Olenko "kohtuuton", jos en päästä miestä risteilylle?

  • Viestiketjun aloittaja "Irmeli"
  • Ensimmäinen viesti
La Paset
Minä en vastaa kysymykseesi, vaan kysyn ihan toisesta asiasta. Oletetaan niin, että mies lähtee risteilylle ja sinulta menee vedet. Eikö tuolloin voisi soittaa ambulanssia? Eikö ambulanssin henkilökunta osaisi järjestää lapsellesi "hoitopaikan" tuoksi ajaksi, kun olet sairaalassa? En usko, että olisit ensimmäinen tapaus Suomessa, jolloin potilaalla on lapsi kotona hoidettavanaan. Täytyyhän olla paikka, minne pieni lapsi saatetaan hoitoon. Ei läheskään kaikilla ole tukiverkkoja. Kertokaa, jos osaatte.
 
"Irmeli"
Juu, ei ole aikaa ihan koko päivää päivystää tässä koneella ;)
Tosiaan autoa ei ole käytössä mulla arkisinkaan, paitsi iltaisin, eli ollaan aika loukussa täällä. Tätä ei oltu suunniteltu näin, vaan tuli odottamattomia ongelmia omaisuuden kanssa. Tästä johtuen myös raha non todella tiukassa.

En tiedä miksi täällä on ihmisillä niin kova tarve ymmärtää asiat niinkuin haluavat, ei niinkuin ne kerrotaan.
Tiivistettynä nyt vielä kertauksn vuoksi:
- mies auttaa kyllä viikonloppuisin kotitöissä ja iltaisinkin antaa ylensä lapselle iltapalan ja pesee hampaat. Kuitenkin simrkiksi ulkoilu lapsen kanssa tuntuu olvan miehelle vastenmieleinn homma, eikä auta siinä pyynnöistä huolimatta, vaikka se helpottaisi arkea paljon, kun oma vointi on huono ja huono omatunto siitä tten jaksa olla tarpeeksi aktiivinen äiti.

-Tässä mietiskellessäni, tulin siihen tulokseen että taidan olla masentunutkin, enkä ainoastaan väsynyt. Itkeskelen aika paljon melkein pävittäin ja poden huonoa omaatuntoa varsinkin siitä, etten jaksa olla niin iloinen ja reipas äiti kuin haluiasin. Lisäksi univelka on masssiivinen ja olen kyllä yksinäinenkin.

-Silti koen, että jään pulaan ja yksin, jos tulee yllättäviuä tilanteita. Esimerkiksi se ettei mies viitsinyt tulla kotiin vahtimaan esikoista, kun aloin yhtäkkiä vuotamaan verta.
Vauvalla on epäilty myös vakavaa poikkeamaa ja lapsiveden tihkumista, millekkään käynnille en saanut miestä mukaan tai vahtimaan lasta. Mies myös usein sanoo, että ei ota vakavasti vaivojani sillä onhan vauva vielä hengissä.
Koen tämän loukkaavaksi ja se masentaa minua.

Silti mieheni on ihana ja haluaisin, että hänellä on hyvä olla ja että hän nauttisi elämästään, en myöskään ole millään muotoa mustasukkainen, siitä ei ole kyse. Tosin en kyllä voi luottaa miehen lupauksiin esimerkiksi juomisen suhteen. Kännissä hän alkaa usein myös jankkaamaan ja perumaan sovittuja asioita.

Olen vain huolissani tilanteesta, jos jotain sattuisikin juuri sinä aikana ja lisäksi tärkeimpänä koen olevani, varsinkin henkisesti, nyt niin väsynyt, etten jaksa ilman viikonlopun tuomaa taukoa arkeen. Yksinkertaisesti arkeni tuntuu nyt niin rankalta, ettei ole risteilyn aika. Mielestäni en ole kohtuuton, mutta yli 90% teistä näyttää ajattelevan että olen.

