Oireet ennen positiivista testiä

Itelläni oireina ennen plussaa oli turvonneet ja JÄRKYTTÄVÄN kipeät rinnat sekä hirveä palelu, vaikka miehen mukaan olin kuuma kun patteri :D Oireet olivat myös sellaiset, että niiden alkaessa olin varma, että olen raskaana. Aiemmat mukaoireet eivät olleet oikeasti mitään noihin verrattuna.
 
Väsymys, palelu, menkkakipujen kaltaiset vaivat, nännit arat, "flunssa", pahoinvointi ja hetkittäinen huimaus....
Ajattelin ensin että menkat sieltä vain alkaisi kohta ja kaiken "hyvän" lisäksi olisin vielä kipiäksi tulossa, mutta sitten kun menkkojen oli tarkoitus alkaa, tuli vain verensekaista limaa pari hassua tippaa, jonka jälkeen vuoto tyssäs siihen.

Viikko sitten tein testin ja tässä sitä nyt ollaan. :)
Mikään suunniteltu raskaus tämä ei ollut, mutta nyt kun on asiaa sulatellut ja miettinyt niin on jo alkanut innostumaan tulevasta lapsesta. Vaikka olihan se ensin aikamoinen järkytys. :')
 
mulla on ollut paljon samanlaisia oireita!
1.väsymys nukkunut paljon päivässä
2.kauhea nälkä
3.vatsa pyöristynyt jotenkin
4.menkkamaista kipua
5.ala vatsa kipiä
6. että tässä kuvittelen raskauden oireita ja raskautta :)<3
 
Mulla iski raskausakne, jonka vuoksi aloin epäillä raskautta. (sama tapahtu nimittäin ekassa raskaudessa, tosin vasta kun viikkoja oli jotakin 8+. Siispä tein raskaustestin heti ennen kuin menkkojen piti itseasiassa alkaa ja selvä "raskaana 2-3vkoa" tuli digitestiin...
 
Kaikki oireet mitä mulla oli kun raskaus oikeasti oli totta, oli semmosia että ei niitä varmana osanut oireiksi heti aavistaa. Eli jokainen oire oli vähän sinne päin, mutta en todellakaan uskonut että olisi tärpännyt. Kun kuukautiset eivät alkaneet sunnuntaina, maltoin vieläkin odottaa. Torstai aamuna matkalla töihin hais testin ja siihen pärähti heti tumma plussa. Vieläkin muistan kuinka kädet tärisi kun tajusin että olen raskaana!

14+3
 
Heips.
Itse tein testin tänään ja tuloksesta en ole varma tulkkasinko sen oikein vai en omasta mielestäni se on negatiivinen mutta voitteko vielä tarkistaa sen ja kertoa mielipiteenne?

testi - Image - Aijaa.com

Vai teinkö testin liian varhain?

Raskaus oireita kyllä on eli kuukautisia ei ole tullut on jo 3 päivää myöhässä, pahoinvointia välillä, väsyttää ja pissalla saa rampata sekä välillä viluttaa niin että joudun kattelemaan lisä vaatetta päälleni

kiitos vastauksista
 
Ennen plussaamista ei käynyt mielessäkään että olisin raskaana. Oireina oli kuitenkin ollut alavatsan nipistelyt jotka alkoi vajaa viikko oletetun oviksen jälkeen. Päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa, menetin yöuneni. Olin niin levoton että en vain pystynyt nukkumaan. Unettomuudesta tuli niin kamala stressi että tajusin parin päivän päästä vastaan että menkkojen olisi pitänyt alkaa pari päivää sitten, mutta ajattelin unettomuuden ja stressin olevan syynä myöhästymiseen, stressasin iltaisin nukkumaanmenoa niin paljon että itku meinasi tulla. Viikkoon en nukkunut kuin pikku pätkiä lähinnä päivisin.

Sitten taas muistin että menkat ei ole vieläkään alkaneet ja ajattelin ihan vain varmuudeksi sulkea raskauden pois, eihän mun pitänyt edes pystyä tulemaan raskaaksi. Meinasin pöntöltä pudota kun testiin rävähti heti tumma plussa :D seuraavana yönä nukuin kuin tukki.

