Onko ylireagointia suutua, jos mies jättää syötyä purkkaa pitkin asuntoa?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mies jättää silloin tällöin syömänsä purkat pöydille, hyllyyn tai muihin huonekaluihin, josta ne ovat useamman kerran putoilleet lattialle. Meillä on ryömivä vauva ja 3-vuotias esikoinen. Miehen mielestä ylireagoin, kun suutun asiasta. Tätä on toistunut viikoittain usean vuoden ajan. Alan jo epeillä itseäni, olenko itse ihan pimeä, kun tulen vihaiseksi ko. käytöksestä. Siksi kysyn teidän muiden mielipidettä. Olenko minä tässä se joka on väärässä eikä saisi kokea tunnekuohua asiasta?

Olemme yrittänet ratkaista asiaa pienillä purkkaroskiksilla sellaisissa paikoissa, johon purkkaa yleensä on tarve laittaa, mutta ne eivät ole riittäneet. Keksiikö kukaan mitään muuta apua asiaan? En voi räjähdellä, koska meillä on pienet lapset. Mykkäkoulu ei ole minua varten, se vain keräisi isompaa raivoa ja siitä ei hyvä seuraisi. En saa purettua kiukkuani asiasta mitenkään.
 
vierailija
Et ole todellakaan ylireagoiva. Lasten lisäksi purkka voi eksyä myös sotkemaan tekstiilit, lattiapinnat jne.

Jos olisi mun ukko, niin antaisin näytösluontoisesti esimerkin pureksitun purkan riskeistä huushollissa. Ottaisin miehen paidan ja silittäisin purkan siihen kiinni. Sitten kysyisin, miten hän sen siitä uskoo saavansa pois. Vaikka suuttuisi, niin sanoisin että nytpähän on käytännössä todettu purkan riskit. Että jos hän haluaa edelleenkin jättää purkkansa minne haluaa, niin sinä haluat sitten häneltä valmiudet kustantaa purkkasotkuista aiheutuneet siivoukset. Tai peräti palkkaatte vakisiivojan jo nyt.

Aina pitää olla asiat mietitty kokonaisvaltaisesti. Miehesi saattaa olla kantapään kautta oppijatyyppiä. Pelkkä huomauttelu ei aina pure ja toinen turtuu siihen- niin kuin teidän tapauksessanne on jo niin käynyt.
 

Yhteistyössä