En ymmärrä miksi suuhuni yritetään laittaa sanoja ja tarkoitusperiäni muutella, jotta sopisin ilkeän tyhmän akan rooliin. Miksi teistä osalla on niin valtava tarve olla ilkeitä ja päästä sohimaan kepillä?
Teinä menisin itseenne ja kovasti.

Siteen sanotaan, ettei minulle kelpaa ehdottamanne ratkaisut, jotka ovat olleet pääsääntöisesti sellaisia, jotka on mahdoton kohdallani toteuttaa, kuten
- isovanhemmille hoitoon vienti.
-kaverille tai sukulaiselle viikonlopuksi meno, ei ole niin ei ole.
-minulla ei ole myöskään taloudellisesti mahdollista lähteä lapsen kanssa kylpylään tai muuhun kivaan paikkaan, vaan todellisuus on sitä että kökötämme täällä kotona kaksin. Bussilla voimme käväistä keskustassa, vaikka kirjastossa tai kahvilla, mutta en jaksa kävellä pitkiä matkoja ilman että alkaa suistelemaan kovastikkin.

Näillä mennään vaikka miten rähisisitte. On tosi hienoa, että suurimmalla osalla teistä tuntuu olevan niin energiaa, kavereita, sukulaisia, rahaa kuin kulkupelejäkin. Eikä väsymys ainakaan tässä mittakaavassa vaivaa. Nauttikaa ja arvostakaa elämäänne :)

En jaksa enää taistella aiheesta, tuli selväksi että iso osa teistä on sitä mieltä että mun tulee jaksaa, hinnalla millä hyvänsä.


Niin ja kyse ei siis todellakaan ole vain yhdestä yöstä vuodessa kuten sanoin, mutta tätäkään ei uskota. huoh.
 
"vieras"
Olet kohtuuton.

muoks. jaa tässä olikin aika monta sivua jo välissä :D tätä mieltä kuitenki oon.
ehkä se mieski kaipaa välillä ulkoilmaa..
Mut eiks se mies oo saanut ulkoilmaa ihan myrkytykseen asti kun pitää oksennellen tulla baarista himaan? :)

Mun mielestä tässä on kyse siitä että mies on asshole. Jos miehen menot on sitä luokkaa että niistä toisen hermo kiristyy ja ne vaikeuttaa suhdetta,niin miks ei jumantsuikka voi olla menemättä? Johan tässä sanottiin että mies on töissä ja käy vielä baarissa rientoloissa siihen lisäks,eikö mikään oo koskaan tarpeeksi? Missä välissä ap edes ottais sitä OMAA AIKAANSA (vihaan koko termiä) jos miehen menot on aina numero uno ja jos niistä valittaa niin on hermoraunio pirttihirmu?

Se ois hiukkasen ERI ASIA jos se vastavuoroisuus oikeasti toimisi,mutta jotenkin ymmärsin että näin ei ole,sillä ap on ilmeisen tyytymätön tilanteeseen. Aina vaan jousta jousta,niele niele,koskaan ei saisi sanoa vastaan.

Tulee mieleen että suurimman osan parisuhteet on semmosta harmaana soljuvaa mössöä. Millään ei oikein ole mitään väliä,mikään ei ikinä liikuta suuntaan eikä toiseen. Joo,kaikki ok,ei kiinnosta,ihan sama,whatever. Eletään kaksin mutta yksin.

Jos on huono olo ja väsyttää ja on jaksamisensa rajoilla,niin keneltä sitä tukea pitäisi herua jos puolisoa ei saa tämmöisellä pikkuasialla vaivata? Vai unohtaako ihmiset tosiaan omat tunteensa näin nopeasti? En jaksa uskoa etteikö edes osalla olisi tullut sellaista hetkeä parisuhteensa aikana että juuri sillä hetkellä ainoa mitä kaipaa on se oman puolison tuki ja turva. Ja siihen kun joku tulis lässyttämään että oot laiska ja saamaton paska joka ajattelee vain itseään ja hirvee pirttihirmu,tyranni akka.

