Nyt mä sen teen, jätän ehkäisyn pois miehen tietämättä

  • Viestiketjun aloittaja Vauvakuumeilijaa
  • Ensimmäinen viesti
Vauvakuumeilijaa
Olen asiaa suunitellut puoli vuotta ja nyt on sen aika. Ihan turhaan moralisoitte.

Mulla on yksi 13v lapsi ja miehellä 17v ja 21v lapset. Mä olen 35 ja mies 46. Ollaan yhteisestä lapsesta puhuttu ja mies on epäröinyt. Sanoo, että onkohan liian vanha mutta sitten kuulemma toisaalta on jonkunlainen vauvakuume. Olen huomannut miehen monesti katselevan hymyillen vauvoja ja taaperoita, luulee varmaan etten mä näe sitä ilmettä hänen kasvoillaan. Näytän varmaan itse samalta kun katson pieniä lapsia ja huokailen mielessäni , että voi kumpa mullakin olisi.

Mä siis tein lopullisen päätöksen miehen puolesta ja jätän nyt pillerit pois.
 
Ihan mielenkiinnosta..Meinaatko pitää salaisuuden hamaan hautaan ja väittää pillereiden pettäneen, vai tunnustatko sitten kun olet raskaana?

Lapsi ei tule olemaan ainut jolla on iäkäs isä. Tuttavapiirissäni on nyt paljon uusioperheitä joissa ikäisesi nainen tekee vanhemman miehen kanssa vauvan. Mistähän lie johtuukin että eron jälkeen naiset ottaa reilusti vanhemman miehen? No, anyways, toivottavasti kaikki menee hyvin teillä eikä mies suutu tai ahdistu muuten. Tuossa leikissä kun voi käydä huonostikkin. Ehkä mies olisi tyytyväisempi vaikka lapsenlapsiin kuin omaan vauvaan?
 
kahden äiti vm-71
Minäkin katselen vauvoja hymy huulilla ja huokaillen, kuinka ihania sen ovat. Silti en kuunapäivänä enää yhtään vauvaa itse jaksaisi hoitaa. Onneksi mies ei pysty tuollaista petosta tekemään minulle, muuten tulisi takuuvarmasti avioero. Minun osaltani lapsiluku on täynnä.

Varo vaan, ettet ole täällä parin vuoden päästä ruikuttamassa ankeaa yksinhuoltajan elämääsi. Kyllä lasten hankkimisen pitää olla molempien yhteinen päätös. Mies ei selvästikään ole valmis enää isäksi, kun noin jahkailee.
 
oehh
Olen asiaa suunitellut puoli vuotta ja nyt on sen aika. Ihan turhaan moralisoitte.

Mulla on yksi 13v lapsi ja miehellä 17v ja 21v lapset. Mä olen 35 ja mies 46. Ollaan yhteisestä lapsesta puhuttu ja mies on epäröinyt. Sanoo, että onkohan liian vanha mutta sitten kuulemma toisaalta on jonkunlainen vauvakuume. Olen huomannut miehen monesti katselevan hymyillen vauvoja ja taaperoita, luulee varmaan etten mä näe sitä ilmettä hänen kasvoillaan. Näytän varmaan itse samalta kun katson pieniä lapsia ja huokailen mielessäni , että voi kumpa mullakin olisi.

Mä siis tein lopullisen päätöksen miehen puolesta ja jätän nyt pillerit pois.
Toi, että hän katsoo hymyilleen vauvoja, ei oikein kerro mitään.... Niin minunkin mies tekee, vaikka hän ei todellakaan enään lapsia halua (on teettänyt itselleen vasektomiankin). Ja jos nyt tarkemmin mietin, en tideä yhtäkään ihmistä, joka ei katsoisi vauvaa hymyillen ;)

Miksi se pitää tehdä salaa? Ilmoita miehelle, että jätät ehkäisyn pois, jolloin valinta on hänen: joko ehkäisee itse tai ryhtyy leikkiin mukaan. Näin ne aikuiset ihmiset toimivat.
 
vierailija
Jo pelkästään itsesi vuoksi kannattaa kertoa miehelle. Entä jos kaikki ei menekään hyvin? Tulet raskaaksi ja vauvalla ei olekaan kaikki hyvin. Siinä tilanteessa jaksaminen on koetuksella. Yhdessä on helpompaa, kun saa tukea toiselta.
 
