Otetaan kaikki turvapaikanhakijat vastaan, ne muuttaa länsimaiden rakennetta...

...ja sit huomataan kun joka toinen vastaantulija on eri kulttuuria, heitä on päättävissä elimissä (demokratia on siis toiminut) ja jokainen länsimaa on samanlainen sillisalaatti...

...että siellä kolmansissa maissa on taas lisäännytty kuin kanit ja taas olis pari miljoonaa jotka tartteis turvapaikkaa/ois pakolaisia. Ja mietitään että millä oikeudella heidät voidaan käännyttää pois kun on aikaisempiakin autettu.

Sit huomataan että tuo pakolaisten virta ei lopu koskaan.
Mutta eurooppalainen kulttuuri on menetetty jo.

Sanokaa että tämä on vain kauhuskenaario vailla pohjaa.
 
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015090320291313_uu.shtml

jos ei vihervassareita kuunnella, ni josko ps kommentti uppoais?

kukaan, siis EI KUKAAN, ole ottamassa tänne kaikkia pakolaisia.
No aika typerä kommentti Niinistöltä. Kuinka moni mamu (en jaksa eritellä jokaista tänne tulijaa) kääntyy kristityksi tai islamista pois? Sit kun saavat äänioikeuden, niin loput voi arvata.

"Nykyisten käytäntöjen takia ei voi valikoida tulijoita uskonnon perusteella". No miksei käytäntöjä voi muuttaa?
 
vierailija
vierailija
No aika typerä kommentti Niinistöltä. Kuinka moni mamu (en jaksa eritellä jokaista tänne tulijaa) kääntyy kristityksi tai islamista pois? Sit kun saavat äänioikeuden, niin loput voi arvata.

"Nykyisten käytäntöjen takia ei voi valikoida tulijoita uskonnon perusteella". No miksei käytäntöjä voi muuttaa?
Todellakin, nyt olisi korkea aika muuttaa pikaisesti käytäntöjä ja lainsäädäntöä. Aivan järjetöntä nykymeno. Tällä tahdilla Suomi ja muut länsimaat ovat pian kaikki muslimivaltioita ja nykyinen länsimainen sivilisaatio jää ikuisesti historiankirjoihin.

Käy samoin kuin vaikkapa Atsteekeille tai Inkoille aikoinaan. Kukoistava kulttuuri voi tuhoutua hetkessä. Juuri näin on meille nyt käymässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
muhahahahh
No aika typerä kommentti Niinistöltä. Kuinka moni mamu (en jaksa eritellä jokaista tänne tulijaa) kääntyy kristityksi tai islamista pois? Sit kun saavat äänioikeuden, niin loput voi arvata.

"Nykyisten käytäntöjen takia ei voi valikoida tulijoita uskonnon perusteella". No miksei käytäntöjä voi muuttaa?
mä en usko et vaikka afrikasta tulisi pelkkiä kristittyjä, se muuttais yhtään tätä nykyistä asennetta heitä kohtaan. (afrikan väestöstä on 50% kristittyjä ) nyt tuntuu et automaattisesti oletetaan et kaikki turvapaikanhakijat on muslimeja eikä edes ajatella et näin ei ehkä olekkaan.
samalla lailla kaikki tummaihoiset määritellään turvapaikanhakijoiksi, vaikka sekään ei pidä paikkaansa.
 
mä en usko et vaikka afrikasta tulisi pelkkiä kristittyjä, se muuttais yhtään tätä nykyistä asennetta heitä kohtaan. (afrikan väestöstä on 50% kristittyjä ) nyt tuntuu et automaattisesti oletetaan et kaikki turvapaikanhakijat on muslimeja eikä edes ajatella et näin ei ehkä olekkaan.
samalla lailla kaikki tummaihoiset määritellään turvapaikanhakijoiksi, vaikka sekään ei pidä paikkaansa.
En halua tästä uskontokeskustelua, mutta kaikki ne 50 % ei varmasti liippaa läheltäkään kristittyä, muuta kuin ehkä seurakuntaan kuulumisen perusteella. Eihän uskontokuntaprosentit päde edes länsimaisiin kristittyihin.

Saharan eteläpuoliseen Afrikkaan kun menee innolla vaikka lähetystyöntekijöitä niin monet palaavat kyynisinä pois. Et voi jättää edes kenkiä kotisi ulkopuolelle kun ne on pöllitty, vain harvoihin voit luottaa jne.
 
muhahahahh
En halua tästä uskontokeskustelua, mutta kaikki ne 50 % ei varmasti liippaa läheltäkään kristittyä, muuta kuin ehkä seurakuntaan kuulumisen perusteella. Eihän uskontokuntaprosentit päde edes länsimaisiin kristittyihin.

Saharan eteläpuoliseen Afrikkaan kun menee innolla vaikka lähetystyöntekijöitä niin monet palaavat kyynisinä pois. Et voi jättää edes kenkiä kotisi ulkopuolelle kun ne on pöllitty, vain harvoihin voit luottaa jne.

siis SÄ otit puheeksi uskonnon, en minä.

mä olisin enemmän kuin tyytyväinen jos kaikki uskonnot kiellettäisiin maailmasta, niin paljon pahaa ovat aiheuttaneet.
 
vierailija
En usko, että tällaiset kiihkouskovaiset kristityt ovat yhtään parempi vaihtoehto kuin kiihkomuslimitkaan. Ihmiset ovat ihmisiä ja mielestäni pitäisi säilyttää ihmisarvo uskonnosta riippumatta. Uskontokirjo tulee kasvamaan pakolaistenmyötä, se on selviö. En tiedä onko se edes huono asia, kun näkee tällaista kiihkouskonnon aikaansaamaa nurkkakuntalaisuutta ja epäluuloisuuta kaikkea uutta kohtaan.
 