Edelleen kuulutan sitä että kuinka moni loukkaisi vapaaehtoisesti puolisoaan ihan sen takia että pääsee risteilylle? Vai oliko tää taas näitä juttuja että kaikkien miehille on ihan sama ja ei niitä kiinnosta,ah niin ihanan vapaata ja modernia kun me eletään sinkkuina suhteessa,ei tarvi lupia eikä suostumuksia,vitut siitä jos se tyyppi siellä kotona on vähän väsy. Vois vaikka tehdä semmoset lukujärjestykset ettei vahingossakaan kulu yhtään sekuntia hukkaan kummankaan omasta ajasta,ovella läpsystä vaihto. Kun onhan se oma aika niin paljon parempaa kuin perheaika. Oma oma oma oma oma oma ........ napa.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
No mutta, tuon pidemmän kirjoituksen perusteella ymmärtää jo paljon paremmin, jos et halua miehen lähtevän. Voimia. Yritä ensi kerralla neuvolassa puhua tunteistasi ja olisiko mahdollista sieltä tulla jonkun puhumaan sitten vaikka kotiin, jos isää ei saa neuvolaan mukaan. Kyllä miehesi pitäisi tukea sinua. Tuon tunteen muistan tarkkaan itse kun oli autottomana päivät, elämä piristyi kummasti kun hankittiin toinen auto. Sittemmin yksinhuoltajana olen rohkeasti pyrkinyt hakemaan aspua silloin kun väsytti kovin ja nostan hattua meidän neuvolan väelle, jotka oikeasti auttoi ja ohjasi ja apua löytyi. Ja niistä ystävistä.. koettakaa yhdessä saada rakannettua sitä turvaverkkoa, oikeasti olisi hyvä jos olisi muitakin kehen turvautua kuin se puoliso.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Millenia
"vieras"
muista että sinulla on oikeus omiin tunteisiisi. Täällä palstalla voit peilata niitä siihen mitä OSA muista äideistä(ja isistä ym) ajattelee. Henk.koht. kokemukseni on että palstalla on jopa ihan ok porukkaa mutta paljon myös aiheesta ja keskustelusta riippuen huomattavasti vapaamielisempiä/ kyynisempiä/ niuhompia yms milloin mitenkin kanssani erilailla ajattelevia ihmisiä.
 
"vieras"
[QUOTE="Irmeli";25909254]Juu, ei ole aikaa ihan koko päivää päivystää tässä koneella ;)
Tosiaan autoa ei ole käytössä mulla arkisinkaan, paitsi iltaisin, eli ollaan aika loukussa täällä. Tätä ei oltu suunniteltu näin, vaan tuli odottamattomia ongelmia omaisuuden kanssa. Tästä johtuen myös raha non todella tiukassa.

En tiedä miksi täällä on ihmisillä niin kova tarve ymmärtää asiat niinkuin haluavat, ei niinkuin ne kerrotaan.
Tiivistettynä nyt vielä kertauksn vuoksi:
- mies auttaa kyllä viikonloppuisin kotitöissä ja iltaisinkin antaa ylensä lapselle iltapalan ja pesee hampaat. Kuitenkin simrkiksi ulkoilu lapsen kanssa tuntuu olvan miehelle vastenmieleinn homma, eikä auta siinä pyynnöistä huolimatta, vaikka se helpottaisi arkea paljon, kun oma vointi on huono ja huono omatunto siitä tten jaksa olla tarpeeksi aktiivinen äiti.

-Tässä mietiskellessäni, tulin siihen tulokseen että taidan olla masentunutkin, enkä ainoastaan väsynyt. Itkeskelen aika paljon melkein pävittäin ja poden huonoa omaatuntoa varsinkin siitä, etten jaksa olla niin iloinen ja reipas äiti kuin haluiasin. Lisäksi univelka on masssiivinen ja olen kyllä yksinäinenkin.

