja ja paneudutaan terapiassa yhdessä ja erikseen ongelmiin.
 
Kuulostaa hyvin tutulta. Teidän kannattas oikeesti alkaa panostamaan parisuhteeseen. Sain sellasen vaikutelman, et kumpikaan ei oikein ole tehnyt parisuhteen eteen töitä, monet muut asiat menee sen edelle. Yks hyvä merkki parisuhteen heikkenemisestä on seksin vähyys ja kiinnostuksen lopahtaminen. Teillä on nyt menny asiat aika pahasti kuralle ja tosiaan viimeinen hetki tehdä jotain, jos siinä nyt enää on mitään tehtävissä. Täydellinen remontti parisuhteeseen saattas vielä pelastaa tilanteen, mut se tarvii molempien suurta panosta.
 
hyi hemmetti
Minä kyseenalaistan sen, että aina tällaisessa tilanteessa aletaan neuvoa naista antamaan enemmän seksiä, niin miehestä tulee taas kiva!

Siis naisen pitäisi haluttomuudesta huolimatta alkaa lutkutella ukkoansa, joka laiminlyö perhe-elämää, on omilla menoillaan ja vielä kärttyinen ja riidanhakuinen? En minä ainakaan halua seksiä jos kumppani on tuollainen.
Ja miehenkö pitäisi alkaa huolehtimaan omasta osuudestaan, jos nainen on tuollainen? Naisena minä kyllä sanon, että seksin pihtaus TIETOISESTI on paljon pahempi synti noista kahdesta. Minä olisin jo aikaa sitten laittanut pihtaavan kumppanin kiertoon, vaikka muuten olisi miten ihmeellinen tapaus ja mikä elämäntilanne, pidemmän päälle ilman seksiä ei vain ole rakkautta eikä parisuhdetta. Naiset eivät vain itsekkyyttään yleensä ymmärrä asiaa kun omat halunsa ovat kadoksissa ja laiminlyövät ja kohtelevat miestänsä kaltoin ja olettavat saavansa vielä palvontaa ja hyvää kohtelua palkaksi. Hyi hemmetti mitä ämmiä. Seksin pihtaus voisi ihan hyvin olla rinnastettavissa rajuun henkiseen väkivaltaan, niin pahaa kaltoinkohtelua se on kun on niin simppeli ja helppo asia vielä kyseessä, ainoa ongelma on naisen itsekkyys.

Seksin antaminen on ratkaisu. Ja vieläpä paras mahdollinen sellainen, anteeksi nyt vain.
 
Ja miehenkö pitäisi alkaa huolehtimaan omasta osuudestaan, jos nainen on tuollainen? Naisena minä kyllä sanon, että seksin pihtaus TIETOISESTI on paljon pahempi synti noista kahdesta. Minä olisin jo aikaa sitten laittanut pihtaavan kumppanin kiertoon, vaikka muuten olisi miten ihmeellinen tapaus ja mikä elämäntilanne, pidemmän päälle ilman seksiä ei vain ole rakkautta eikä parisuhdetta. Naiset eivät vain itsekkyyttään yleensä ymmärrä asiaa kun omat halunsa ovat kadoksissa ja laiminlyövät ja kohtelevat miestänsä kaltoin ja olettavat saavansa vielä palvontaa ja hyvää kohtelua palkaksi. Hyi hemmetti mitä ämmiä. Seksin pihtaus voisi ihan hyvin olla rinnastettavissa rajuun henkiseen väkivaltaan, niin pahaa kaltoinkohtelua se on kun on niin simppeli ja helppo asia vielä kyseessä, ainoa ongelma on naisen itsekkyys.

Seksin antaminen on ratkaisu. Ja vieläpä paras mahdollinen sellainen, anteeksi nyt vain.
Ei seksi ole mikään ratkaisu ongelmaan. Seksi on kuollut, kun parisuhde on jäänyt hoitamatta. Tulee vaan paha mieli, jos seksillä yrittää paikata parisuhteen ongelmia. Pitää miettiä, et kumpi oli ensin: muna vai kana?
 
vierailija.
On myös pihtaavia miehiä, vaikka naisella on kovat halut.

Ei mene nallekarkit tasan seksiasioissa.

Pihtaavat miehet ja naiset ansaitsisivat toisensa ja seksiä haluavat miehet ja naiset voisivat pariutua keskenään. Mulla on pihtaava mies ja oon tosi vittuuntunut ja loukkaantunut.
 
