Oma syynsä, mitäs läksivät

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailijattttt
Kamala tapaus, suuret osanottoni perheelle suruun!

Mutta tosiaan, ei Suomen turva nyt vaan ulotu rajojen ulkopuolelle, valitettavasti se vaan helposti unohtuu kun olemme tottuneet todella hyvään ja HALPAAN sairaanhoitoon. Realiteetit on hämärtynyt. Ja vakuutuksiin luotetaan aivan liikaa. Ne paperit pitää lukea, vaikka ne on pitkiä ja puuduttavia.

Itse kahden pikkukeskosen äitinä ymmärrä miksi raskaana olevat lähtevät ulkomaille. Vaikka toki se on ehkä ylihuolehtiva tapa ajatella. Mutta kuitenkin. Tai ainakaan maihin joiden terveydenhuollon tiedetään olevan tasoa nolla tai superkallista.... harvinaistahan on että näin sattuu. Mutta sattuu kuitenkin... sen loman voi siirtää myöhemmäksi, ei kannata riskeerata kun ei ole pakko.
 
Ai kauhea! Osanotot heille, mutta itse en kyllä todellakaan riskeeraisi raskautta lähtemällä matkustelemaan. :eek:
 
vierailijatttt
No, jos voi hyvin ja lääkäriltäkin on kysytty, nii kai sitä turvallisin mielin lähtee. Mutta ei ketään voi syyttää jos huonosti käy. Maassa maan tavalla. Turhaan lehti juttujaasiasta vääntää
Samaa mieltä. Ei lääkäritkään ennustajia. Mun ensimmäinen pikkukeskonen syntyi täysin yllättäen. Ensimmäisistä pikkunippaus suppareista meni vajaa 2 vrk kun lapsi oli maailmassa. Ja ennakkoon ei ollut mitään tieoakaan ongelmista....toisen keskosemme kohdalla oltiinkin jo varuilla. Ja niinhän hönkin tuli ennenaikaisesti maailmaan.

Riski on aina olemassa ja täytyisi vaan ymmärtää ettei sairaanhoito vaan kaikkialla ole niin edullista kuin suomessa. Se hyvä puoli tässä jutussa oli, että ehkä joku oppii tästä jotain. Toivottavasti. Mutta ei tuosta lääkäreitä, ei Supmen valtiota eikä oikein edes vakuutusyhtiötä (oli maininta kuitenkin papereissa)syyttää.
 
vierailijaX
Tää on tätä, että aina ulistaan kuinka paska ja huono maa suomi, sitä ja tätä pitäisi muuttaa, mikään ei toimi jada jada jada.. Oota vain kun menet johonkin Turkkiin ja se todellisuus iskee päin naamaa ja pitäisi Suomen (tai kenen vaan) pelastaa sut pulasta. Katos kun muualla maailmassa ei ole näin hyvää turvaa, kuin täällä, mutta ei se tarkoita että voi mennä mihin vain, minkä vain kriisin takia, ja olettaa että muut maksaa.

Hirveä tilanne, mutta vähän realiteettiä kehiin.
 
vierailijaaa
Tää on tätä, että aina ulistaan kuinka paska ja huono maa suomi, sitä ja tätä pitäisi muuttaa, mikään ei toimi jada jada jada.. Oota vain kun menet johonkin Turkkiin ja se todellisuus iskee päin naamaa ja pitäisi Suomen (tai kenen vaan) pelastaa sut pulasta. Katos kun muualla maailmassa ei ole näin hyvää turvaa, kuin täällä, mutta ei se tarkoita että voi mennä mihin vain, minkä vain kriisin takia, ja olettaa että muut maksaa.

Hirveä tilanne, mutta vähän realiteettiä kehiin.
Niinpä!!
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt ja Mummeliisa
vierailija
Mieheni reissasi aikoinaan työkseen, pyöritteli pääätään kun huomasi pohjoismaalaisen naisen, joka oli raskaana, näki että oli raskaana mutta ei nyt tuota 20 viikkoa pidemmällä. Kysyin syytä häneltä moiseen ajatukseen, ettei olisi hyvä raskaana reissata, ei kuulemma se reissaaminen vaan juurikin nämä bakteerit Thaimaassa, jossa olimme häämatkalla. Itselleni ei olisi tullut mieleenkään reissata Thaimaaseen yms. raskaana. Latviassa kävin, siinäkin oli riskinsä, mutta oli toki ab hepatiittirokotukset otettuna.
 
Mua ihmetyttää että lääkäri oli sanonut että voi matkustaa. Olisi voinut kertoa että on tuollainen vaara olemassa, jos näkee että asiakas ei selvästikään sitä itse tajua.

Jutusta tuli se käsitys, että vaikka olisivat saaneet Turkissa heti hyvää hoitoa, vauva olisi kuollut siltikin. Kurja tuo perheen tilanne nyt. :(
 
