Olisiko sun mielestä huvittavaa, jos lasten pappa opettaisi lapsille hölmöyksiä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Esimerkiksi sananmuunnoksia ja loruja?
Mua vähän ihmetyttää kun kaverin lapset kyselivät multa tiedänkö mitä on sotamies rannalla, Mikkelin kittaajat ja loruilivat Kalle kustaa korkki, muniansa sorkki. Kysyin heiltä että mistäs te tollaisia olette kuulleet niin pappa kuulemma opetti.
Kaverini sanoi että joo, niin on opettanut. Hänen isänsä mielestä sellainen on hauskaa huumoria.
 
"KääKKä"
No mä oon yrittänyt selittää vekaroilleni, että ne on niitä sellaisia juttuja, joita äidille/isälle ei tartte kertoa, ne kun on kuultu jo. Mun mielestäni lapsilla ja "papoilla" voi olla näitä juttuja, mutta lapsen täytyy oppia missä seurassa niitä voi kertoa.
 
Mä ja mun isä ollaan niin samasta puusta veistettyjä et jos ei poika opi papaltaan noita juttuja ni multa sit. :D Sit oli kans tällanen, jonka opin lapsena: one, two, three, silmät kii, älä katso fontsin pippeliin... :D Nii ja tällanen musta sit tuli, ou nou.
 
"mie"
No meilläpä lasten mummi jopa kiroilee (usein vahingossa) lasten kuullen ja viljelee pissa- ja kakkahuumoria noille 3- ja 4-vuotiaille. Minusta se ei ole mitenkään hauskaa, vaikka itsekin pieruhuumoria viljelen (aikuisten kesken), mutta minusta nuo ovat liian nuoria oppimaan tuollaisia. Muutenkin jutut alkaa olla 4-vuotiaalla kakka- ja pissavitsejä, niin ennemmin koittaisin aikuisena välttää niistä puhumista. Ehtiihän nuo niitä alapäävitsejä koulussakin ajallaan kuulemaan...
 
Mä tiedän äitejäkin jotka opettavat lapsilleen tollasia juttuja, ja varmasti munkin lapsi tulee multa oppimaan.
En pidä niitä erityisen hauskana, mut ne vaan on sellasia, tietyssä mielentilassa huvittavia. Tai ehkä eniten huvittaa se lasten suhtautuminen niihin, ja toisaalta sekin, että aikuinen ihminen mielissään jauhaa tollasia. :D
 
Mä ja mun isä ollaan niin samasta puusta veistettyjä et jos ei poika opi papaltaan noita juttuja ni multa sit. :D Sit oli kans tällanen, jonka opin lapsena: one, two, three, silmät kii, älä katso fontsin pippeliin... :D Nii ja tällanen musta sit tuli, ou nou.
Lisäyksenä vielä et eipä meilläkään pappa ole mitään pippeli/pimppijuttuja opettanut ja tuskinpa opettaa, sellasta en hyvällä kattelis. Pieruhuumoria kyllä.
 
tiukkisko?
mun mielestä tuo on papalta tyhmää.
lapsille ei kuulu aikuisten ja nuorten juttuja opettaa.

oma isäni kuuluu siihen vastenmieliseen joukkioon ihmisiä, joiden tärkein tehtävä tuntuu lastenlasten kasvatuksessa olevan opettaa se, että "neekeri on aina neekeri ja se on ihan normaali sana, koulussa hänellekin opetettu"

joo-o, idioottikin on aina idiootti.
 
Kyllä meidänkin likalla ja ukolla on yhteisiä tuollaisia hehheh-juttuja. Nyt on pop hokea lola kakki, kun noita lokkeja tuppaa rääkyvän joka paikassa. Ehkä se on sitten ukkojen/pappojen juttu kertoa höpöhöpöjuttuja. Ainakin tuo tyttö tykkää kovasti ukosta, kun ei ole sellainen niuhottaja, vaan "keksii" hauskoja juttuja. Pissa/kakka/pierut ovat normaaleja asioita ja niistä meillä puhutaan päivittäin, välillä humoristisestikin. Eipä voi mittään jos jottain tiukkiksia haittaa. :)
 
"juups"
No en mä tosta nyt hernettä nenään vetäis, mut oishan se kiva jos lapset muutakin isovanhemmiltaan oppis kuin tommosia juttuja. Ja riippuu ihan lasten iästäkin, en 3v suusta tommosia tykkäis kuunnella, alakoululaiset taas noi jutut oppii joko papalta tai kaverilta jokatapauksessa...
 
En vetäisi hernettä nenään. Noita sanamuunnoksia on tarhassa ja ala-asteella hoettu putouksesta alkaen ja tuo kalle kustaa korkki jollotus on ollut "pinnalla" jo pari vuotta, joten kyllä lapset noita kuulee kuitenkin jatkuvasti..
 

Yhteistyössä