Taisi kroppa yrittää kertoa sillä älyttömällä levottomuudella joka vei unetkin että raskaana ollaan :)

Nyt rv 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tintsi
Testasin tänään (!!!!!!!) 31/28-29 reippaan plussan aamupissistä ja n.4h päästä päiväpissistä ja viiva vaan vahvempi :)

Oireina
-perus tissikipu
-alavatsa/menkkajuilinnat
-mielialanvaihtelut (aloin itkemään kun mun äiti oli tehny mulle vääränlaisen maton...) tästä oikeestaa aloin jo epäilemään, ei oo mulle tavallista pillahtaa iha yhtäkki itkuun :D
-näkö meni jotenki oudoks (piilarit), välillä aina sumeni tai en pystyny tarkentaa
-iho kukkii aivan älyttömästi, kun yks finni paranee, tilalle tulee 3 lisää :D

Meillä tärppäsi siis yk 16, oltiin parin viikon päästä menossa lapsettomuusklinikalle jo tutkimuksiin :) ja ihan alussa vielä ollaan, ehkä rv 4+ jotain.

Mietin myös, että jos nyt oon laskenu oikein, niin viikko hedelmöityksen jälkeen tunsin jännää kipua alavatsalla, kiinnittyminen? kirjotin vielä kalenteriinkin ylös kun en ennen oo semmosta tuntenu.

Huoh, tää on kyllä mahtava mutta todella epäuskottava tilanne! :)
 
miss_piggy
Armoton turvotus joskus dpo 11. Maha oli sen näköinen kuin olisin ollut raskaana jollain kahdeksannella kuulla :D

Nyt se turvotus on pian 9kk vanha ja leikkii tuossa lattialla :)
 
30-lievä lämpö 37,2 kokoajan
32-nännien kuumotus, arat -tuntuvat ilman kosketustakin aroilta
33-tissit tuntuu painavilta
34-nuhainen olo, ei kuitenkaan tippuvaa räkää vaan tukkoista, ummettanut viikon, vihdoin ulos jotakin. Ei jaksa syödä isoja määriä
35-herään siihen että tunnen että mulla on virtsarakontulehdus, palelee vaikka täällä on taas jotain 30 astetta lämmintä, ummetus jatkuu.
36- virtsarakontulehdusolo jatkuu, mutta karpalo vähän auttaa. Ummetus josta kärsin saa viimein helpotusta. Tissit ei niin kipeät, mielialanvaihteluita ollut paljon.
37- janottaa paljon, herään jopa puoli kolmelta yöllä juomaan. Vatsassa outo olo, eksynyt pieru?, palelee jos ei ole peittoa, huoneessa 27 astetta,
38- huono olo aamupalan jälkeen, kummassakin ylä ja alavatsassa. Tekee mieli syödä mut sit kun saa ruokaa niin ei maistukaan.
39- lämpöä 37,1, tuntunut koko päivän kuumeiselta ja lievästi huono-oloiselta. Rinnat ei enää niin kipeät. Aloitin syödä foolihappoa, kaiken varalta. Tuntui niinkuin menkat olis alkanut mutta se olikin vv. Nälkä useammin. Ärsyttää paljon, tosin elämäntilanne ei ole helppo, sain myös paniikkikohtauksen, mies ei reagoinut mitenkään vaikka olin kymmeniä minuutteja henki salpautuneena kuola valuen lattialle. Sulki vain oven ettei kuulisi mun paniikkihäiriön ääniä, tuli entistä turvattomampi olo ja mietityttää että olis ehkä parempi sit jos menkat onkin jäänyt väliin vain stressin takia...

Ehkä jossain vaiheessa sit täytyy testata.
 
Ei niin mitään oireita. Ei mitään, ei ees etäisesti mitään epäilyttävää niinkuin negakierroissa. Jopa normaalit oviksesta menkkojen alkuun jatkuvat tissikivut on olleet poissa. Olo on ollut ihan älyttömän hyvä ja taisainen.
 