-Silti koen, että jään pulaan ja yksin, jos tulee yllättäviuä tilanteita. Esimerkiksi se ettei mies viitsinyt tulla kotiin vahtimaan esikoista, kun aloin yhtäkkiä vuotamaan verta.
Vauvalla on epäilty myös vakavaa poikkeamaa ja lapsiveden tihkumista, millekkään käynnille en saanut miestä mukaan tai vahtimaan lasta. Mies myös usein sanoo, että ei ota vakavasti vaivojani sillä onhan vauva vielä hengissä.
Koen tämän loukkaavaksi ja se masentaa minua.

Silti mieheni on ihana ja haluaisin, että hänellä on hyvä olla ja että hän nauttisi elämästään, en myöskään ole millään muotoa mustasukkainen, siitä ei ole kyse. Tosin en kyllä voi luottaa miehen lupauksiin esimerkiksi juomisen suhteen. Kännissä hän alkaa usein myös jankkaamaan ja perumaan sovittuja asioita.

Olen vain huolissani tilanteesta, jos jotain sattuisikin juuri sinä aikana ja lisäksi tärkeimpänä koen olevani, varsinkin henkisesti, nyt niin väsynyt, etten jaksa ilman viikonlopun tuomaa taukoa arkeen. Yksinkertaisesti arkeni tuntuu nyt niin rankalta, ettei ole risteilyn aika. Mielestäni en ole kohtuuton, mutta yli 90% teistä näyttää ajattelevan että olen.

En ymmärrä miksi suuhuni yritetään laittaa sanoja ja tarkoitusperiäni muutella, jotta sopisin ilkeän tyhmän akan rooliin. Miksi teistä osalla on niin valtava tarve olla ilkeitä ja päästä sohimaan kepillä?
Teinä menisin itseenne ja kovasti.

Siteen sanotaan, ettei minulle kelpaa ehdottamanne ratkaisut, jotka ovat olleet pääsääntöisesti sellaisia, jotka on mahdoton kohdallani toteuttaa, kuten
- isovanhemmille hoitoon vienti.
-kaverille tai sukulaiselle viikonlopuksi meno, ei ole niin ei ole.
-minulla ei ole myöskään taloudellisesti mahdollista lähteä lapsen kanssa kylpylään tai muuhun kivaan paikkaan, vaan todellisuus on sitä että kökötämme täällä kotona kaksin. Bussilla voimme käväistä keskustassa, vaikka kirjastossa tai kahvilla, mutta en jaksa kävellä pitkiä matkoja ilman että alkaa suistelemaan kovastikkin.

Näillä mennään vaikka miten rähisisitte. On tosi hienoa, että suurimmalla osalla teistä tuntuu olevan niin energiaa, kavereita, sukulaisia, rahaa kuin kulkupelejäkin. Eikä väsymys ainakaan tässä mittakaavassa vaivaa. Nauttikaa ja arvostakaa elämäänne :)

En jaksa enää taistella aiheesta, tuli selväksi että iso osa teistä on sitä mieltä että mun tulee jaksaa, hinnalla millä hyvänsä.


Niin ja kyse ei siis todellakaan ole vain yhdestä yöstä vuodessa kuten sanoin, mutta tätäkään ei uskota. huoh.[/QUOTE]

No niin, nyt on jo helpompi vastata, kun kirjoitat vähän selkeämmin!
Ensinnääkin; sinulla on tod.näk raskaudenajan lievää masennusta. Muistathan että apua kannattaa hakea ajoissa. Masennus voi syventyä aivan yhtäkkiä, kun hormonitasot laskevat vauvan syntymän jälkeen, ja olo voi olla aivan kamala. Ja sitähän ei kukaan läheinenkään ehkä tajua, vaikka kuinka selittäisit olevasi väsynyt( ja jopa itsetuhoinen!)!