Ja miehenkö pitäisi alkaa huolehtimaan omasta osuudestaan, jos nainen on tuollainen? Naisena minä kyllä sanon, että seksin pihtaus TIETOISESTI on paljon pahempi synti noista kahdesta. Minä olisin jo aikaa sitten laittanut pihtaavan kumppanin kiertoon, vaikka muuten olisi miten ihmeellinen tapaus ja mikä elämäntilanne, pidemmän päälle ilman seksiä ei vain ole rakkautta eikä parisuhdetta. Naiset eivät vain itsekkyyttään yleensä ymmärrä asiaa kun omat halunsa ovat kadoksissa ja laiminlyövät ja kohtelevat miestänsä kaltoin ja olettavat saavansa vielä palvontaa ja hyvää kohtelua palkaksi. Hyi hemmetti mitä ämmiä. Seksin pihtaus voisi ihan hyvin olla rinnastettavissa rajuun henkiseen väkivaltaan, niin pahaa kaltoinkohtelua se on kun on niin simppeli ja helppo asia vielä kyseessä, ainoa ongelma on naisen itsekkyys.

Seksin antaminen on ratkaisu. Ja vieläpä paras mahdollinen sellainen, anteeksi nyt vain.
Jos kyse on siitä, että nainen ei halua seksiä ja mies ei halua hoitaa kotia ja viettää aikaa mm. lasten kanssa, ei näitä asioita voi asettaa vastakkain. Ei se kodin ja lasten hoitaminen ole mikään myönnytys sille puolisolle, vaan se on kodin ja lasten hoitamista, joka kuuluu yhtä lailla miehelle. Se ei ole parisuhteen hoitamista samalla lailla kuin seksi. Eikä voida ajatella niin, että jos nainen ei halua seksiä, ei miehenkään tarvitse hoitaa lapsia - johan se on lapsiakin kohtaan väärä ajattelutapa.

Joten kyllä. Miehen pitää hoitaa osuutensa kodin ja lasten hoitamisesta, vaikka seksiä ei olisikaan.
Ja kyllä, seksittömyys ei oikeuta riidanhaastoon, vittuiluun tai muuhunkaan epäasialliseen käytökseen, koskee sekä miehiä että naisia.

Sitten toiseksi en ymmärrä, mitä tässä nyt puhutaan naisen haluttomuudesta, jos kerran mies ei itsekään ole tehnyt niitä aloitteita. Ap tässä nimenomaan miettii, miten herättäisi uudelleen seksuaalisen kipinän välilleen, joten olikohan tuo kommenttisi nyt vähän yliampuva?
 
Ja miehenkö pitäisi alkaa huolehtimaan omasta osuudestaan, jos nainen on tuollainen? Naisena minä kyllä sanon, että seksin pihtaus TIETOISESTI on paljon pahempi synti noista kahdesta. Minä olisin jo aikaa sitten laittanut pihtaavan kumppanin kiertoon, vaikka muuten olisi miten ihmeellinen tapaus ja mikä elämäntilanne, pidemmän päälle ilman seksiä ei vain ole rakkautta eikä parisuhdetta. Naiset eivät vain itsekkyyttään yleensä ymmärrä asiaa kun omat halunsa ovat kadoksissa ja laiminlyövät ja kohtelevat miestänsä kaltoin ja olettavat saavansa vielä palvontaa ja hyvää kohtelua palkaksi. Hyi hemmetti mitä ämmiä. Seksin pihtaus voisi ihan hyvin olla rinnastettavissa rajuun henkiseen väkivaltaan, niin pahaa kaltoinkohtelua se on kun on niin simppeli ja helppo asia vielä kyseessä, ainoa ongelma on naisen itsekkyys.

Seksin antaminen on ratkaisu. Ja vieläpä paras mahdollinen sellainen, anteeksi nyt vain.
Lisään äskeiseen kirjoitukseeni vielä sen, että sekin kannattaa muistaa, että seksi ei ole mikään ihmisoikeus. Edes parisuhteessa. Sen kun muistaa ja sisäistää, on helpompi lähteä purkamaan haluttomuusongelmaa. En tarkoita sitä, että ratkaisu on sekään, että toinen on ikuisesti ilman seksiä - jokaisen pariskunnan on sitten mietittävä, millä lailla halujen kohtaamattomuus ratkaistaan. Mutta turha tuollaisia purkauksia on päästellä ja verrata väkivaltaan sitä, että joku ei halua naida.
 
