Oletko pessyt itse vaatteita vaikka niissä olisi vain kemiallinen pesu?

Vie pesulaan
En oo pessyt vaatteita, mutta yhden rahinpäällisen sissinä tungin koneeseen. Tulos: pesuaine vaahtosi niin, että se tursusi pesun aikana ulos koneesta :D Kangas ei tosiaankaan soveltunut vesipesuun. Ja tahratkaan ei kaikki lähteneet pois. Eli en suosittele...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vie pesulaan:
En oo pessyt vaatteita, mutta yhden rahinpäällisen sissinä tungin koneeseen. Tulos: pesuaine vaahtosi niin, että se tursusi pesun aikana ulos koneesta :D Kangas ei tosiaankaan soveltunut vesipesuun. Ja tahratkaan ei kaikki lähteneet pois. Eli en suosittele...
:D ups

Juu, ehkä olisi parempi niin.
 
äippis
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Tytön villakangastakin olen pari kertaa pessyt ihan koneen villapesussa, vaikka siinä on kemiallinen pesu. Ihan hyvänähän tuo on säilynyt.
Mullakin olis villakangastakki, joka ois pesun tarpeessa..uskaltaskohan koittaa,harmittaa vaan pirusti jos menee pilalle.

paljonkohan tollasen takin pesettäminen pesulassa maksaa?
 
Mimosa
Alkuperäinen kirjoittaja äippis:
Alkuperäinen kirjoittaja pehmix:
Tytön villakangastakin olen pari kertaa pessyt ihan koneen villapesussa, vaikka siinä on kemiallinen pesu. Ihan hyvänähän tuo on säilynyt.
Mullakin olis villakangastakki, joka ois pesun tarpeessa..uskaltaskohan koittaa,harmittaa vaan pirusti jos menee pilalle.

paljonkohan tollasen takin pesettäminen pesulassa maksaa?
Mä olen pessyt oman villakangastakkini useaan kertaan koneessa villa -ohjelmalla. Hyvänä on pysynyt jo kymmenen vuotta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Phoebs, prosentit se kysyy ja kuvaile vähän (päälykangas, vuori)
22,65e +suojakäsittely 6e (lyhyt takki) villakangastakki SOL-ketju
Päällys 65% polyesteria ja 35% puuvillaa
Lining (mitä tarkoittaa vaatteessa, en tiedä ) 100% nailonia ja sleeve 100% polyesteria
Ja vuori 100% polyesteria


(Hitsin hyvin selitetty :ashamed: )
 
Mamma italiana
Meillà on onneksi aika elàvà tàmà pesulakulttuurri ja hinnat alhaisemmat. Jos on se kem.pesumerkki, en yrità itse pestà. Muutenkin vien esim talvitakin, monet villapaidat yms pesulaan
 
Riippuu vähän vaatteesta. Joku villakangastakki voi kutistua ja menettää ryhtinsä. Olen pessyt varmaan jonkun vähän arvottoman vaatteen, kun olen päättänyt että sen pilalle meno ei haittaa. Taisi olla joku kevättakki Esim jakkua en pesisi koskaan itse.

Kuka ihme pesee NAHKAtakin pesukoneessa :headwall: Se varmaan onkin ollut todella mahtava pesun jälkeen. Mutta ei kai se ihme ole. Jotkut pesevät nahkakenkiäkin. Minusta ne jo menevät vesisateessa huonoon kuntoon, saati oikein koneessa pesemällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
Saan varmaan ihan pesulantiedon Phoebelle jonnin ajan päästä =) Tuo puuvilla määrä jos olis 20% tai alle, niin veljeni mukaan voisi heittää surutta koneeseen. Käly oli kaupassa ilman kännykkää :ashamed: Ilmottelen :wave:
Oi kiitos :flower: :flower: :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hopeasade:
No niin :attn: Materiaalit ovat yhdisteinä periaatteessa pestäviä. Pesu siis 30*C. Mutta oikoa täytyy tosi hyvin hengarille kuivumaan ja kuivumisenkin aikana varoiksi oikoa (puuvilla helposti rypistyy ja kutistuu). Jos täytyy silittää pesun jälkeen, niin miedolla lämmöllä väärältä puolelta. Tälläi sanoi tuo kultainen kälyni :) Tosin se pyysi käydä näyttämässä takkeja, niin silloin täysin varmaksi voisi sanoa eikä vaan periaatteessa.....
Sinulle ja kälylle paljon kiitoksia :) :flower: Aion uskaltaa toisen takeista laittaa koneeseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton:
Mulla olisi mokkatakki pesun tarpeessa.
Ei mikään hintava, ihan Seppälästä ostettu.
En viitsisi pesulaan viedä, kun pesu lähes takin hintanen.
Jos joku kerta nakannut nahkatakin koneesseen niin uskaltakos mokkatakin?
Käsinpesuohjelma?
Mä oon pessyt mokkakengät käsin marseil-saippuaa käyttäen. Kuivuessaan se tuntuu kovalta mut pehmenee käytössä.
 
pallero
Alkuperäinen kirjoittaja Mykkä kissa on mauton:
Mulla olisi mokkatakki pesun tarpeessa.
Ei mikään hintava, ihan Seppälästä ostettu.
En viitsisi pesulaan viedä, kun pesu lähes takin hintanen.
Jos joku kerta nakannut nahkatakin koneesseen niin uskaltakos mokkatakin?
Käsinpesuohjelma?
mä olen pessyt käsin vanhan mokkatakin. Eli marseille-saippuasta tein ensin märällä rätillä vaahtoa. Sitten sitä vaahtoa takin pintaan ja puhtaalla, nihkeällä rätillä pyyhin vaahdon pois. Lähti hyvin vaalea takki liasta. Ja kun jäi vähän kosteaksi, niin hieroin kuivalla froteepyyhkeellä niin kuivaksi kuin sain (samalla nahka pehmeni taas). Takki kannattaa pestä osissa.
 
"arja"
Kyllä on porukka nuukaa kun ei raski maksaa omasta vaatteestaan sen huoltoa??? Itse olen käyttänyt pesulaa monta vuotta, aina on villakangastakki tullut upeana takaisin,on edelleen kuin uusi,ei näy käytön jälkiä.Ystäväni pesi samanlaisen takin omassa koneessa,on nukkainen ja kamala kuin rääsy,en suosittele.Ja huom,en ole mikään varakas vaan tavallinen kaupan kassa,joten ei varmasti ole rahasta kiinni,vaan siitä onko ihminen siisti ja pitää huolta omaisuudestaan.
 
"Inkivääri"
Joskus se kielto on vaan siksi, että vaatteen sisällä olevat kankaat voi kärsiä. Jos ei ole surpehieno vaate nin pesisin jollain varovaisella ohjelmalla, ja korkeintaan hyvin varovainen linkous. Itsellä on tekoturkispeitto jossa vesipesu kielletty, tungin sen koneeseen ja hankasin siihen huhteluainetta käsin kun se kuivui, ja on parempi kuin alunperin.
 
Sijauspatjan päällinen
Mites sitten sijauspatjan päällinen? Sijauspatjan ydin on ns. älyvaahtoa (memory foam) ja päällinen sellainen vetoketjulla irrotettava. Sijauspatjan päällisessä on kuitenkin kemiallisen pesun merkki. Aiiemmat päälliset olen pessyt kolmessa- tai neljässäkympissä. Tohtiikohan tämnkin pestä kemiallisen pesun suosituksesta huolimatta? Päällisaen siäspuoli on sellaista vähän nukkamaista. Nyppyyntyähän se voi vähän mutta onko muuta vaaraa?
 

Yhteistyössä