Toiseksi; itse sanoit että miehesi on "muuten ihana". Minä en kyllä ihanaksi sanoisi, jos on jättänyt sinut täysin yksin raskauden kanssa, jossa on ollut verenvuotoja yms., eikä edes omaa lastaan voi tulla hoitamaan kun sinä menet lääkärille. Eli sinuna avaisin kyllä silmäni miehen suhteen! Jos mies ei ota nyt vakavasti vaivojasi, miten hän ottaa tulevaisuudessakaan sinut huomioon?
Mitä jos sairastut synnytyksenjälkeiseen masennukseen? Hän kuulostaa mieheltä joka ei halua tajuta, eikä tajua. Siinä vaiheessa on elintärkeää että läheiset tukevat sinua, jotta jaksat hoitaa vastasyntynyttä!

Minusta näitä asioita kannattaisi käsitellä jo nyt, koska tilanteesi on jo nyt tuollainen! Ei voi olla mukavaa olla jumissa jossain korvessa,eikä edes autolla pääse liikkumaan! Ottaisin neuvolaan yhteyttä ja selittäisin vähän tilannetta.
Tarvitset varmasti jotain apua kun vauva syntyy, jos ei lähellä ole puistoja tai kerhoja tai mitään,millä pystyisit viihdyttämään esikoistasi! Nukkuvaa vauvaa on helppo hoitaa, mutta esikoinen tulee vetämään mehut sinusta, jos jo nyt olet niin väsynyt ettet kestä viikonloppua ilman miestäsi/lepoa.
Ota itseäsi niskasta kiinni ja keskustele miehesi kanssa vakavasti näistä asioista.
 
"vieras"
Minusta miehessäsi on liikaa välinpitämättömiä piirteitä.
Halusiko hän toisen lapsen?

Miksei hän voi viedä esikoista puistoon? Ei ole minusta liian paljon sinulta vaadittu.

Nyt viimeisen vastauksesi perusteella ymmärrän sinua täysin.Ei ole oikea hetki risteilyille ja alkoholinkäytölle. Olisi oikea hetki puhua sinun jaksamisestasi ja siitä miten arki tulee sujumaan kun vauva syntyy. Mitä mies on valmis tekemään esikoisen kanssa, kun sinä imetät vauvaa??jne..

Omituinen mies..Tai oikeastaan aika kylmä.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"Jenis"
Mies kuulostaa aika paskiaiselta, eikä tässä selvästikään oo kyse mistään yksittäisestä risteilystä. Pakko kysyä että miten päädyitte "hankkimaan" toisen lapsen?
 
Irmelille!
Olen pahoillani, että jouduit pettymään kun valtaosa vastasi toisin kuin toivoit. Valitettavasti parisuhteenne elämänhallinta on hukassa ja teillä on valtavan suuria ongelmia suhteessanne, joista risteily näyttää melko mitättömältä näin ulkopuolisen silmin.
SILTI vastaan kysymykseesi että olet kohtuuton, mutta niin on myös miehesi.
Kannattaisi varmaan harkita parisuhdeterapiaa ja keskustelua jonkun ulkopuolisen johdattelemana.
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe ja Sintu74
ohi aiheen
Miksi miehet saa aina liikkua perheen autolla? Ja naiset jää kotiin
kärvistelemään, täysin jumissa, ilman ystäviä?

Naiset-vaatikaa vähän oikeuksia itsellenne!!!Prkl!
 
"trollipeikko"
Klassinen Kaksplusketju, jossa todellisuus muuttuu sitä kurjemmaksi mitä vähemmän kirjoittaja saa alkuperäisellä kirjoituksellaan sympatioita osakseen.

Sorry AP mutta vaikka sun vauvalla olisi mikä, niin se miehen kotonaolo ei sitä raskautta yhden vuorokauden aikana muuta yhtään mihinkään. Olisi vähän eri asia jos olisi todettu että sulla on ennenaikaisen synnytyksen vaara tms mutta ainakaan alkuperäisestä kirjoituksesta se ei käy ilmi.