SamaAp
Kiitos hyvistä neuvoista ja vastauksista! Siis meillä on mennyt todella huonosti aikaisemminkin ja silloin jo olin ns.jalka oven välissä lähdössä mutta päätettiin yhdessä että yritämme vielä. Ja se kyllä toimikin pitkän aikaa...

Nyt olen niin jotenkin "loppuun palanut" etten ole ollut mikään ihanne vaimo tai edes äiti viimeaikoina...,
Vauva on osannut olla haastava mutta nyt näyttäisi olevan jo hänellä asiat parempaan suuntaan.

Varmaankin tämä kaikki (monta lasta pienillä ikäeroilla,haastava vauva ym) tekee sen että mies todella kokee pyörivänsä täällä vain jaloissa kun mä robotin tavoin hoidan asiat juuri niin kuin olen ne tottunut joka päivä tekemään. Lisäksi tilannetta ei helpota yhtään sekään että mulla on ruvennut migreeni pukkaamaan tosi pahana uudestaan ja särkyjaksoja on ollut usein. Mies tietty ajattelee että sairastan sitä kuuluisaa "naisten päänsärkyä" aina kun hän edes yrittää tulla lähelle. Vaikka näin ei todellakaan ole!

Itse olen valmis yrittämään todella vielä ja juurikin tuolla huomion antamisella miehelleni ajattelin aloittaa :)

En todellakaan ajatellut mitään pukeutumis juttuja tai muuta ihmeellistä mutta haluaisin näyttää että se "heittäytyjä" joka aikoinani osasin olla ei ole kadonnut mihinkään.

Ongelmamme on siis enimmäkseen se että mieheni on kyllästynyt minuun ja minä kyllästynyt tähän arjen pyörittämiseen yksin. Ja nyt siis tilanne on todella siinä pisteessä että nyt on tehtävä jotain tai sitten lyödään hanskat tiskiin ja nostetaan kädet ylös. Toinen kerta kun olemme suuremman luokan kriisissä. Ja viimeinen.

Mitään rakastajatarta miehellä ei ainakaan hänen omien puheiden mukaansa ei ole ja uskon kyllä siinä.
 
  • Tykkää
Reactions: random80
SamaAp
Jos kyse on siitä, että nainen ei halua seksiä ja mies ei halua hoitaa kotia ja viettää aikaa mm. lasten kanssa, ei näitä asioita voi asettaa vastakkain. Ei se kodin ja lasten hoitaminen ole mikään myönnytys sille puolisolle, vaan se on kodin ja lasten hoitamista, joka kuuluu yhtä lailla miehelle. Se ei ole parisuhteen hoitamista samalla lailla kuin seksi. Eikä voida ajatella niin, että jos nainen ei halua seksiä, ei miehenkään tarvitse hoitaa lapsia - johan se on lapsiakin kohtaan väärä ajattelutapa.

Joten kyllä. Miehen pitää hoitaa osuutensa kodin ja lasten hoitamisesta, vaikka seksiä ei olisikaan.
Ja kyllä, seksittömyys ei oikeuta riidanhaastoon, vittuiluun tai muuhunkaan epäasialliseen käytökseen, koskee sekä miehiä että naisia.

Sitten toiseksi en ymmärrä, mitä tässä nyt puhutaan naisen haluttomuudesta, jos kerran mies ei itsekään ole tehnyt niitä aloitteita. Ap tässä nimenomaan miettii, miten herättäisi uudelleen seksuaalisen kipinän välilleen, joten olikohan tuo kommenttisi nyt vähän yliampuva?
Juu myönnön kyllä tämän "pihtaamisen" mutta en sitä tee tahallani tai ärsyttääkseni... Olen vain ollut väsynyt eikä petipuuhat ole ollut iltaisin ensimmäisenä mielessä.

Ja nimen omaan kaipaan miestä tähän arjen pyörittämiseen kotona yhdessä kanssani ja uskon että se olisi askel eteenpäin siihen meidän kahden väliseen läheisyyteen.

