Onko mies tosissaan vai nostanko kytkintä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olemme olleet yhdessä kolme vuotta. Emme asu yhdessä. Toisaalta miehellä on eri paikkakunnalla oma talo ja oma yritys, joten muuttaminen ei nyt ole ihan niin yksiselitteistä. Toisaalta ihan mahdollista. Naimisiin menosta ei ole koskaan puhuttu sen kummemmin, koska asia selvästi ahdistaa miestä. Olen sanonut, että itse haluan naimisiin ja selittänyt miksi haluan. En halua häitä ja selittänyt miksi en halua. Olen kysynyt miehen mielipidettä mutta asiasta puhuminen on hänelle liian vaivaannuttavaa.
Oman lapsen haluaisin ja mies ei osaa sanoa kantaansa. En tiedä haluaako hän vai ei. Kun ei saa sanottua.
Hän ei koskaan puhu tulevaisuuden suunnitelmista. Ehkä jostain etelän matkasta, mutta ei sen suurempaa.
Vaikuttaa välillä nauttivan siitä että saa olla viikonlopun omassa rauhassa kotona.
Olen yrittänyt puhua suhteemme tilasta mutta se on miehelle liian kiusallista. En saanut oikein selville mitä ajattelee.

Kerran olen kysynyt että näkeekö hän minut loppuelämänsä kumppanina johon vastasi "no kyllä mä näen"

Minä kyllä rakastan miestäni
 
vierailija
Mies ei halua päästää irti poikamiesjutuistaan. On kiva kun voi vaan tulla ja mennä oman mielen mukaan, kavereita tapailla. Mutta: on myös kiva kun on vakituinen reikä käytössä.
 
vierailija ap
Mies on 41v. Ei tapaile kavereitaan paljon. Eli ei vietä mitään villiä poikamieselämää. Nukumme saman katon alla viikosta noin neljästä viiteen yötä ja lomalla olemme koko ajan yhdessä. Silloin kun mies ei ole kanssani niin tekee töitä.
Näin yksinäisinä viikonloppuina yleensä kyllä soittelee mulle pari kertaa päivässä ja on aina tavoitettavissa. On kotona tehnyt jotain hommia. Mitään luottamuspulaa ei ole.
 
vierailija
Minä laittaiisin miehen valitsemaan sitoutumisen ja kytkimen noston väliltä. Jos miehellä on joku oikea syy, miksi hän ei halua sitoutua, niin se pitäisi kertoa. Tai jos hän ei pysty valitsemaan noista kahdesta vaihtoehdosta, niin silloinkin pitäisi löytyä jonkinlainen selitys. Muussa tapauksessa kytkimen nosto on paikallaan, koska vaikuttaa siltä, että mies haluaa vain rusinat pullasta ja jättää muun osan pullasta syömättä.
 
vierailija ap
Mies kyllä sanoo olevansa sitoutunut. En enää kyllä ole aikoihin osannut ottaa suhdettaan enää puheeksi. Yleensä mies sitten jossain välissä "hermostuu" ja kysyy "no mitä mun nyt pitää sitten sanoa" suoriin kysymyksion vastaus on aina en tiedä tai en osaa sanoa.
Keskustelijana itse olen kunnioittava ja herkkä.
 
vierailija
Oletko valmis muuttamaan miehen luo vakituisesti asumaan?
Oleko valmis asumaan yhdessä ilman naimisiin menoa vai haluatko naimisiin?

Mitä mies sanoo, jos ehdotat, että muutat hänen luokseen?
Mitä mies sanoo, jos kerrot, että haluat mennä naimisiin?

Ehkä mies ei halua järjestellä asioita vaan odottaa, että sinä hoidat muuton. Voisiko kyse olla tässä? Vai onko,kyse siitä, että mies on mieluummin yksin.
 
vierailija ap
Jos sanon miehelle että voisin muuttaa hänen luo...mitä hän sanoo? Tyypilliseen tapaansa ei mitään. Jos kysyn voisinko muuttaa hänen luo niin vastaus on että no muuta vaan. Jos kysyn että haluaako hän että muutan "jos sä sitä mieltä olet" ja jos kysyn et no koska mä muutan niin sitten mennään ahdistuspuolelle ja ei enää osata vastata.

Jos kysyn, milloin mennään naimisiin niin Vastaus on ettei tiedä ja joskus perään vielä että älä painosta. Jos kysyn haluaako hän naimisiin nii kyllä hän haluaa. Mutta käytännön toteutus olisi todellisuudessa liian iso kynnys.

Emme ole jutellaan suhteestamme millään muotoa tai mistään asioista sitten viime kevään.
Silloin tilanne oli jopa ihan surkuhupaisa. Mä rupesin itkemään ja sanoin ihan nätisti mm että minusta tuntuu että olen alusta asti ollut vähän liian vaaleanpunaiset silmälasit päässä, olenkohan odottanut liikaa ja ehkä niin rakastuneena vaan halunnut uskoa muuta ja todellisuudessa mies ei koskaan halua mua kuten haluaisin että haluaa jne. . Kaikkeen vastaus olis "niih" "ymm"
 
vierailija
Taidatte olla kumpikin liian kohteliaita toisillenne, ettekä uskalla sanoa, mitä ajattelette. Mies on sanonut, että hänelle on ok, jos muutat hänen luokseen. Kun kysyt muuttamisen ajankohtaa, niin mies ei sano mitään, koska haluaa, että voit itse valita mieleisen ajankohdan. Mies ei halua tehdä päätöksiä asioissa, joissa hän kokee, että päätös kuuluu sinulle. Toisen asioista päättäminen voi olla hänestä ahdistavaa.

Mitä jos suunnittelet asiat ja esität valmiin suunnitelman miehelle. Siinä voi olla sekä muutto ja naimisiinmeno. Itse kyllä katsoisin ensin, miten yhdessä asuminen alkaa sujua ja vasta sen jälkeen alkaisin miettiä naimisiin menoa. Tee vaikka rasti ruutuun suunnitelma, jossa mies voi rastittaa kyllä tai ei sen mukaan, sopiiko asia hänelle vai ei sovi.
 
Minä laittaiisin miehen valitsemaan sitoutumisen ja kytkimen noston väliltä. Jos miehellä on joku oikea syy, miksi hän ei halua sitoutua, niin se pitäisi kertoa. Tai jos hän ei pysty valitsemaan noista kahdesta vaihtoehdosta, niin silloinkin pitäisi löytyä jonkinlainen selitys. Muussa tapauksessa kytkimen nosto on paikallaan, koska vaikuttaa siltä, että mies haluaa vain rusinat pullasta ja jättää muun osan pullasta syömättä.
Mitä sun mielestä tarkoittaa sitoutuminen?
 

Yhteistyössä