Ketjun aloittajaaa
Jo pelkästään itsesi vuoksi kannattaa kertoa miehelle. Entä jos kaikki ei menekään hyvin? Tulet raskaaksi ja vauvalla ei olekaan kaikki hyvin. Siinä tilanteessa jaksaminen on koetuksella. Yhdessä on helpompaa, kun saa tukea toiselta.
Miksi mies ei tukisi mua tuollaisessa tilanteessa? Ei mies ole mikään luuseri joka jättää puolisonsa ja lapsensa vaikeuksiin. Koskaan en aio miehelle kertoa, että olen jättänyt ehkäisyn pois. Eikä mies ole sanonut ehdotonta eitä vauvalle vaan on sanonut hänellä olevan jonkunlaista vauvakuumetta. Tämän kerroin jo teille, mutta kun ei osata lukea.
 
vieraija
Miksi mies ei tukisi mua tuollaisessa tilanteessa? Ei mies ole mikään luuseri joka jättää puolisonsa ja lapsensa vaikeuksiin. Koskaan en aio miehelle kertoa, että olen jättänyt ehkäisyn pois. Eikä mies ole sanonut ehdotonta eitä vauvalle vaan on sanonut hänellä olevan jonkunlaista vauvakuumetta. Tämän kerroin jo teille, mutta kun ei osata lukea.
Aikuinen ihminen on sen verran fiksu, että osaa itse päättää haluaako lisää lapsia vai ei, jospa kysyt siltä mieheltä hänen kantaansa ja jos hän ei enää halua, niin sitten voit tehdä sen lapsen itsellesi ilman petoksia jonkun toisen kanssa. Baarit ovat pullollaan miehiä sitä varten.
 
Ketjun aloittajaaa
Aikuinen ihminen on sen verran fiksu, että osaa itse päättää haluaako lisää lapsia vai ei, jospa kysyt siltä mieheltä hänen kantaansa ja jos hän ei enää halua, niin sitten voit tehdä sen lapsen itsellesi ilman petoksia jonkun toisen kanssa. Baarit ovat pullollaan miehiä sitä varten.
Oletko ihan idiootti. Mä haluan olla tämän miehen kanssa ja haluan hänen lapsen!
 
Enpä rupeaisi
Oletko ihan idiootti. Mä haluan olla tämän miehen kanssa ja haluan hänen lapsen!
Onko teidän suhteessa muutenkin valehtelua? Jos meinaat jättää pillerit pois ja väittää että oli vahinkoraskaus, niin sinulla on parasta olla pilleriliuska jossakin ja tyhjät kolot oikeilla kohdilla. Entä sitten kun raskaustesti näyttää plussaa ja mies on yllättynyt, eikä tiedä mitä ajattelisi ja sinä pystyt sitten myös esittämään yllättynyttä ja pitämään matalaa prifiilia siitä, että olet järjettömän iloinen "vahingosta"? Minä en pystyisi tuollaiseen enkä edes haluaisi. Mies voi myös alusta asti epäillä sinua ja siinä sitten selittelet. Entä jos mies toivookin aborttia? Entä jos lapsi on sairas tai vammainen tai erittäin vaativa erityislapsi, jonka vahtimiseen menee koko ajan yhden ihmisen aika? Noissa tilanteissa on erittäin tärkeää, että kumpikin on toivonut lasta ja on sataprosenttisesti sitoutunut, muuten ero on melko todennäköinen.

Jos tuon tempun teet, sinun pitää olla valmis uhraamaan parisuhteesi, jos oikein huonosti käy. Kumpi on sinulle tärkeämpi, lapsi vai parisuhde?
 
  • Tykkää
Reactions: Nippetius
vierailija
Miksi mies ei tukisi mua tuollaisessa tilanteessa? Ei mies ole mikään luuseri joka jättää puolisonsa ja lapsensa vaikeuksiin. Koskaan en aio miehelle kertoa, että olen jättänyt ehkäisyn pois. Eikä mies ole sanonut ehdotonta eitä vauvalle vaan on sanonut hänellä olevan jonkunlaista vauvakuumetta. Tämän kerroin jo teille, mutta kun ei osata lukea.
En ajatellut miestäsi vaan sinun omaa jaksamistasi. Tilanne on vaikea muutenkin ilman, että lisänä on syyllisyydentunteet yksin totetutetusta hankkeesta ja salailusta. Parisuhde joutuu koville vammaisen lapsen perheessä ja syyllisyydentunteesi voi olla parisuhteelle liikaa. Vaikka nyt ajattelet, ettet koe syyllisyyttä, niin siinä tilanteessa syyllisyyden tunteet tulevat varmasti mukaan ellet ole poikkeuksellisesti tunteva ihminen.
 