Eikä tämä seksi tai sen puuttuminen ole se ainut ongelma mutta suuressa osassa sekin. Ja kyllä se mies on ollut se aloitteen tekijä viime aikoina aina. En muista milloin olisin itse minkään näköistä aloitetta tehnyt mihinkää... :(
 
peesi
Minä kyseenalaistan sen, että aina tällaisessa tilanteessa aletaan neuvoa naista antamaan enemmän seksiä, niin miehestä tulee taas kiva!

Siis naisen pitäisi haluttomuudesta huolimatta alkaa lutkutella ukkoansa, joka laiminlyö perhe-elämää, on omilla menoillaan ja vielä kärttyinen ja riidanhakuinen? En minä ainakaan halua seksiä jos kumppani on tuollainen.
Täysin samaa mieltä. Miestä ei tunnu kiinnostavan perhe-elämä, kun on paljon poissa ja siitä syystä vaimon väsymyskin suurelta osin johtuu. Miksi ihmeessä siis uupuneen vaimon pitäisi mitään yllätyksiä alkaa järjestämään itsekkäälle keskenkasvuiselle ukolle.

Suosittelen avioliittoneuvojalle tai perheneuvolaan menemistä. Miehen olisi syytä kasvaa vastuulliseksi aikuiseksi ja perheen isäksi ja ottaa muutkin huomioon kuin itsensä.
 
vierailijaaa
Aika monilla lapsiperheillä tulee tuo vaihe elämässä ellei kaikilla. Oletteko ajatelleet laittaa lapsia hoitoon kerran viikossa vaikka jotta saatte yhteistä aikaa. Sen hoidon ei tarvitse olla kuin 3 tuntia viikossa, jotta saatte käytyä esim. syömässä yhdessä, saunomassa yhdessä. Se voi olla jotain ihan musiikin kuuntelua ja juttelua hyvän ruoan ja juoman äärellä. Tiedän tunteen kun toimii lasten kanssa kuin robotti ja kaikki aika menee sitten lapsiin ja miehelle ei jää aikaa yhtään, mutta jos mietit siltäkin kantilta että se on myös väärin miestä kohtaan. Teille ehkä paras vaihtoehto on juuri tuo yhteisen ajan löytäminen ja siksi ajattelin tuota lapset hoitoon asiaa. Jos ette saa lapsia isovanhemmille tai ystäville niin eikös jostain saa ihan lasten hoitoapupalvelua?
 
hyi hemmetti
Lisään äskeiseen kirjoitukseeni vielä sen, että sekin kannattaa muistaa, että seksi ei ole mikään ihmisoikeus. Edes parisuhteessa. Sen kun muistaa ja sisäistää, on helpompi lähteä purkamaan haluttomuusongelmaa. En tarkoita sitä, että ratkaisu on sekään, että toinen on ikuisesti ilman seksiä - jokaisen pariskunnan on sitten mietittävä, millä lailla halujen kohtaamattomuus ratkaistaan. Mutta turha tuollaisia purkauksia on päästellä ja verrata väkivaltaan sitä, että joku ei halua naida.
Ei ihmisoikeus yhtään sen enempää kuin oikeus saada kaltoin kohdeltua kumppania osallistumaan perhe-elämään. Joka varmasti tuntuu helvetiltä epätyydyttävässä suhteessa, jossa rakkaudentunnekin varmasti kituu ja katoaa kun joutuu kärvistelemään. Ihan yhtä älytöntä on vähätellä asiaa, joka ihan oikeasti on useimmiten onnistuneen suhteen edellytys. Seksi ja läheisyys ovat kuitenkin perustarpeita, toisin kuin lasten ja perheen kanssa oleminen (useimmille miehille ja meille joillekin naisillekin). Olen ihan tosissani kun sanon, että ymmärrän miksi niin monet miehet jättävät perheensä ja pienet lapsensa, se on juurikin seksistä kiinni ja tuossa tilanteessa toimisin prikulleen samoin. Naiset ovat vain typeriä ja hyväuskoisia, eivätkä pysty myöntämään asiaa, että tässä asiassa voi olla erilaisia prioriteetteja ja että ehkä se seksi on tärkeää, mikä nyt ei näitä prinsessoja sitten itsekkyyttään ja laiskuuttaan kiinnosta enää, vaikka niin ne lapsetkin on jaksettu kyllä vauvakuumeisaan kyllä saada alulle ja naida vaikka viisitoista kertaa päivässä sitä yrittäessä kyllä. Mutta heti kun on saatu kaikki mitä itse halutaan, niin homma ei kiinnosta enää kun eihän sen kumppanin tarpeilla ole mitään väliä. Mutta uli uli kun pitäisi saada silti apua perheen kanssa olemiseen, vaikka yhtä hyvin voi sitten pärjätä itsekseen sillä saralla, helpompaa se on kuin kaltoinkohdelluksi, hyljätyksi ja torjutuksi tuleminen joka päivä. Mutta ainiin, eihän sitäkään voi ymmärtää kun ei edes tiedä miltä sellainen tuntuu kun on itse saatu kaikki mitä halutaan.
 
