ohuet alapään limakalvot, miten vahvistaa?

  • Viestiketjun aloittaja nmnmbn
  • Ensimmäinen viesti
nmnmbn
Kuivatkin ovat mutta siihen auttaa ceridal. Kovin ohuet ovat limakalvoni. Onko tosiaankin estrogeeni voiteet/puikot ainoa tapa vahvistaa limakalvoja? Ikävä vaiva tämä varsinkin kun ikää on vasta 26v.
 
"vieras"
Estrogeenivoiteilla on vaan paikallisvaikutus eli tavallaan korvaavat sitä luonnollista mikä puuttuu. En olisi huolissaan niiden käytöstä. Käyttäväthän monet e-pillereitäkin ja jopa korvaushormoneja, joilla on haittavaikutuksia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28780654]Estrogeenivoiteilla on vaan paikallisvaikutus eli tavallaan korvaavat sitä luonnollista mikä puuttuu. En olisi huolissaan niiden käytöstä. Käyttäväthän monet e-pillereitäkin ja jopa korvaushormoneja, joilla on haittavaikutuksia.[/QUOTE]
Ja osallahan ei ole kyse adosti ohuista limakalvoista vaan sytolyysistä, jossa liiallinen emättimen happamuus maitohappobakteereista syövyttää limakalvoa aiheuttaen oireita. Siihenkään ei muuta hoitoa taida olla.
 
estro
Estrogeenivoide on minun lääkärin mukaan se luonnollisin tapa vahvistaa.
Itse sain aikoinaan hyvän avun kun sain gyneltä reseptin pimafucort-voiteeseen. Käytettiin kuurina. Se on sienilääkevoidetta, sientä minulla ei siis ole/ollut, mutta hyvin auttoi myös tuohon vaivaan.
En myöskään käytä minkäänlaisia pikkuhousunsuojia, menee aina limakalvot rikki. Pieni vessapaperinpala on minulla parempi valkovuodon aikaan, tulee vaihdettuakin joka vessakäynnillä. Siteitä en myöskään tykkää/pysty käyttämään, kutiaa ja menee taas rikki. Kk-kuppi ja tampaxit on mukavempia ;)
 
ap.
Mulla tuskin sytolyysistä kyse kun mulle tulee herkästi emätintulehduksia. Eikö sytolyysi tarkoita liian hapanta emätintä. Happamassa tuskin bakteerit paljon viihtyy. Varmaan tuon estrogeeni puutoksen takia saan herkästi emätin ja vti tulehduksia.
 
"vieras"
Mulla tuskin sytolyysistä kyse kun mulle tulee herkästi emätintulehduksia. Eikö sytolyysi tarkoita liian hapanta emätintä. Happamassa tuskin bakteerit paljon viihtyy. Varmaan tuon estrogeeni puutoksen takia saan herkästi emätin ja vti tulehduksia.
Syolyysista tulee hiivaa muistuttavia oireita ja limakalvot menevät rikki. Tunnistat kyllä, jos on sen kaltaisia oireita. Sitä en osaa sanoa, että miten vaikuttaa bakteeritulehduksiin. Mikään täysin suojaava tekijä liiallinen happamuus tuskin on, koska kyllä bakteerit elävät happamassakin. Rikkinäiset limakalvot sinänsä altistavat tulehduksille. Mutta kuulostaa ihan oikealta diagnoosilta, jos on vti:a usein myös (siihen voi ostaa karpalopillereitä).

Ehkä jotakin luontaishoitoja voi kokeilla, mutta kyllä silti vaan käyttäisin estrogeenia, jos eivät auta. Estrogeenia ei tarvitse vaihdevuosissakaan käyttää välttämättä kuin harvoin, kun löytää oikean annosteluvälin.
 
ap.
Sytolyysissä mainitaan oireena runsas valkovuoto. Minulta puuttuu valkovuoto lähes kokonaan... Hyvä jos edes parina päivänä kuukaudessa jotain pientä tulee.

Mutta taidan kokeilla tuota paikallista estrogeeniä...
 

Yhteistyössä