Onko tässä jalassa ruusu vai mikä? *kuva*

  • Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
siis
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
EI OLE RUUSU! Ruusussa laaja yhtenäinen punoitus, turvotus ja kuumotus.
Vyöruusu ja bakteerin aiheuttaman ruusu ovat eri asia. Katopa tuo wikin linkki mikä tonne ekasivulle linkitetty.
Onko tässä jotain muuta väitetty? Tuo ei todellakaan näytä ruusulta, ja sitähän ap kysyi. Vyöruusu se kylläkin voisi olla, mutta siihen ei lääkäriä tarvita.
 
vieras
Näyttäisi vyöruusulta. Itselläni oli muutama viikko sitten jalassa se (eri asia kuin ruusu).

Kannattaa piipahtaa lääkärissä, siihen on viruslääkkeet jotka nopeuttavat parantumista. Lääkitys pitää vain aloittaa riittävän ajoissa. Lisäksi lääkäri käski ottaa välittömästi yhteyttä, jos kovat säryt alkavat, jonkinlaiset kolmihermosäryt ovat mahdollisia. Niihin on ilmeisesti saatavissa tehokkaat lääkkeet.

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00554&p_haku=vy%F6ruusu
 
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
EI OLE RUUSU! Ruusussa laaja yhtenäinen punoitus, turvotus ja kuumotus.
Vyöruusu ja bakteerin aiheuttaman ruusu ovat eri asia. Katopa tuo wikin linkki mikä tonne ekasivulle linkitetty.
Onko tässä jotain muuta väitetty? Tuo ei todellakaan näytä ruusulta, ja sitähän ap kysyi. Vyöruusu se kylläkin voisi olla, mutta siihen ei lääkäriä tarvita.
No ei niitä vyöruusulääkkeitä ilman reseptiä saa. Ja lääkkeet vähentävä jälkikipua.
 
V
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
EI OLE RUUSU! Ruusussa laaja yhtenäinen punoitus, turvotus ja kuumotus.
Vyöruusu ja bakteerin aiheuttaman ruusu ovat eri asia. Katopa tuo wikin linkki mikä tonne ekasivulle linkitetty.
Onko tässä jotain muuta väitetty? Tuo ei todellakaan näytä ruusulta, ja sitähän ap kysyi. Vyöruusu se kylläkin voisi olla, mutta siihen ei lääkäriä tarvita.
Kyllä vyöruusuukin lääkäriä tarvitaan, nimittäin jos et halua järkyttäviä hermosärkyjä. Mutta eikös vyöruusu yleensä ilmene vyötärön yläpuolella, kainalossa tai kyljessä? Näin ainakin mulle lääkäri kertoi kun sen sairastin ja oli sitten kipeä kuin mikä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja V:
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
EI OLE RUUSU! Ruusussa laaja yhtenäinen punoitus, turvotus ja kuumotus.
Vyöruusu ja bakteerin aiheuttaman ruusu ovat eri asia. Katopa tuo wikin linkki mikä tonne ekasivulle linkitetty.
Onko tässä jotain muuta väitetty? Tuo ei todellakaan näytä ruusulta, ja sitähän ap kysyi. Vyöruusu se kylläkin voisi olla, mutta siihen ei lääkäriä tarvita.
Kyllä vyöruusuukin lääkäriä tarvitaan, nimittäin jos et halua järkyttäviä hermosärkyjä. Mutta eikös vyöruusu yleensä ilmene vyötärön yläpuolella, kainalossa tai kyljessä? Näin ainakin mulle lääkäri kertoi kun sen sairastin ja oli sitten kipeä kuin mikä.
Vyöruusu voi olla myös jalassa. Itselläni oli reiden takaosassa ja polvitaipeessa.
 
å
Mulla oli vyöruusu juuri kainalon alapuolella, mun tytöllä vyötäröllä. Kumpikaan ei tarvittu lääkäriä eikä lääkkeitä. Tytön vyöruususta sai yksi meidän lapsista vesirokon.
 
vieras
Tämä voide nopeuttaa rakkuloiden kuivumista rupiasteelle, ja kannattaa käydä pyytämässä se vyöruusun viruslääke lääkäristä.

Zinkosal sinkkivoide 20 g (apteekista)

http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.preview/secSw_2Egu58jI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/6410530081334
 
hm
Off topic, mutta:
Meneeköhän joltakin nyt herpekset sekaisin? Eikös se olekin näin, että:

Varicella zoster = vesirokko
Herpes zoster = vyöruusu
Herpes simplex I tai II, joista toinen on sukupuoliherpes ja toinen "yskänrokko", joka muuten voi tarttua suuseksin yhteydessä alapäähänkin...
 
nenna
Alkuperäinen kirjoittaja apuja:
Mikä tässä jalassa oikein on? Ruusu? Ei ole kuumetta. Jalka on hiukan(?) kipeä "ihottuman" ympäriltäkin. Mies ei suostu menemään lääkäriin...

http://www.aijaa.com/v.php?i=6303561.jpg
Selvisikö mitä nämä läikät oli?! asun portugalissa ja minulle ilmestyi sunnuntai-maanantai välisenä yönä samanlaiset läikät jalkapohjaan.
 
mirtssu
itel rupes pistelee maanantai iltana vasenta kylkeä/selkää. lääkärissä kävin keskiviikko aamupv.. totesi vyoruusuksi, mut ei halunnut antaa mitää lääkettä siihe koska oli kulunu kuitenki jo sen verran aikaa näppyjen tulemisesta...
et kiva kiva jos mulle sit sen takia jotain hermosärkyjä tulos ku lääkäri halunnu mitn lääkettä antaa :SS voiko tota sinkki pastaa laittaa näin aikasessa vaiheessa? kun on vielä nuo "vesihellukat" päällänsä??
 

Yhteistyössä