  • Tykkää
Reactions: random80
Ei ihmisoikeus yhtään sen enempää kuin oikeus saada kaltoin kohdeltua kumppania osallistumaan perhe-elämään. Joka varmasti tuntuu helvetiltä epätyydyttävässä suhteessa, jossa rakkaudentunnekin varmasti kituu ja katoaa kun joutuu kärvistelemään. Ihan yhtä älytöntä on vähätellä asiaa, joka ihan oikeasti on useimmiten onnistuneen suhteen edellytys. Seksi ja läheisyys ovat kuitenkin perustarpeita, toisin kuin lasten ja perheen kanssa oleminen (useimmille miehille ja meille joillekin naisillekin). Olen ihan tosissani kun sanon, että ymmärrän miksi niin monet miehet jättävät perheensä ja pienet lapsensa, se on juurikin seksistä kiinni ja tuossa tilanteessa toimisin prikulleen samoin. Naiset ovat vain typeriä ja hyväuskoisia, eivätkä pysty myöntämään asiaa, että tässä asiassa voi olla erilaisia prioriteetteja ja että ehkä se seksi on tärkeää, mikä nyt ei näitä prinsessoja sitten itsekkyyttään ja laiskuuttaan kiinnosta enää, vaikka niin ne lapsetkin on jaksettu kyllä vauvakuumeisaan kyllä saada alulle ja naida vaikka viisitoista kertaa päivässä sitä yrittäessä kyllä. Mutta heti kun on saatu kaikki mitä itse halutaan, niin homma ei kiinnosta enää kun eihän sen kumppanin tarpeilla ole mitään väliä. Mutta uli uli kun pitäisi saada silti apua perheen kanssa olemiseen, vaikka yhtä hyvin voi sitten pärjätä itsekseen sillä saralla, helpompaa se on kuin kaltoinkohdelluksi, hyljätyksi ja torjutuksi tuleminen joka päivä. Mutta ainiin, eihän sitäkään voi ymmärtää kun ei edes tiedä miltä sellainen tuntuu kun on itse saatu kaikki mitä halutaan.
Edelleen sekoitat kaksi täysin erilaista asiaa. En ole väittänytkään, etteikö seksi olisi perustarve, mutta silti mikään ihmisoikeus se ei ole. Se, että mies on lasten kanssa, ei ole naisen perustarve tai tarve ollenkaan, vaan se on lasten tarve. Joten et voi rinnastaa miehen seksin tarvetta ja lasten tarvetta olla isänsä kanssa, ja pitää tätä jonkinlaisena kaupankäyntinä, jossa "mies saa seksiä, hän suostuu olemaan lastensa kanssa". Eihän se nyt tuollaista ole. Ja mitä kotitöihin tulee, ne eivät edelleenkään ole mikään korvaus seksistä, vaan itse kunkin velvollisuus hoitaa oma osuutensa.

Seksi on perustarve naisillekin, vaikka koko ajan esität sen
toisin. Ilmeisesti olet mies, jolla on jonkinlaisia näkemysvääristymiä naisen seksuaalisuuteen ja parisuhteisiin liittyen. Esität naisen seksuaalisuuden koko ajan kaupankäynnin välineenä, ja sen vuoksi tuo tekstisi vaikuttaa ihan absurdilta. Näklkulmasi on suoraan 1950-luvulta, jos kuvittelet, että kaikki, mitä nainen haluaa, on (mies ja) lapset, ja vastaavasti kaikki, mitä mies tarvitsee, on seksi. Esität asian niin, että jos mies ei saa seksiä vaimoltaan, hän kostoksi hylkää lapsensa - ilmeisesti ajattelet, että tuo olisi hyvä peruste sille, että miehen pitäisi saada seksiä usein. Oletko joku trolli?
 

Yhteistyössä