Nyt kyllä harmittaa!

  • Viestiketjun aloittaja jemmari
  • Ensimmäinen viesti
jemmari
Olen koko illan etsinyt viinapulloa, jonka kätköpaikkaa en muista! Meillä oli illanistujaiset lasten ollessa muualla lomilla ja nyt ahdistaa jos viinapullo tuleekin vastaan yllättäen. Jos lapset löytävät sen! Pitikin kännissä jemmata se jonnekin huitsinnevadaan.
 
Hahah
Ihan oikein jos mieheltäsi sen piilotit! Kuitenkin löytää sen jostain vaatekaapista tai perseensä alta sohvalle istahtaessaan. Kännissä ei kannata mitään piilottaa. Voi tehdä pahemman luokan mokia.
 
traumailija
Muistat piilopaikan seuraavan kännin yhteydessä:)

Itselläni on jo tyhmä tapa piilotella rahaa, ja ihan selvinpäin.
Joku trauma lapsuudesta kun piilotin alkoholisti äidiltäni rahaa, että saadaan veljen kanssa ruokaa jos joutuu putkaan päiviksi.
Sitten unohdan jemmailleeni kun ei ole tarvetta piilorahalle, mies aina välillä käy kirjoja läpi kun tietää tän. Suurin miehen löytämä summa kirjojen välistä ja mun sukkalaatikosta on 680€. Pitäisikö avata ihan säästötili.....
 
vierailijahh
Muistat piilopaikan seuraavan kännin yhteydessä:)

Itselläni on jo tyhmä tapa piilotella rahaa, ja ihan selvinpäin.
Joku trauma lapsuudesta kun piilotin alkoholisti äidiltäni rahaa, että saadaan veljen kanssa ruokaa jos joutuu putkaan päiviksi.
Sitten unohdan jemmailleeni kun ei ole tarvetta piilorahalle, mies aina välillä käy kirjoja läpi kun tietää tän. Suurin miehen löytämä summa kirjojen välistä ja mun sukkalaatikosta on 680€. Pitäisikö avata ihan säästötili.....
Mukavaahan se on löytää useampi satanen 'ylimääräistä' rahaa. Voi sitten tehdä yhdessä jotain kivaa :)
Mutta oikeasti ikävää että sinulla on ollut lapsuus jolloin on pitänyt rahoja jemmailla :(
 
Mut mitä lapset muka sillä tekevät vaikka löytäisivätkin? Maistavat ja toteavat pahaksi. (mun penskat tulisivat suureen ääneen ihmettelemään ja ivaamaan että "mitä tääkin teki tuolla sohvapatjan takana")
 
traumailija
Mukavaahan se on löytää useampi satanen 'ylimääräistä' rahaa. Voi sitten tehdä yhdessä jotain kivaa :)
Mutta oikeasti ikävää että sinulla on ollut lapsuus jolloin on pitänyt rahoja jemmailla :(
On käynyt mielessä terapia, mutta kun olen suhteen järjissäni selviytynyt, lukuunottamatta tuota omituista tapaa ja yksin jäämisen pelkoa niin ei ole tullut mentyä.
Mies oli alkuun ihmeissään ja vähän närkästynytkin asiasta, mutta on nyt vuosien jälkeen ymmärtänyt että en tee sitä tahalteni ja oikeastaan se on tiedostamaton refleksi osittain.
Kivaahan se on välillä tehdä löytöjä, vaikka tapa välillä nolottaakin...:)
 
jemmari
Unessa tuli kohtaus, jossa vilahti viinapullon kätköpaikka, mutta unohdin unen aamukiireissä. Alitajuisesti minulla on siitä selvästi mielikuva. Olen penkonut sisältä miltei kaikki paikat, mutta olisiko se jossain ulkona? Yksin istuskelin pihalla siemaillessani ja sen jälkeen ei niin mitään hajua minne putelin laitoin, mutta saattaa olla mahdollisesti jossain pihalla. Kerron jos löytyy!
 
jemmari
Että kun osaakin olla tyhmä olo! Menin eilen jääkaapille ja eikös littana pullo ollutkin aseteltuna vaakatasoon alimmalle hyllylle. Nyt on mieli keveä! Ei sen huonompaa piiloa voinut sitten keksiä!
 
viera.s
Siis mikä siinä olisi ollut kamalaa, jos lapset olisi pullon löytäneet? Pelkäisitkö, että olisivat juoneet sen vai?

Meillä on kyllä kotona aina kymmenittäin alkoholipulloja, suurin osa viinejä mutta on vahvempiakin ehkä kymmenkunta pulloa, vaikka niitä on koitettu lahjoitella eteenpäin. Mies harrastaa viinejä, siis niin että matkoilta aina ostaa ja aika harvoin niitä sitten juodaan, joten viinikaappi pysyy täytenä. Vahvoja (konjakkia, viskiä, rommia) tulee varsinkin jouluisin lahjaksi miehelle paljon, jotain ollaan toki itsekin ostettu. En ole ajatellut, että näitä pitäisi mitenkään lapselta piilotella. Viinit on siis viinikaapissa ihan esillä, muut keittiön yhdessä kaapissa.
 
jemmari
Siis mikä siinä olisi ollut kamalaa, jos lapset olisi pullon löytäneet? Pelkäisitkö, että olisivat juoneet sen vai?
Meillä ei pidetä pulloja esillä. Periaate on, että jos jotain juodaan, se tapahtuu aikuisten kesken ja on aikuisten oma asia. Ei sitä tarvitse lasten millään tavoin todistaa. Ei meillä edes ole mitään viinikaappeja tai vastaavia. Juomat ostetaan silloin jos tilanne sitä vaatii. Ei säilytetä mitään sen erityisemmin.
 

Yhteistyössä