Oon ihan varma, että lapsemme on lyhytkasvuinen

  • Viestiketjun aloittaja eihän se mitään haittaa mutta
  • Ensimmäinen viesti
eihän se mitään haittaa mutta
Lapsellani ikää 5kk. Selkä aivan tajuttoman pitkä, joudutaan käyttämään yhtä kokoa isompia bodyja, jotta saadaan kiinni alhaalta. Kädet ja jalat lyhyetm kokonaisuudessaan. Esim. kädet ylettyvät suorana juuri ja juuri lantion kohdalle. Syntyessä raajat olivat suhteettoman pitkät verrattuna vartaloon. Pituuttakin oli 54cm ja hyvin tullut lisää nyt jo 70cm, mutta nuo raajat ovat oikeasti aivan älyttömän lyhyet. Mitään ylimääräisiä poimuja tms. raajoissa en koe havainneeni. Vauvan pulleutta, joka tosin ilmaantui vasta 3 kk iässä. Kämmenet on lapiomaiset ja varpaat pitkät. Pää on sopusuhtainen ja pieni verrattuna muiden samanikäisten pään kokoihin, mutta samassa suhteessa kasvanut kuin muukin luusto. Minä oon reilu 160cm ja mies melkein 2m.
 
Non compos mentis
Melkein kaikki vauvat, jotka tiedän, ovat joutuneet käyttämään yhtä kokoa suurempia bodeja kuin pituutensa olisi sanellut ja housut olleet pienempää kokoa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mami-07:
Vauvan kasvu tasaantuu jossain vaiheessa!
Meidänkin tytöllä oli älyttömän iso pää jossain vaiheessa mutta hyvin on "normalisoitunut"
Jos kuitenkin se asia vaivaa niin käänny neuvolan puoleen!
Eikös sen pään kuulu normaalisti ollakin iso vauvoilla? Ainakin mulla ja mun kaikilla pikkusisaruksilla (3kpl) on näin ollut. Ja myös kaikilla mammakavereilla vauvojen päät on suoraan sanottuna järkyttävän suuria kun on tottunut kattomaan oman vauvan "normaali"kokoista päätä.
 
h h h
On vaan pitkäselkäinen eli siis tyypillinen persjalkainen suomalainen.
Onko neuvolassa otettu kantaa pään pienuteen? Jos on oikeasti pieni niin sitten on huolestuttavaa. Mikä lapsen päänympärys on?
 
ap
En nyt muista tarkkaa mittaa... mutta on siis sopusuhtainen muuhun kroppaan verrattuna. Jo syntyessä lapsi näytti kaikin puolin aikuiselta. Ei oo neuvolassa mainittu mitään päänkasvusta, muuta kuin että samanlaisen notkahduksen teki 3kk kohdalla kuin pituuskasvukin. Aioin kyllä nyt viikon päästä neuvolassa ottaa puheeksi noiden raajojen lyhyyden. Ja mainittakoon vielä että pää on ultrattu ja kaikki siellä puolen ok.
 
Öö, meidän tytöllä ollut mahdottoman pitkä selkä aina suhteessa jalkoihin. Lyhytkasvusuudesta en tiedä, nyt 4 v on 114 cm pitkä :LOL: Isänsä 2 m, tyttöserkkunsa 185 cm pitkä. Hällä ollut aina myöskin mahdottoman pitkä selkä, murrosiässä kasvoivat sitten jalatkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mami-07:
Vauvan kasvu tasaantuu jossain vaiheessa!
Meidänkin tytöllä oli älyttömän iso pää jossain vaiheessa mutta hyvin on "normalisoitunut"
Jos kuitenkin se asia vaivaa niin käänny neuvolan puoleen!
Eikös sen pään kuulu normaalisti ollakin iso vauvoilla? Ainakin mulla ja mun kaikilla pikkusisaruksilla (3kpl) on näin ollut. Ja myös kaikilla mammakavereilla vauvojen päät on suoraan sanottuna järkyttävän suuria kun on tottunut kattomaan oman vauvan "normaali"kokoista päätä.
Onhan ne joo suurimmaksi osaksi! :)
 
Vieras
meillä on puolivuotias lapsi jonka lyhytkasvuisuuteen liittyvä sairaus (että olisi terve, siitä ei enää aikoihin ole ollut puhetta) on nyt selvitettävänä ja hän 56 cm pitkä ja painaa 4,5 kiloa!
 
:)
Minun tytöllä turner ja hänen kädet on lyhyet ja ihanasti pullukat kämmenselästä. Kädet ylettää juuri ja juuri vyötärölle/ lantiolle.

Joskus ihan hämmästelen muiden lasten pitkiä ja ohuita käsiä, ne tuntuu minusta kummallisilta, kun on tottunut tuollaisiin ihaniin töpyköihin :)
 

Yhteistyössä