Onko "pakko" osallistua

  • Viestiketjun aloittaja kuka on pahis
  • Ensimmäinen viesti
kuka on pahis
Vähän taustaa... Appiukko on narsistisia piirteitä omaava omahyväinen ja härski tyyppi.

On asuttu naapureina jo 15 vuotta ja tänä aikana on hyväksi käyttänyt meitä taloudellisesti monin eri tavoin, lisäksi on haukkunut minut (miniän siis) ja toivottanut hevon kuuseen. Pahoja sanoja, ikäviä tekoja jne. Viimeiset vuodet välit on olleet asialliset, mutta viileät. Appi kuvittelee, että hänen puheensa ja tekonsa on ok. Mieskään ei ole hänen kanssaan väleissä enempää kun lasten takia on pakko.

Nyt tää ällötys täyttää pyöreitä vuosia. Eihän ole pakko osallistua? En ajatellut mitään draamaa tehdä asiasta. Jättää vaan menemättä. On sanonut mulle aikoinaan, ettei voi sietää mua silmissään niin eikö se myös tarkoita sitä, etten ole tervetullut kotiinsa saati juhliin?? Nää on vanhoja juttuja, mutta mä en voi vaan unohtaa (anteeksi oon antanu ajat sitten, minkäs ihminen saa sille, jos on sairas ja tää tapaus on, uskokaa pois), niin pahasti mua on hänen toimintansa satuttanut.
 
kuka on pahis
Kukaan ei kommentoinut?
Sä, jonka mielestä postaus oli "ihana" niin kerro toki mullekin mitä ihanaa tässä on.

Mun mielestä kun tilanne on lähinnä ahdistava ja kiusallinen :(
 
vierailija
Ei tartte mennä jos ei tahdo. Mies voi mennä jos haluaa, samoin lapset. Eikä ole hyvä tehdä menemättömyydestä mitään numeroa: jos joku kysyy miksei miniä tullut, niin vastaus, että sillä oli valitettavasti muuta menoa.
 
vierailija
Järjestääkö appiukko isotkin juhlat ja jonne valuu puolet kylästä/kaupungista juhlimaan? Vai pienimuotoiset lähiomaisille?

Jos kyse isoista kemuista, niin kannattaisi ehkä pyörähtää ihan vaan appiukon kiusaksi. Näyttämässä, miten fiksu miniä olet ja osaat mennä appiukon törkeyksien yläpuolelle. Siinä kun vaikutus on nimenomaan vieraille ja toteavat, että olet hyvä miniä. Appiukon on vaikea sen jälkeen väittää sinusta mitään pahaa.

Jos kyse on pienistä juhlista, niin en menisi. En edes muistaisi millään lailla.

Mutta sitten on se harmaa alue, että jos appiukko on tunnetusti hankala sättien kaikkia, niin otatko hänet liian henkilökohtaisesti? Kuten tiedät käytöshäiriöitä on aikuisillakin ja taustalla voi olla oireyhtymä siinä kuin nykyään niin hyvin diagnosoidaan lapsillakin.
 
vierailija
No sun ei kannata käyttää kaunista sunnuntaipäivää moisen pohdiskeluun. Jos et kerta asiaa voi muuttaa niin tee just niinkuin sulle tulee asuasta vähiten vaivaa ja päänvaivaa. Jos et halua mennä niin et mene, mutta appiukkosi on tavallaan jo voittanut kun pähkäilet ja ahdistelet tämmöistä asiaa pitkään etukäteen.
 
kuka on pahis
Ei ole isot juhlat, vain lapset perheineen on kutsuttu.

Ja miehen sisarukset tietää taustat eli kellekään ei tarvii valehdella että "tuli muuta menoa", vetävät varmaan omat johtopäätöksensä, miksi en paikalla ole.

Tietävät myös appiukon suhtautumisen muhun, mutta heillä on tilanteeseen vähän vähättelevä asenne "isä nyt vaan on mikä on..." Eli mä olen liian herkkä kun olen ottanut haukkumiset ja muut törkeydet henkilökohtaisesti...

Juhlat on ilmeisesti jo polkastu käyntiin ja mä istun tässä eikä meiltä muitakaan ole sinne menny, joten...

Appiukko on tavallaan voittaja. On saanut monta kertaa pahotettua mun mielen, miehen mielen ja... Mutta kun "se nyt vaan on mikä on" :(
 
vierailija
Hyvä idea muuten, mutta saman siitä saa kun ihmisen taposta...
No älä tapa vaan vammauta sitten. Poltat vahingossa vaikka sen kasvot. Ajat vahingossa sen päälle jos sulla on auto. Työnnät portaat alas jos ne jyrkät. Noita keinoja on vaikka kuinka paljon ja yhdestäkään sua ei voi syyttää muuta kun vahingosta. Sä voit sokeuttaa sen. Sokeena sen elämä muuttuu kokonaan ja se on avuton.
 
vierailija
No älä tapa vaan vammauta sitten. Poltat vahingossa vaikka sen kasvot. Ajat vahingossa sen päälle jos sulla on auto. Työnnät portaat alas jos ne jyrkät. Noita keinoja on vaikka kuinka paljon ja yhdestäkään sua ei voi syyttää muuta kun vahingosta. Sä voit sokeuttaa sen. Sokeena sen elämä muuttuu kokonaan ja se on avuton.
MV? Tosissaanko ehdotat?
 
kuka on pahis
Anoppi soitti miehen kahville (ikään kuin ei olis tiennyt kun samassa pihapiirissä asutaan). Ja mies meni.

Sekin tavallaan loukkaa mua, mutta on hänen valintansa (ei halua loukata äitiään). Sanoi mulle vaan, että soitettiin kahville, johon sanoin etten aio tulla. Tää oli miehelle ok.

Vahingoittaa en appiukkoa halua (jos vakavasti puhutaan), mutta soisin hänelle kyvyn ymmärtää miten käyttäytyy ja miten se vaikuttaa ympärille. Mutta joo. Tämmöstä täällä.
 
kuka on pahis
Kyllä tää ajoittain painaa, yleensä just tämmösissä "erikoistilanteissa". Normiarjessa pystyy aika hyvin unohtaa koko ukon, vaikka tuossa vieressä asustaakin.

No, nää synttärit jäi väliin. Ja seuraavia pyöreitä tuskin enää edes tulee.

Ja eroon ei pääse, kun ainoa vaihtoehto olis lähteä itse. Ja en suostu lapsilta perhettä rikkomaan sen takia, että appiukko on paska!
 

Yhteistyössä