Itse tein raskaustestin kp 28/27 ja näytti negaa. Odotin tämän jälkeen ihan rauhassa, että menkat viikon myöhässä ja tänään sitten plussasin kp 34/27 :heart:

Itsellä seuraavia oireita tähän asti:
- hormonifinni poskessa
- järkyttävää rintakipua silloin, kun menkkojen ns. piti tulla, tämän jälkeen olleet arat (varsinkin nännit)
- alavatsajuilintaa, kohtua nippailee ja kramppailee niin kuin olisi menkat alkamassa, aaltomaista
- lievää pahoinvointia, joka voimistui eilen salilla silleen, että luulin oksentavani
- väsyttää ja paljon, kehossa voimaton olo (palautuu huonosti myöskin treenistä)
- vatsa turvonnut, vaikka ruokavalio on ihan ennallaan
- syke koholla, hengästyttää helposti (mitä ihmettä?!)

Tässä nämä, mitkä tuli nyt ekana mieleen =)
Kannattaa muuten vaan odotella sen testin tekemisessä sen viikon vaikka niin plussaa suuremmalla todennäköisyydellä ja saa heti selvyyden asioihin :)

Eka raskaus siis kyseessä ja 4+6
 
Moikka! olisin kipeästi vastauksia vailla.. joten vähän tietoa meistä näin alkuunsa. Asustellaan kolmestaan Lahden Liipolassa, minä -97, mieheni -92 ja tietenkin rakas koiramme.
Täällä pelätään tän aamuisen negan takia että kaikki oireet johtuvat lopetetuista masennuslääkkeistä... toivoisin että joku voisi edes pienellä varmuudella kumota meidän pelot. Muutaman viikon oireita ovat olleet mm.
-kuvotukset vahvoista tuoksuista
-etova olo (oksettaa muttei oksenna)
-väsymys
-jatkuva nälän tunne (yölläkin pakollinen tarve saada suolaista syötävää mitä ihmeellisimpinä kellonaikoina)
-lisääntynyt vessassa ravaaminen
-palelu ja hikoilu vuoron perään (en kuitenkaan usko että olisi vaihdevuodetkaan iskemässä )
-alavatsakivut ja vihlaisut, ihan kuin puukolla viillettäisiin
-vatsan omituinen turpoilu
-herkistely tv-ohjelmille (mikä ei todellakaan ole tapaistani)
-ärtyneisyys ja hermostuminen mitä pienemmistä asioista
-sekä itkuherkkyys muutenkin.

Siinä muutamia, ei varmaankaan kaikki mutta suuntaa antavia kuitenkin. menkkojen alkamiseen on kuitenkin vajaa arkiviikko vielä, mutta malttamattomina menimme jo aamulla tekemään testin huonoin tuloksin. uutta testiä siis alkuviikosta..
Koirakin yrittää minulle jatkuvasti viestiä jostakin, roikkuu kuin takiainen minussa kiinni ja suojelee kamalasti kaikelta.. murisee ulkona rapinoille yms vaikkei normaalisti sitä tee vaan antaa minun huolehtia moisista. Aika-ajoin on myös pakottava tarve kömpiä sohvalle viereeni pötköttelemään, vaikkei ole saanu enää moneen kuukauteen tulla sohvalle ja tietää sen itsekin, ei ole ennen edes yrittänyt kun kerran on kielletty. Myöskin miehen veljen koira viestii samalla tavoin asiasta.
Raskaus olisi siis enemmän kuin toivottu mutta väkisinkin pelottaa tuo nega....:/
 
vierailija
Mulla nyt dpo 11 ja eilen dpo 10 negatiivinen testi, kun ei millään malttanut odottaa. Nyt kuitenkin ollut joitain päiviä nipistelyn tunnetta kohdun oikealla puolella ja välillä menkkamaisia kipujakin. Jotenkin todella varma, että olis tärpännyt, mutta silti koko ajan jännittää miten käy. Ehkä seuraava testi vasta, kun menkkojen pitäisi alkaa tai muuten sekoan.
 

Yhteistyössä