Ollut saman pankin asiakas jo yli 30 vuotta

ja tää kyseinen virkailija on ollut siellä yhtäkauan. no eipä saanut edes pankkilukulistaa vaihdettua ilman henkkareita. no ei se toki virkailijan keksintö ole. ihan hyvin kuitenkin tuntisi minut, vaikka silmät kiinni. piti sitten tehdä 20 kilsan ylimääräinen lenkki hakemassa henkkarit. no ei sekään, mutta tarviiko se naama laittaa norsun vitulle, jos systeemiä arvostelee, ei virkailijaa. tässä pankissa ei saa edes alaikäisen lapsen tiliasiaa hoidettua, jos molemmat vanhemmat ei ole paikalla, valtakirja ei kelpaa. onneksi paikkakunnalla toimii pop pankki, jossa asian saa hoidettua valtakirjalla.
 
vierailija
Niin... kaikki nuo kritisoinnin kohteet liittyvät pankkiturvallisuuteen. Kumpi on loppujen lopuksi tärkeämpää, se että joskus asiakas joutuu näkemään ylimääräistä vaivaa, vai että pankkiturvallisuus kärsii? Kuinka vihainen olisitkaan siinä vaiheessa jos joku pääsisi rahoihisi käsiksi? Entä jos lapsen toinen vanhempi avaa tilin salassa? Kyllä vahvasti veikkaan, että aika paljon suurempi poru noista nousisi, kuin siitä että jouduit hakemaan henkkarit kotoa.
 
vierailija
Pankkivirkailija saa tunnistaa tutun asiakkaan ilman henkkareita. Siinä järjestelmässä on klikkausvaihtoehto "tunnettu asiakas". Mutta tuolloin riskin kantaa kyseinen virkailija. Jos virhe tapahtuu ja henkilö onkin toinen kuin miksi esittäytyy, virkailija kantaa vastuun henk.koht. Tämän takia pankkivirkailijat ottavat yleensä periaatteen, että ketään ei tunnisteta kasvojen perusteella. Tai että korkeintaan oma serkku tai paras kaveri tunnistetaan vain kasvojen perusteella. Usein silloinkin pyydetään henkkarit ihan tavan ja periaatteen takia.
 
vierailija
eipä ollut, kun kaikki rahani, pankkikorttini, ajokorttini, passini yms. oli isännällä toisessa autossa ja hän oli kaasutellut tiehensä pihasta.
Passi autossa?? Okei. En ymmärrä. Opit tästä varmaan sen, että aina kun menet pankkiin, postiin, virastoon tms. henkkarit on mukana. Ja eikös sen avainlukulistan saa sieltä nettipankista tilattua? Näin oli ainakin Osuuspankissa. Ja mun nykyinen tilipankki lähettää (ja vaihtaa) sen automaattisesti. Ihan ensiks nyt kumminkin otat sen passin ja muut (yms.??) viralliset dokumentit talteen sieltä autosta, muuten ne on hukassa kun niitä tarvii ja taas pitää tulla palstalle valittamaan...:love:
 
