Onko vaarallista jos yskän mukana tulee verta?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vieras, 16.08.2008.

1. vieras

vieras Vieras

Eilen alko ihan hirveä yskä, en tiedä onko kuumetta kun en löydä kuumemittaria :snotty: On ilmeisesti liian myöhäistä pistää miestä ja lapsia mummulaan evakkoon ettei tauti tarttuis?

2. Flow87 -Los tehottomuus-

Flow87 -Los tehottomuus- Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.05.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    veriyskökset on yleensä merkki jostain vakavemmasta, eli menisin aika nopsaan lääkäriin.

3. vieras

vieras Vieras

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_haku=veriyskös&p_artikkeli=dlk00100

4. manta76

manta76 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    15.05.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Riippuu tuleeko sitä minkä verran.
    Mulle lääkäri sanoi et kurkku yleensä ärsyyntyy kovasti yskimisestä ja se aiheuttaa pientä verenvuotoa.

5. ädä

ädä Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    17.05.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    mulla veri yskökset kertoi keuhkokuumeesta,joka oli tosi paha,serppi liki 400 ja sairaalassa vierähti yli viikko.mutta mää olin sairaalaan mennessä kyllä jo ihan pirun kipeä,ei paljoa kuumemittareita tarvittu ja keuhkoon pisti niin et oli vaikea hengittää.mutta ,mene lääkäriin.

6. ap

ap Vieras

Jaa, no kait sitä sitten pitää ajella 60 km päähän päivystykseen.. huoh. Verta ei tuu hirveästi eikä keuhkoissa tunnu kipua, viime perjantaina olin viimeksi verikokeissa ja niissä vain valkosolut oli koholla, tulehdusarvot oli alle 10.

7. Flow87 -Los tehottomuus-

Flow87 -Los tehottomuus- Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.05.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    äläs vähättele vaan ala painua jo.

8. deidee

deidee Vieras

Mun mielestä tuo kuulostaa siltä että voisi olla vaikka kasvain keuhkoissa :eek: Omakohtaista kokemusta on perheen sisältä.

9. vieras

vieras Vieras

Veriyskä on aina merkki vakavasta sairaudesta, ja sen vuoksi on syytä hakeutua päivystystapauksena hoitoon.

10. määävaa

määävaa Vieras

Mun kaverilla on kauhee yskä ja siltä tulee kauheita räkäklimppei sen mukana ja sen seassa on verta. Olen hänestä hyvin huolissaan, koska se ei meinaa millään mennä lääkäriin, mut onko mun syytä olla huolissaan.
    Huom. se oli n.40asteen kuumees tos viimeviikol .

11. waninka

waninka Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    03.01.2012
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kirkas vähäinen veri todennäköisesti tulee limakalvoilta jotka on ärtynyt yskimisestä ja tulehduksesta. Ei ole syy mennä lääkäriin jollei pidempään jatku.

Jaa tämä sivu