vierailija
Miksi mies ei tukisi mua tuollaisessa tilanteessa? Ei mies ole mikään luuseri joka jättää puolisonsa ja lapsensa vaikeuksiin. Koskaan en aio miehelle kertoa, että olen jättänyt ehkäisyn pois. Eikä mies ole sanonut ehdotonta eitä vauvalle vaan on sanonut hänellä olevan jonkunlaista vauvakuumetta. Tämän kerroin jo teille, mutta kun ei osata lukea.
Jos miehelläsi on "jonkinlaista" vauvakuumetta, niin miksi ette ole jättäneet ehkäisyä pois yhteistuumin?
 
vierailija
Mikset sä vain kerro miehelle, että nyt jätit ehkäisyn pois? Anna miehen tehdä itse se päätös, luultavasti sanoo "okei" ja hommat jatkuu entiseen malliin, tuskin kortsuakaan alkaa käyttämään jos pientäkään vauvakuumetta on
 
herranen aika!
ei paljon järki päätä pakota.
jokainen lapsi ansaitsee vanhemmat, ok aina ei käy niin vaikka lapsi olisikin toivottu.
mutta mitä ihmettä sun päässä liikkuu?
keskustele miehes kanssa asiasta ennen kuin jätät ehkäisyn.
lapsi tulee vaikuttamaan myös miehesi elämään jatkossa, joten ennen lapsentekoa pitäisi parisuhteessa olla päätös kyllä yhteinen.
ja kuten joku aiemmin kirjotti: emmäkään ole nähnyt ketään joka mulkoilis pikkulapsia, koska kaikkihan ne on ihania ja herttaisia.se ei silti tarkoita että olisi vauvakuume.
 
vierailijaaa
Miksi et kysy häneltä mitä hän mieltä? Pelkäätkö että hän vastaa kieltävästi? Eikö hänellä ole oikeutta tehdä itse päätös lapsen hankinnasta? Minun mielestä ne naiset jotka tekee tälläisen päätöksen yksin, saavat kasvattaa lapsen YKSIN. Veikkaan että miehesikin jättää sinut jos tämän päätöksen teet.
 
Ketjun aloittajaa
ei paljon järki päätä pakota.
jokainen lapsi ansaitsee vanhemmat, ok aina ei käy niin vaikka lapsi olisikin toivottu.
mutta mitä ihmettä sun päässä liikkuu?
keskustele miehes kanssa asiasta ennen kuin jätät ehkäisyn.
lapsi tulee vaikuttamaan myös miehesi elämään jatkossa, joten ennen lapsentekoa pitäisi parisuhteessa olla päätös kyllä yhteinen.
ja kuten joku aiemmin kirjotti: emmäkään ole nähnyt ketään joka mulkoilis pikkulapsia, koska kaikkihan ne on ihania ja herttaisia.se ei silti tarkoita että olisi vauvakuume.
Mies on itse sanonut, että hänellä on jonkinlainen vauvakuume! Opetelkaa lukemaan! Kyllä me ollaan asiasta puhuttu monesti, mutta kun mies ei ole varma asiasta.

Ja tuo yksi kirjoittaja näyttää olevan sitä mieltä, että lapsesta tulee vammainen. Huh huh taas.
 
Ketjun aloittajaa
Miksi et kysy häneltä mitä hän mieltä? Pelkäätkö että hän vastaa kieltävästi? Eikö hänellä ole oikeutta tehdä itse päätös lapsen hankinnasta? Minun mielestä ne naiset jotka tekee tälläisen päätöksen yksin, saavat kasvattaa lapsen YKSIN. Veikkaan että miehesikin jättää sinut jos tämän päätöksen teet.
Veikkaa mitä tahdot. :D Mies ei ole mikään luuseri joka hylkäisi mut raskauden takia. Vai luuletko ettei yksikään pari ole enää yhdessä joille on sattunut vahinkoraskaus. :D
 
YH899
Hän ei ole varma asiasta? No eikö hänellä ole oikeus olla varma asiasta? Se lopullinen päätös pitäisi tehdä yhdessä. Miksi et vain sano hänelle että jätät ehkäisyn pois?
 
vierailija
Mies on itse sanonut, että hänellä on jonkinlainen vauvakuume! Opetelkaa lukemaan! Kyllä me ollaan asiasta puhuttu monesti, mutta kun mies ei ole varma asiasta.

Ja tuo yksi kirjoittaja näyttää olevan sitä mieltä, että lapsesta tulee vammainen. Huh huh taas.
Jos miehellä on oikeasti vauvakuume, niin luulisi, että puhumalla asiat selviävät. Tämän hetkinen parisuhteenne näyttää sen verran heikolta, ettei se kestä minkäänlaisia koettelemuksia puhumattakaan lapsen terveysongelmista tai mitään muitakaan kriisejä.
 

Yhteistyössä