Onkohan uudelle alalle kouluttautumisesta mitään hyötyä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitenkähän lienee... Periaatteessa uudella alalla pitäisi kait olla ihan hyvin töitä, mutta mietityttää vaan aika lailla tämä oma tilanne ja erittäin rikkinäinen työhistoria. Että auttaako se uusi ammattikaan saamaan töitä, vai tuijottavako työnantajat vain sitä työhistoriaani.

Toisaalta tuntuu siltä, että uusi ammatti olisi ainoa mahdollisuus saada edes joskus vakituisempaa työtä, mutta pelottaa vaan, että mitä jos siitä ei olekaan mitään hyötyä työnsaannin kannalta (ja pahimmillaan on taas opintolainat maksettavana)
 
vierailija
Työhistorian suhteen on yleisesti ottaen eniten väliä sillä, että sitä ylipäätään on ja varsinkin sillä minkä verran sitä on aivan viime vuosilta.

Tärkeää toki on se, että uusi ammatti on sellainen, että sille on kysyntää.
 
Et sit voi hakea työvoimapoliittiseen koulutukseen?

Jos idea on hankkia korkeakoulututkinto toisen lisäksi niin ehkä vain huononnat tilannetta kun sit sulle pitäisi maksaa pirunmoista palkkaa ja mieluummin ottavat halvemman.
 
ap.
Työhistorian suhteen on yleisesti ottaen eniten väliä sillä, että sitä ylipäätään on ja varsinkin sillä minkä verran sitä on aivan viime vuosilta.
Sehän tässä se ongelma onkin, että viimeiset pari vuotta olen ollut työttömänä, ja nyt sitten vaan tulin siihen lopputulokseen, että kait se uusi ammatti on ainoa vaihtoehto, kun ei mistään mitään löydy

[/QUOTE]Tärkeää toki on se, että uusi ammatti on sellainen, että sille on kysyntää.[/QUOTE]

Ja sitten kun vielä tietäisi, että mitä ammatteja ne ovat. Viimeksi kun kävin työkkärissä asiasta juttelemassa, niin kuulin että jopa hoitoalan ihmisillä (joille aiemmin luvattiin takuuvarmaa työpaikkaa nyt ja tulevaisuudessa) on vaikeuksia löytää vakituista työtä.
 
vierailija
Ensin miettisin, kiinnostavatko uuden alan työt minua. En kouluttautuisi pelkästään minkä tahansa työn toivossa.
Itse olisin kuitenkin mieluummin koulutuksessa kuin työttömänä. Kuulosti siltä, että nykyisen alasi töitä on hyvin vaikea löytää.
Joskus kivan työn voi saada sellainenkin, jolla ei ole juuri kyseisen alan koulutusta.
 

Yhteistyössä