vierailija
eipä ollut, kun kaikki rahani, pankkikorttini, ajokorttini, passini yms. oli isännällä toisessa autossa ja hän oli kaasutellut tiehensä pihasta.
Mä en muuten ole ikinä ymmärtänyt, että kaikki henkilöpaperit pidetään aina ja kaikkialla mukana... Mitä ihmettä ihmisellä pitää olla vielä passikin mukana, jos sillä on ajokortti tai henkkarit rahapussissa tai muuten matkassa? Mitäs jos se ukko mokaa ja jättää vaikka auton ovet auki ja se auto varastettaisiin tai vaan ne rahapussit ja henkilöpaperit? Sulla menis kaikki kerralla ja pirun hankala hakee uusia, kun ei ole mitään henkilöpapereita missään tallessa. Jos se passi ois kotona, niin sillä olis huomattavasti helpompi lähteä uutta ajokorttia hankkimaan ja todistaa, jos joku esiintyy sinuna... Mulla ei ole ollut passia voimassa edes kun viimeksi kakarana ja kaikki todistelut hoituu pelkällä ajokortilla. Tosin postin tytöt "ampuu" pakettia haettaessa sen viivakoodin jostain iankaikkisen vanhasta henkkarista, joka ei ole ollut voimassakaan enää varmaan kahteenkymmeneen vuoteen... :ROFLMAO: Mulla kun on se "lakanan kokoinen" muovikortti, mikä ei mahdu kännyn suojakoteloon. Siksi pidän sitä mukana. Muualla sitä en käytäkään, mutta postissa nuo puusilmät ei ole vielä hoksanneeet, ettei se ole edes voimassa... Mutta sama kai se mistä ne sen tiedon ampuu siihen viivakoodikoneeseen, kun ne ei ole muuttuneet vuosien varrella.
 
Passi autossa?? Okei. En ymmärrä. Opit tästä varmaan sen, että aina kun menet pankkiin, postiin, virastoon tms. henkkarit on mukana. Ja eikös sen avainlukulistan saa sieltä nettipankista tilattua? Näin oli ainakin Osuuspankissa. Ja mun nykyinen tilipankki lähettää (ja vaihtaa) sen automaattisesti. Ihan ensiks nyt kumminkin otat sen passin ja muut (yms.??) viralliset dokumentit talteen sieltä autosta, muuten ne on hukassa kun niitä tarvii ja taas pitää tulla palstalle valittamaan...:love:
juu, mut kun ei kerennyt tähän hhätään
 
vierailija
Mä en muuten ole ikinä ymmärtänyt, että kaikki henkilöpaperit pidetään aina ja kaikkialla mukana... Mitä ihmettä ihmisellä pitää olla vielä passikin mukana, jos sillä on ajokortti tai henkkarit rahapussissa tai muuten matkassa? Mitäs jos se ukko mokaa ja jättää vaikka auton ovet auki ja se auto varastettaisiin tai vaan ne rahapussit ja henkilöpaperit? Sulla menis kaikki kerralla ja pirun hankala hakee uusia, kun ei ole mitään henkilöpapereita missään tallessa. Jos se passi ois kotona, niin sillä olis huomattavasti helpompi lähteä uutta ajokorttia hankkimaan ja todistaa, jos joku esiintyy sinuna... Mulla ei ole ollut passia voimassa edes kun viimeksi kakarana ja kaikki todistelut hoituu pelkällä ajokortilla. Tosin postin tytöt "ampuu" pakettia haettaessa sen viivakoodin jostain iankaikkisen vanhasta henkkarista, joka ei ole ollut voimassakaan enää varmaan kahteenkymmeneen vuoteen... :ROFLMAO: Mulla kun on se "lakanan kokoinen" muovikortti, mikä ei mahdu kännyn suojakoteloon. Siksi pidän sitä mukana. Muualla sitä en käytäkään, mutta postissa nuo puusilmät ei ole vielä hoksanneeet, ettei se ole edes voimassa... Mutta sama kai se mistä ne sen tiedon ampuu siihen viivakoodikoneeseen, kun ne ei ole muuttuneet vuosien varrella.
Niin siis ajokortti on tuo vanhemman mallinen "lakanan kokoinen" muovikortti, joka ei tahdo sopia mihinkään rahhapussiinkaan. Ongelmallisen kokoinen siis.
 
vierailija
Mä en muuten ole ikinä ymmärtänyt, että kaikki henkilöpaperit pidetään aina ja kaikkialla mukana... Mitä ihmettä ihmisellä pitää olla vielä passikin mukana, jos sillä on ajokortti tai henkkarit rahapussissa tai muuten matkassa?
Ei kaikilla ole ajokorttia tai muita henkkareita.
Monilla henkkareina toimii passi, jolloin passi luonnollisesti kulkee lähes aina mukana.
 

Yhteistyössä