osaomistus asunto

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja ihan uus juttu mulle, 08.06.2010.

1. esim. tälläinen

http://www.yhkodit.fi/asuntohaku/lisatiedot/1958/100/1000/58382

eli maksetaan kämpästä n. 60 000, hoitovastike kuukaudessa n. 200? ja tuleeko siihen jotain muita kuluja vielä päälle?

2. as if

as if Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.08.2007
    Saadut tykkäykset:
    1
    Rahoitusvastike, useamman satasen.

3. zxc

zxc Vieras

siis maksattehan te rahoitusvastiketta kun velatonhinta on 207 000.

4. zxc

zxc Vieras

niin ja omistusasuntohan se on sitten!

5. as if

as if Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    23.08.2007
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itse asiassa se ei taidakaan olla rahoitusvastiketta mitä maksetaan, vaan asunnon hintaa lyhennetään erikseen tietyin väliajoin (esim. vuoden tai kahden välein), lisäksi maksetaan vuokraa.
    Asuttiin itse jossain vaiheessa osaomistusasunnossa kans.

6. ap

ap Vieras

kuulostaa vähän monimutkaiselta näin yksinkertaiselle ihmisille. jatkanemme perinteisen omistusasunnon etsimistä....

7. zxc

zxc Vieras

siis toihan on nimenomaan OMISTUSASUNTO jos luet ilmoitusta vähän tarkemmin!

8. ap

ap Vieras

" Voit käyttää myös joustavaa osaomistusmalliamme tai ostaa asunnon kokonaan omaksesi. Kysy lisää turvallisesta osaomistusmallistamme!"

en tiennyt että osaomistus on sama kuin omistusasunto.

9. NeliApina

NeliApina Jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.05.2009
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noin sanotaan ton linkin takana usein kysytyt kysymykset.Eli mä ainakin ymmärsin niin et tossa hoitovastikeessa otetaan sitä lainaa. Vuodessa 1% ni kk ois joku 120?.
    Näin mä siis ymmärsin...plus tietty jos otatte pankilta ton reilu 60tonnia niin se sit tietty päälle...

KYSYMYS: Kuinka maksamani vastike vaikuttaa yhtiölainaosuuteeni?
    VASTAUS: Osaomistusajan asukas lyhentää vastikkeessaan jäljellä olevaa yhtiölainaosuutta. Lyhennyksen osuus on noin 1 % velattomasta hinnasta vuosittain, ja se huomioidaan kauppahinnassa, osaomistajan lunastaessa asuntoa.

Jaa tämä sivu