Olen romahtamassa

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt yh
  • Ensimmäinen viesti
Väsynyt yh
Mistä aloittaa? Olen pienen lapsen yksinhuolta, minulla on myös kaksi koiraa.Olen ravintola alalla töissä ja minulla on hyvä tukiverkosto, paljon asioita joista olla onnellinen. En vain ole... Kotini on kaaos enkä vain jaksa pitää sitä siistinä. Heti ku saan siivottua johan on kämppä täynnä leluja ja koirankarvoja. Tuntuu kuin elämä olisi pelkkää selviytymistä ja kompuroimista päivästä toiseen. Olen ollut pari vuotta yksin enkä uskalla edes ajatella treffailua tämän sirkuksen ohella... Olen vain väsynyt koko ajan. Vituttaa ja masentaa. Apuja
 
vierailija4
Mistä aloittaa? Olen pienen lapsen yksinhuolta, minulla on myös kaksi koiraa.Olen ravintola alalla töissä ja minulla on hyvä tukiverkosto, paljon asioita joista olla onnellinen. En vain ole... Kotini on kaaos enkä vain jaksa pitää sitä siistinä. Heti ku saan siivottua johan on kämppä täynnä leluja ja koirankarvoja. Tuntuu kuin elämä olisi pelkkää selviytymistä ja kompuroimista päivästä toiseen. Olen ollut pari vuotta yksin enkä uskalla edes ajatella treffailua tämän sirkuksen ohella... Olen vain väsynyt koko ajan. Vituttaa ja masentaa. Apuja
Jos koirat aiheuttaa väsymystä, laita ne pois. Tee asioita joista tykkäät, niin saat virtaa. Jos sinulla on tukiverkostot kerran, niin järkkäät sitä omaa aikaa.
 
Piippaaja
Auttaisiko, jos vähän organisoisit arkea, jos laittaisit ihan paperille asioita

-mikä toimii arjessa, mikä auttaa jaksamaan, mistä olet iloinen

-mikä tökkii arjessa, mikä tekee onnettomaksi, mikä masentaa ja uuvuttaa

Eli ikäänkuin plussat ja miinukset. Jos olet nyt uupunut esim. Koiriin, voisiko joku tuttu ottaa koirat väliaikaisesti, ellet halua luopua niistä kokonaan. Ovatko lapset minkä ikäisiä > voivatko osallistua kotitöihin, ymmärtävätkö, jos kerrot, että äitille tulee väsy ja paha mieli, kun yksin joutuu siivoamaan, että siitä olisi kovasti apua, ja sulle jäisi energiaa tehdä jotain kivaakin, jos lapsetkin osallistuisivat.
 
vierailijakin.
Mistä aloittaa? Olen pienen lapsen yksinhuolta, minulla on myös kaksi koiraa.Olen ravintola alalla töissä ja minulla on hyvä tukiverkosto, paljon asioita joista olla onnellinen. En vain ole... Kotini on kaaos enkä vain jaksa pitää sitä siistinä. Heti ku saan siivottua johan on kämppä täynnä leluja ja koirankarvoja. Tuntuu kuin elämä olisi pelkkää selviytymistä ja kompuroimista päivästä toiseen. Olen ollut pari vuotta yksin enkä uskalla edes ajatella treffailua tämän sirkuksen ohella... Olen vain väsynyt koko ajan. Vituttaa ja masentaa. Apuja
Vinkki, karsi kaikki ylimääräiset tavarat pois eli koriste-esineet ja tavarat, joita et ole tarvinnut kahteen vuoteen. Järjestä koti niin, että tarpeelliset tavarat on laatikoissa, eikä pöydillä ja hyllyillä sotkussa. Huonekalut siten, että imurointi on helppoa eikä mitään tarvitse siirtää kun imuroi. Näin siivoaminen on helppoa. Sitten vain joka päivä tavarat pois pinnoilta ja imurointi. Karsi lapset leluja!

Tuo on se perusta, miten pysyy siistinä, mutta tietty täytyy sitten harjata niitä koiria ja tehdä välillä isompaakin siivousta, mikä tietty on helppoa, kun koti on jo siisti.

Itse en mikään siivousintoilija ole, mutta kun on sotkua niin mulla on rauhaton olo ja sotku vaivaa.
 

Yhteistyössä