Sympatiat sun puolellasi, mutta mun mielestä miehen pitäisi silti voida mennä tonne risteilylle, jos niin haluaa.
 
  • Tykkää
Reactions: moekoe ja Anatolia
"palstalääkäri"
Minä voin masennuksen sairastaneena sanoa, että tuossa on oivat olosuhteet sille, että vakava masennus iskee!
Välinpitämätön mies, nainen väsynyt jo ennen lapsen syntymää, hormonien muuttuminen synnytyksen jälkeen, naisen huoli omasta ja lapsen terveydestä/normaalista synnytyksestä, naisen jaksaminen esikoisen kanssa, syyllisyys siitä ettei ole täydellinen äiti,läheisten puute, yksinäisyys jne...

Varsinkin jos synnytys ei mene niin kuin itse olettaisi/toivoisi, saattaa masennus iskeä ilman että itse on siitä tietoinen. Tai jos vauvalla on jotain...

NYT ap HETI lääkärin puheille! Miehestäsi et selvästikään saa tukea.
 
"minä"
Alkuperäiseen kysymykseen: Olet kohtuuton, mikäli miestäsi kiellät risteilylle menemästä. Ja miehesi on kohtuuton, että sinne risteilylle on menossa, vaikka sinä olet näemmä aika huonossa jamassa.
 
sorry mutta
En tajua miksi mies edes haluaa lähteä.. Eikö omien menojensa priorisoinnilla voi osoittaa myötäelämistä ja konkreettista apua jota ap näköjään tarvitsee.

Taitaa olla omituinen. Ikävä kyllä.
 
"palstalääkäri"
jatkaa vielä; teeppä netissä yksinkertainen masennustesti! Olisi parempi että vointiasi seurataan jo ennen kuin lapsi syntyy. Olen melko varma että olet lievästi masentunut.
Jos se jää hoitamatta, olosi pahenee.
 
huhuh
[QUOTE="trollipeikko";25909788]Klassinen Kaksplusketju, jossa todellisuus muuttuu sitä kurjemmaksi mitä vähemmän kirjoittaja saa alkuperäisellä kirjoituksellaan sympatioita osakseen.

[/QUOTE]

JUURIKIN NÄIN!! =)

Ei heru minultakaan sympatiaa kyllä nyt, on miehelläKIN oikeus päästä tuulettumaan. Sille en voi mitään jos naiset ei sitä omaa aikaa itselleen ota/saa, mutta kyllä meillä terveessä normaalissa parisuhteessa risteillään puolin ja toisin kaveriporukan kanssa!

Miten ihmeessä yh:t pärjää???? :O
 
aika peruspalstaketju tietyllä tapaa. en jaksanut lukea kaikkea, sieltä täältä jotakin.

en väsy hämmästelemään, miten paljon on naisia, jotka ovat ihan yksin. Y-K-S-I-N. ei ystäviä, ei kavereita, ei sukua lähellä, ei naapuria auttamassa, ei ketään. vain se mies.
ei tuo tie voi koskaan johtaa mihinkään hyvään ja onnelliseen elämään. oli sitten raskaana keskellä korpea ilman autoa tai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia ja Tara74
nainen on kurjana kun mies lähtee risteilemään ja sitten kun mies ei mene risteilemään ja kiukuttelee kotona ( kun on kielletty ) niin ei varmaan sekään ole kivaa. Mikä tässä ratkaisuksi? Menkää molemmat! Mies lähtee risteilemään ja sinä vaikka mummolaan tai kaverin luokse!
 
