Oletko ylipainoinen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen jokusen kilon eikä minulla ole mielestäni mitään velvollisuutta tehdä asialle mitään.
Pyrin elämään kokoajan tervellisemmin ja liikkumaan enemmän, löytämään sellaista tasapainoa.
En kuitenkaan aktiivisesti yritä pudottaa noita kiloja, koska en näe sille tarvetta.
 
vierailija
Olen ylipainoinen. Olen entinen liikunnan puoliammattilainen ja paino nousi, kun "ura" päättyi. Aloitin vuosi sitten kuntoremontin ja nyt keväällä painonpudotuksen. Vuosiin tällaiset asiat ei kiinnostaneet, mutta nyt on motivaatiot taas kohdillaan. Liikkuminen liikkumisen vuoksi ilman sen kovempia tavoitteita tuntui aikaisemmin vaikealta.
 
vierailija
Olen. Enkä oikein osaa asialle mitään tehdä. Tai osaan, olen laiduttanut muutamankin kerran tuntuvasti...ja palannut takaisin

Tiedän että olisi tehtävä totaali remontti ruokavalioon. Tietoakin siitä on yllin kyllin. Mutta mulla pääkoppa on se kun ei lähde mukaan. Olen tunne syöppö...ja siitä oikeasti on vaikea päästä. Olen myös pahassa väsymys kierteessä. En jaksaisi tehdä mitään töiden jälkeen. Vaikka tiedän että väsy johtuu juurikin liikkumattomuudesta ja huonosta ruuasta.

Kun keksisi miten saada pää mukaan.
 
Äijä55
Kai sitä vähän on ylipainoinen. Pituutta on se 187 senttiä ja painoa 105. Just eläkkeelle jäänyt, muuten hyvässä kunnossa. Yrittää vähän pyöräillä ja kävellä, kenties jopa lenkkeillä. Mut toisaalta en koe mitenkään velvollisuudekseni laihduttaa yhtään. Ja en aattele, että kenenkään muun tarvii tehdä omille kiloilleen mitään.

Se nyt vaan on tietenkin niin, että yleensä ihminen on viehättävämpi vähän hoikempana. Mutta mulla nyt ei oo enää semmosta väliä. Ei tässä nuorempien perässä juosta. Eikä varmaan ees auttais vaikka oliskin 20 kiloo poissa. Ennenkin pitäis olla tilillä 20k enempi. Mutta ei sekään haittaa.

Itteä kyllä monissa nykynaisissa ihmetyttää se, että tavoitteena olis olla joku kuivan kesän orava. Mökkinaapurissakin asuu sellainen todella kaunis nainen, mutta aina kuulee kitinää siitä että pitäis saada 5 kiloo pois. Moiset mölinät rasittaa, etenkään kun ei tarttis ottaa mitään pois ja toiseksi kun ei ne ees lähde...
 
vierailija
Kai sitä vähän on ylipainoinen. Pituutta on se 187 senttiä ja painoa 105. Just eläkkeelle jäänyt, muuten hyvässä kunnossa. Yrittää vähän pyöräillä ja kävellä, kenties jopa lenkkeillä. Mut toisaalta en koe mitenkään velvollisuudekseni laihduttaa yhtään. Ja en aattele, että kenenkään muun tarvii tehdä omille kiloilleen mitään.

Se nyt vaan on tietenkin niin, että yleensä ihminen on viehättävämpi vähän hoikempana. Mutta mulla nyt ei oo enää semmosta väliä. Ei tässä nuorempien perässä juosta. Eikä varmaan ees auttais vaikka oliskin 20 kiloo poissa. Ennenkin pitäis olla tilillä 20k enempi. Mutta ei sekään haittaa.

Itteä kyllä monissa nykynaisissa ihmetyttää se, että tavoitteena olis olla joku kuivan kesän orava. Mökkinaapurissakin asuu sellainen todella kaunis nainen, mutta aina kuulee kitinää siitä että pitäis saada 5 kiloo pois. Moiset mölinät rasittaa, etenkään kun ei tarttis ottaa mitään pois ja toiseksi kun ei ne ees lähde...
55v eläkkeellä? Kapiainen?
 
Minun BMI sanoo, että lievä lihavuus :confused: Tavoitteeni on kuitenkin päästä normaaliin painoon ja pudotettavaa on alle 10kg.
 
HippuTAR
Olen, semmonen 30kg liikaa läskiä. Pikkuhiljaa yritän saada vähän pois ja jotain oon jo saanukki. Tosin nyt muutaman kuukauden pysyny paino samana. Jos 10 kiloa edes vielä lähtis niin oisin ihan tyytyväinen.
 
vierailija
Olen. Enkä oikein osaa asialle mitään tehdä. Tai osaan, olen laiduttanut muutamankin kerran tuntuvasti...ja palannut takaisin

Tiedän että olisi tehtävä totaali remontti ruokavalioon. Tietoakin siitä on yllin kyllin. Mutta mulla pääkoppa on se kun ei lähde mukaan. Olen tunne syöppö...ja siitä oikeasti on vaikea päästä. Olen myös pahassa väsymys kierteessä. En jaksaisi tehdä mitään töiden jälkeen. Vaikka tiedän että väsy johtuu juurikin liikkumattomuudesta ja huonosta ruuasta.

Kun keksisi miten saada pää mukaan.
Sama täällä. Tietoa löytyy, mutta motivaatio puuttuu tältäkin tunnesyöpöltä.
 
vierailija
Olen. Mutta Jott pysyisin naurettavissa bmi lukemissa niin en voisi syödä kuin salaattia ynnä vihannessötkötyksiä. Juuri julkaistussa tutkimuksssa sanottu että bakteeristo on sellainen ihmisillä että se pitää mahassa yllä sitä painoympäristöä mitä useimmin ollutkin. Niin arvaa sen että miten vaikeaa sellaista bakteeristoa on tavallaan niin kuin vaihtaa. Ei se ole pelkästään sitten mieliteoista kiinni vaan ne ohjaa sitä käyttäytymistä, tavallaan. No mutta kuitenkin terveellinen ruoka on tavallaan vähän kalliimpaakin että esim. yrtit ja eri salaattilajit ovat melko kalliita ja monipuoliset vihannespakasteet eivät myöskään ole edullisia, että eihän sekään helpota asiaa sitten. Puhumattakaan kalan hinnoista. Ikävä ettei asia eli laihduttaminen ole siis helppoa varsinkaan jos siihen ei ole varaa laittaa rahaa. Rikkaalle elämä on aina helpompaa ja voi esim. syödä mitä haluaa, Suomessa.
 

Yhteistyössä