Onko vaarallista ottaa kerralla burana 600 x 2

vierailija
Ei muttei välttis toimi. Ibuproffaa voi ottaa kai kerralla gramman. Mut sä voit miksaa. Eli ota 2 x 600 Burana ja siihen kaveriksi parasetamolia 1g. Se on eri aine, niin toimii ristiin. Mutta tosiaan vain parasetamoli, mikään asperiini tai ketoprofeiini ei käy. Ne on samaa tulehduskipulääkettä kuin burana.
 
Lähihoitaja vanhustyössä
Eikös sulla ole lähihoitajan koulutus? Jos on, niin sun pitäisi itse tietää tämä asia.

Kyllä voit ottaa, mutta teho ei ole taattua. Kerta-annos ei saa ylittää 1600mg. Itse otan pahassa kivussa Burana 800mg ja Panadol 1g.
 
vierailija
Mä jouduin eilen ottamaan koviin kuukautiskipuihin Ibumax 400mg 3 kpl ennen kuin yhtään hellitti. Sitten taas 5-6 tunnin päästä yhden lisää. Ärsyttää kun noita lääkkeitä pitää syödä niin paljon ennen kuin auttaa. Kuinka paljon noita on turvallista ottaa päivässä? Onko jotain paremmin tehoavaa lääkettä? Lääkäriin kai pitäisi mennä narisemaan niin jos saisi jotain kunnolla toimivia nappeja..:unsure:
 
vierailija
Mä jouduin eilen ottamaan koviin kuukautiskipuihin Ibumax 400mg 3 kpl ennen kuin yhtään hellitti. Sitten taas 5-6 tunnin päästä yhden lisää. Ärsyttää kun noita lääkkeitä pitää syödä niin paljon ennen kuin auttaa. Kuinka paljon noita on turvallista ottaa päivässä? Onko jotain paremmin tehoavaa lääkettä? Lääkäriin kai pitäisi mennä narisemaan niin jos saisi jotain kunnolla toimivia nappeja..:unsure:
1600 mg on suurin kerta-annos ja 3200 mg enintään vuorokauden sisään vaikeisiin kiputiloihin, ei siis jatkuvaan käyttöön.
http://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m...ti,+kalvopäällysteinen+400+mg,+600+mg,+800+mg
Eri henkilöille toimii eri lääkkeet paremmin. Tosin yksi tuttava väitti ihan saman vaikuttavan aineenkin eroavan kohdallaan riippuen siitä mitä apuainetta tabletissa on.

Voit kokeilla eri lääkkeitä. Oletko kokeillut naprokseenia (esim. Pronaxen), ketoprofeiinia (esim. Ketorin) ja parasetamolia (esim. Panadol), mitä pitäisi löytyä ihan käsikauppalääkkeenä apteekista. Jos joku noista tuntuu toimivan hyvin, niin pyydät siitä reseptin.
 
vierailija
Mä jouduin eilen ottamaan koviin kuukautiskipuihin Ibumax 400mg 3 kpl ennen kuin yhtään hellitti. Sitten taas 5-6 tunnin päästä yhden lisää. Ärsyttää kun noita lääkkeitä pitää syödä niin paljon ennen kuin auttaa. Kuinka paljon noita on turvallista ottaa päivässä? Onko jotain paremmin tehoavaa lääkettä? Lääkäriin kai pitäisi mennä narisemaan niin jos saisi jotain kunnolla toimivia nappeja..:unsure:
Mulle (mies)lääkäri naureskeli että ei ole kuin Burana ja Panadol mitä koviin kuukautiskipuihin voi käyttää. No ne ei yhdessäkään kunnolla auta mutta mitä voi tehdä kun apua ei enempää saa. On vaan kestettävä.
 

Yhteistyössä