laiton rahankeräys
Ei ole lääkärin asia muistutella vakuutus asioista. Toki varmaan jokainen tajuaa edelleen lukea ne pienellä präntillä präntätyt.
Surullinen tapaus kaikkinensa mutta,
minä en henkilökohtaisesti ole koskaan ymmärtänyt tätä heti kaikki minulle nyt ihmis tyyppiä jos kerran ollaan tiinenä niin miksi sitä pitää juosta ulkomaanmatkoille?
Ei se raskaus koko loppuelämää vie joten eikö sen 9kk nyt voisi olla kotimaassa?
Sitten kun käy näin niin sitten ei ole kellään kivaa :/
Raskaus ei ole sairaus ja vaikka ne 10 muuta raskautta olisikin sujunut aikasemminkin hyvin niin aina jokainen raskaus kuin synnytys on erilainen joten en tajua tuota matkustus himoa ulkomaille.
Netissä muuten kiertää perheestä tämä juttu ja siellä on laittomasti jaeltu heidän tilinumeroaan johon voi lahjoittaa rahaa kulujen kattamisen vuoksi.
Hieno ajatus noin muuten mutta itse en uskaltasi laittaa rahaa, ja en suosittele sitä kelleen muullekaan sillä aivan hyvinhän sen tilinumeron on voinut joku jo matkalla vaihtaa jota yksityisviestein laitellaan.
Näin oli ainakin yhdellä äiti palstalla jossa joku nainen kerto jos joku haluaa häneltä saa perheen tilinumeron.
Muistakaa että tässä on kyse laittomasta rahankeräyksestä!
 
Itse olen matkustellut raskauksien aikanakin. Menetetty lapsi kuitenkin kuoli ihan kotisuomessa eli takuita ei ole.
Ap:n viesti on kovin epäempaattinen ja tunneköyhä.
Säälittää moiset ominaisuudet ihmisessä. Ehyt ei ole, kun ei osaa normaaliakaan myötätuntoa osoittaa.
 
vierailijapas
-Viimeisimpänä käänteenä Jennille selvisi, etteivät he voi pyytää julkisestikaan apua perheen tilanteeseen: Suomen rahankeräyslaki kieltää ihmisiä pyytämästä rahaa. Yksityishenkilö ei saa pyytää avustusta ulkopuolisilta edes näin vaikeassa tilanteessa, vaan avun tulee perustua lahjoittajan oma-aloitteisuuteen.
 
By reCAPTCHA
Itse olen matkustellut raskauksien aikanakin. Menetetty lapsi kuitenkin kuoli ihan kotisuomessa eli takuita ei ole.
Ap:n viesti on kovin epäempaattinen ja tunneköyhä.
Säälittää moiset ominaisuudet ihmisessä. Ehyt ei ole, kun ei osaa normaaliakaan myötätuntoa osoittaa.
Pointti taisi olla se että kun kyseinen pariskunta ei tiennyt/lukenut vakuutusehtojaan selkeästi ja sitä laskua tuli ja nyt kun he itse kustansivat itsensä suomeen jossa vauva syntyi he edelleen olivat sitä mieltä että jonkin tahon heidän kulut pitäisi maksaa, vaikka syy oli harvinaisen yksinkertainen joka olisi lukenut vakuutusehdoissa (käsittääkseni) jota kyseinen pariskunta ei ollut lukenut.
Raskaana matkustaessa on aina riskinsä ei ne lääkäritkään ennustajia ole ja osaa ennustaa milloin lapsi syntyy ennenaikaisesti jos oireita ei ole
 
vierailija
No ei tuollaista kukaan ansaitse, vaikka oliskin toiminut typerästi. Hirveä juttu.

En kyllä tajua miksi ihmiset ylipäätään leikkivät raskaudellaan (en tarkoita jutun paria, vaan yleisesti). Hoetaan koppavana että raskaus ei ole sairaus, ei oteta sairaslomaa jos on syytä siihen, ei noudateta esim. ruokavaliorajoituksia kun "onhan niitä mukuloita ennenkin maailmaan syntynyt", lähtemään matkustelemaan jonnekkin kehitysmaahan vaikka ei ole pakko.

Kyllä se raskaus ja oma lapsi vaan on niin tärkeä juttu, että parempi olla ylivarovainen kuin paukutella henkseleitä ja toimia oman pään mukaan. Mitä vaan voi sattua varovaisellekkin, mutta kamalaa syyllisyyttä siitä saa kantaa eritoten jos itse on tehnyt tuollaisia valintoja jotka sitten johtaa lapsen kuolemaan.
 
vierailija
Luonnollisesti Turkissa eri bakteerikanta kuin meillä täällä, mutta ihan samalla tavalla turisti voi saada Suomessa ripulin.
Hyvinkin pitkälle pärjää kun itse pitää huolen käsihygieniasta, miettii mitä laittaa suuhunsa ja missä.
 
vierailijattttt
Luonnollisesti Turkissa eri bakteerikanta kuin meillä täällä, mutta ihan samalla tavalla turisti voi saada Suomessa ripulin.
Hyvinkin pitkälle pärjää kun itse pitää huolen käsihygieniasta, miettii mitä laittaa suuhunsa ja missä.
Hygienia taso on ihan eri. Eipä siellä tiedä mitä ravintelissa ruuaksi tarjotaan, ei taida olla määräyksiä kylmäketjuista ymym. Pääsääntöisesti noista selviää ilman mitään, tai pikkuripulilla. Mutta kun masussa on salamatkaaja johon kaikki bakteerit tietysti siirtyy myös, niin perus turistiripaska saattaa saada paljon pahemmat vvaikutukset aikaan...
 
vierailija
Miksei joku halukas perustaisi jotain virallista keräystä, niin että perhe itse ei olisi aloitteellinen, vaan joku toinen tekisi kaiken ja sitten siihen saisi osallistua muutkin.. niinhän on tehty esim jos joku perhe on tulipalossa menettänyt kaiken.. Itse olen sellaiseen osallistunut, ja silloin kun siinä on viralliset keräysluvat niin tietää avun menevän oikeesti perille. Jos joku jakelee tilinumeroa täällä, niin se voi olla kenen vaan, niin älkää nyt ihmeessä siihen laittako rahaa hyvässä uskossa..
 

Yhteistyössä