En usko, että tällaiset kiihkouskovaiset kristityt ovat yhtään parempi vaihtoehto kuin kiihkomuslimitkaan. Ihmiset ovat ihmisiä ja mielestäni pitäisi säilyttää ihmisarvo uskonnosta riippumatta. Uskontokirjo tulee kasvamaan pakolaistenmyötä, se on selviö. En tiedä onko se edes huono asia, kun näkee tällaista kiihkouskonnon aikaansaamaa nurkkakuntalaisuutta ja epäluuloisuuta kaikkea uutta kohtaan.
Mä olen puhunut eniten nyt kulttuurista. Eipä Suomi nyt kauhean kristillinen enää ole.
 
Jos hoetaan että monikulttuurisuus on rikkaus, niin p*skat.

Mulla on unelma.

Isompi rikkaus on se, että jokainen valtio on toisistaan erilainen, jokaisella tietyt (harvat) etniset ryhmät, oma kieli, kulttuuri, oma raha. Oma laki, kunhan katottaisiin että mitään karseita lakeja ei olisi. Yksikään valtio tai rotu ei olisi toista huonompi.

Jokainen uniikki valtio olisi sen verran toimeentuleva, että kansalaisilla ei ole tarvetta muuttaa pois, muuta kuin tavallinen työperäinen muutto mitä on ollut pienessä määrin ennenkin.

Mutta tuo unelma ei tarkoittaisi sulkeutuneisuutta, vaan avointa yhteiskuntarakennetta joka valtiossa.

Tämmöinen voi tuntua utopialta, mutta tällaisia oli länsimaat vielä mun nuoruudessa.
 
vierailija
En usko, että tällaiset kiihkouskovaiset kristityt ovat yhtään parempi vaihtoehto kuin kiihkomuslimitkaan. Ihmiset ovat ihmisiä ja mielestäni pitäisi säilyttää ihmisarvo uskonnosta riippumatta. Uskontokirjo tulee kasvamaan pakolaistenmyötä, se on selviö. En tiedä onko se edes huono asia, kun näkee tällaista kiihkouskonnon aikaansaamaa nurkkakuntalaisuutta ja epäluuloisuuta kaikkea uutta kohtaan.
pakko peesata.
Kyllä uskovaisten pisteet (kristittyjen) on mun silmissä roimasti laskeneet kun olen tän nikin kommentointia täällä seurannut. Ei kaikki uskovaiset onneksi ole hänen kaltaisiaan, mutta pistää miettimään että mihin ihminen tarvitsee mitään uskontoa jos tekee elämästä noin vainoharhaista ja ikävää.
Elämä on liian lyhyt tuollaseen.
 
vierailija
Mitä haittaa siitä olisi jos kaikissa maissa porukka olisi sillisalaattia? Mitä haittaa siitä olisi jos kaikki puhuisivat vain yhtä kieltä?

Totuus on että mitä pidemmälle ajassa mennään, sitä sillisalaattimaisemmaksi tämä maailma jokatapauksessa tulee muuttumaan. Ja kulttuurikin muuttuu jatkuvasti. Se nyt vaan menee niin.

Se ei silti tarkoita ettäkö Suomen lampiin ilmestyisi valaita tai Lapissa alettaisiin viljelemään banaania (toki jos ilmasto muuttuu radikaalisti) tai että sinä et saisi jatkossakin elää sinun uskosi tai kulttuurisi mukaisesti.

En näe tuon suhteen ongelmaa. Mielestäni se on edessä jokatapauksessa. Noin muuten näen kyllä paljonkin ongelmia näissä pakolaisasioissa, mutta en silti sellaisia ongelmia jotka ratkeaisivat "rajat sulkemalla".
 
muhahahahh
Jos hoetaan että monikulttuurisuus on rikkaus, niin p*skat.

Mulla on unelma.

Isompi rikkaus on se, että jokainen valtio on toisistaan erilainen, jokaisella tietyt (harvat) etniset ryhmät, oma kieli, kulttuuri, oma raha. Oma laki, kunhan katottaisiin että mitään karseita lakeja ei olisi. Yksikään valtio tai rotu ei olisi toista huonompi.

Jokainen uniikki valtio olisi sen verran toimeentuleva, että kansalaisilla ei ole tarvetta muuttaa pois, muuta kuin tavallinen työperäinen muutto mitä on ollut pienessä määrin ennenkin.

Mutta tuo unelma ei tarkoittaisi sulkeutuneisuutta, vaan avointa yhteiskuntarakennetta joka valtiossa.

Tämmöinen voi tuntua utopialta, mutta tällaisia oli länsimaat vielä mun nuoruudessa.

niin..sitähän se ISISkin ajaa takaa, ja haluaa hävittää alueeltaan kaiken mikä ei sovi heidän elämäänsä.Ja siitä se hätä sitten lähtikin..
 

Yhteistyössä