"palstalääkäri"
JUURIKIN NÄIN!! =)

Ei heru minultakaan sympatiaa kyllä nyt, on miehelläKIN oikeus päästä tuulettumaan. Sille en voi mitään jos naiset ei sitä omaa aikaa itselleen ota/saa, mutta kyllä meillä terveessä normaalissa parisuhteessa risteillään puolin ja toisin kaveriporukan kanssa!

Miten ihmeessä yh:t pärjää???? :O
Oletko nyt lukenut tämän viimeisen sivun sepustuksen, jonka ap laittoi?

Luehan tarkemmin miten mies on esim suhtautunut verenvuotoihin ja muihin ongelmiin raskaudessa tai esikoisen viemisestä puistoon? Ja sinustako mies ansaitsee päästä tuulettumaan?

huh huh kyllä ihan itsellesi.
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
"..."
aika peruspalstaketju tietyllä tapaa. en jaksanut lukea kaikkea, sieltä täältä jotakin.

en väsy hämmästelemään, miten paljon on naisia, jotka ovat ihan yksin. Y-K-S-I-N. ei ystäviä, ei kavereita, ei sukua lähellä, ei naapuria auttamassa, ei ketään. vain se mies.
ei tuo tie voi koskaan johtaa mihinkään hyvään ja onnelliseen elämään. oli sitten raskaana keskellä korpea ilman autoa tai ei.
Ja sitten ihmetellään miks masentaa, kun ei pääse kotoa mihinkään! Ollaan kotona lasten kanssa ja odotetaan sitä supermiestä kotiin, kuka kantaa ruuat kaupasta ja puistoilee lapsen kanssa.

Olis ihan HYVÄ ottaa sitä OMAA AIKAA välillä, ei niin helposti alkais itkettään ja masentaan kaikki.

Sitten seuraava alotus "mies jätti toisen naisen takia"

Niimpä! Miksiköhän!!
 
Minustakaan kieltämisen ei pitäisi olla tarpeellista. Miehen pitäisi itse tajuta kieltämättä, että kun toinen on oikeasti hemmetin väsynyt, allapäin, kipeä, peloissaan ja yksinäinen, ja kertoo ettei vaan jaksa ja pyytää toista jäämään kotiin. En ymmärrä minkälainen mies ei välitä.

Aina löytyy ihmisiä, joiden mielestä et ole tarpeeksi väsynyt, tarpeeksi sairas tai tarpeeksi masentunut. Lääkärintosite pitäisi olla jokaiselle huonolle ololle, muuten sitä ei ole olemassa. Oman puolison pitäisi kuitenkin uskoa ilman lääkärintodistusta, mutta ei tämä ap:n mies tunnu paljon niistä hoitohenkilökunnan lausunnoistakaan välittävän, kun ei ole ollenkaan päässyt sairaalakäynneille mukaan.

Ap kyllä kovasti kaipaisi ystäviä ja apua, kannattaa keskustella neuvolassa, jos vaikka saisit sieltäpäin jotain tukea.

Minusta on myös aika oksettavia nämä kysymykset siitä miten YH pärjää tai mitä jos mies kuolee? Se mies on siinä nyt, eikä naisen pitäisi joutua elämään niinkuin tätä ei olisi. Sitten jos niin huonosti käy, että tulee ero tai leskeys, niin katsotaan uudestaan miten jaksetaan. Varmasti tukiapua irtoa sitten kyllä tuolta sosiaalitoimesta.
 
huhuh
[QUOTE="palstalääkäri";25909881]Oletko nyt lukenut tämän viimeisen sivun sepustuksen, jonka ap laittoi?

Luehan tarkemmin miten mies on esim suhtautunut verenvuotoihin ja muihin ongelmiin raskaudessa tai esikoisen viemisestä puistoon? Ja sinustako mies ansaitsee päästä tuulettumaan?

huh huh kyllä ihan itsellesi.[/QUOTE]

Nyt luin.

Kyllä se on ihan järjen köyhyyttä tehdä toinen lapsi jos äiti on tossa kunnossa!
 

Yhteistyössä