Onko keittiössäsi turhakekoneita ?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija..
  • Ensimmäinen viesti
vierailija..
eli siis keittiökoneita (tai muuta vastaavaa), jotka ovat alkuinnostuksen jälkeen jääneet lähinnä kaapin hyllylle pölyyntymään ?

Itsellenihän näin kävi sauvasekoittimen kanssa. Aluksi tein paljon kaikenlaisia soseita, sosekeittoja, pirtelöitä ja sen sellaisia, mutta sitten se innostus vaan laantui (ja lisäksi totesin, että tehosekoitin on parempi)
 
vierailijakin.
Vedenkeittimen mies osti vuosi sitten. Monta vuotta sitä halusi. Itse en ole käyttänyt kapinetta kertaakaan, mies ehkä kerran kuukaudessa. Turha siis, koska veden keittää kattilassakin.

Ei meillä mitään ihmekoneita olekaan. Vain kahvinkeitin, mikroaaltouuni, yleiskone, sauvasekoitin ja leivänpaahdin.
 
Pastakone, kerran tai kaksi käytetty. Jäätelökone, pari vuotta käytin ahkerasti, mutta kun ei tuo laite mahdu jääkaapin pakastinosaan. :(
 
Keittiöstä löytyy mikro (melko vähäisellä käytöllä), kahvinkeitin (en käytä ollenkaan, mutta mies käyttää), vedenkeitin (päivittäin monta kertaa), smoothiemaker (viikottain käytössä), leivänpaahdin (lähes päivittäin), sauvasekoitin (just ostin uuden, kun vanha kosahti. Siis käytössä), sähkövatkain (joo, käytetään), vohvelirauta (tosi vanha, mutta toimii ja käytetään). Raclette on vähiten käytössä (ehkä kerran-pari vuodessa), mutta en sitäkään antaisi pois, kun on sit tosi kiva, kun tulee fiilis. Yleiskonetta eikä blenderiä meiltä ei löydy. En oo kokenut tarpeelliseksi eikä oikein oo tilaakaan. Taikinat vaivaan itse ja samoin raastamishommat on nopeammin tehty itse kuin mitä koneen kasaamisessa menee aikaa.
 
vierailijakin
Meillä on blenderi, muuten käyttäisin sitä mutta se ei pyöritä esim jäisiä marjoja vaan jää pyörimään tyhjää. Laadukas sauvasekoitin selviää noista paljon paremmin. Tyätyis hankkiutua siitä eroon. Pastakone löytyy myös, en käytä. Se sakkaa niihin rulliin jotenki kaiken kiinni(eli siis en osaa käyttää) niin ei tuu käytettyä, olis kiva jos vois käyttää.
 

Yhteistyössä