Oulun asuinalueet...

Sanna
Olen itse asunut Kaukovainiolla ja rauhallista oli. Ruokaostokset hoidin marketeilla ja Kaukovainion ostarilta haettiin vain maitoa ym. pientä ja tietenkin postipalvelut. Kartoin tuota ostaria nimenomaan siellä majailevien juoppojen takia. Kaukovainiolla asuu paljon vanhuksia, lapsiperheitä ja opiskelijoita. Jokunen talo ostarin kieppeillä on kuulemma rauhaton. Kaketsulla on kyllä paljon puita ja luontoa, mutta talot ovat kamalia 70-luvun alun betonilaatikoita.
 
mun suosikki
Mun ehdoton suosikki on Jylkynkangas. Paljon lapsia, mukava pieni alue, rauhallista... Palvelut alueelta puuttuu, mutta kävelymatkan päässä pieni K-kauppa ja kouluun taitaa olla n 1km.
 
Äitee
Ollaan menossa kattomaan rannanperältä rivitaloasuntoa ja mahdollisesti ostamassa.. Onko huonesuon koulusta ja päiväkodista kokemusta, millaisia paikkoja?? Onko koulussa ala -ja yläaste yhdessä vai miten? Oon kuullut että aika rauhallinen paikka asua..? Onko siellä lapsiperheitä (pieniä,tarhaikäisiä lapsia)?? Olisi kiva että lapsille olisi kavereita ja mietityttää kaikki heidän puolestaan.
 
vv
nostelen tätä vanhaa ketjua jos löytyis vielä lisämielipiteitä, kun mekin ollaan muuttamassa oulun sisällä.. kaakkuri kiinnostais, mitenköhän siellä palvelut vaan pelaa??
aiempaan lisäisin että koko korvensuoran alueella ei ole vielä yläastetta, mahd suunnitelmissa kuulemma on
 
Asuja
Itse asun Hiirosessa ja täällä on melkoisen mukavaa asustella. Vieläpä kun työskentelen vartijan hommissa, nuo rosvot ja narkkarit ovat tulleet tutuksi ja Hiirosessa en sellaisia ole nähnyt juuri koskaan.
Mutta sitten kun otetaan tuira, toppila, kaukovainio, rajakylä jne. siellä ne kunnon rosvot asuu. Melkein joka kerta tulee "tuttuja" vastaan. Eli johtopäätöksen voi vetää.
Suosittelen hiirosta lapsiperheille.
 
Kotiäiti
On tosi rauhallista mutta leikkipuistossa PALJON leikkikavereita lapsille joka päivä ja äideille kontakteja. Koulu (myös yläaste) kilometrin päässä, samoin lähikauppa ja lähin päiväkoti. Kuivasjärven alueelta löytyy myös kerhot, neuvola ja kirjasto.
 
Oulussa muuttaja
hei laittakaapas Heikkilänkankaalaiset ja Iinattilaiset ym. lähiseutulaiset toivetta s-kanava.fi kautta asiakaspalautteena että tarvetta olisi s-kaupalle sinne! nimittäin laitoin sinne tuollaisen toiveen ja sain vastauksen sieltä että kyllä sitä seutua on kyllä katseltu ja että siellä ois aika hyvin jo asutusta ja liikennettäki, mutta kaupan sijaintipaikkaa ei ole vielä löytynyt! Että oli hyvä kuulla palvelujen tarpeen sielläpäin ja kiinnostuksen. Ite oon lähiaikoina muuttamassa sinnepäi!
 
Ouluun muuttanut
Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Mitä teet työksesi, noin suunnilleen? Hönttiksessä ei ole kuin Valintatalo. Oulussa poljetaan pyörällä, onnikat on niin onnettomia.
Hönttiksessä on tosiaan Valintalato, Talvikankaalle tulee kohta S-Market (ja kauppa-auto käy), Huonesuolla on K-Market, grilli-kioski/vietnamilainen ravintola ja pizzeria. (nii ja Ruskoon tulee Cittari)
Milloinkahan se S-market tänne Talvikankaalle tulee?? Alkaa olla jääkaappi tyhjä kun jäin ootteleen!!
 
ed
Niin siis tuo, että tulee oli kirjotettu 28.6.2008. Eli kestää ja kestää.. Onko jollain parempaa tietoa onko tänne joskus jotain tulossa ja mitä se voisi olla ja mihin kohille?
 
Oon asunut Oulussa Alppilassa, Heinäpäässä, Rajakylässä ja Peltolassa.

Ensimmäinen oli kivoin, mutta saattaa johtua siitä että mulla oli siellä niin ihana asunto <3. Kuitenkin suht lähellä keskustaa, rauhallinen, hyvät kulkuyhteydet. Myös Välivainio siinä vieressä on jees.
Heinäpääkin on kiva! Siinä vaan ei oo kunnollista metsää lähellä, mistä miinus. Meri tietysti korvaa jonkun verran.
Rajakylä on aika rumilus ja kaukana keskustasta. Sieltäkin kuitenkin löytyy peruspalvelut, ja ehkä rivitalossa tai omak. ois kivempaa kuin kerrostalossa tuolla seudulla. Peltola on ihan jees, lähikauppa tosin puuttuu eli joutuu meneen isoon markettiin mistä en henk.koht. pidä.

Oulu kokonaisuutena ihana, jos muuttaisin takaisin, niin ehdottomasti Karjasillalle 50-luvun kerrostaloon! Tai rintamamiestaloon.
 
Oulussa muuttaja
Niin olikos siel Heikkilänkankaalla ees mitään huoltamoa, jotta pääsis iisisti pumppaan pyörän renkaaseen ilmaa? ja ei siis mitään postitoimistoa? ei r-kioskia? ei apteekkia? - mites se kauppa-auto, kulkiko sellaista ihmettä siellä ja mistä tietäis sen reitin, kun ei oikein tuolta googlesta löytyny mitään kunnollista tietoa. v.2008 joku maanantaireitti kun onkimalla ongin asiaa,, enpä oikeen usko siihen tietoon.
 
Timo
Ollaan mennossa katsomaan vuokra-asuntoa Kontiotieltä kerrostalosta. Välivainio on tietääkseni kohtuullisen rauhallista seutua, mutta mitenhän on asian laita näissä vuokra-asunnoissa? Onko kenelläkään kokemuksia? Kiitoksia näin etukäteen, jos joku osaa vastata:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Timo:
Ollaan mennossa katsomaan vuokra-asuntoa Kontiotieltä kerrostalosta. Välivainio on tietääkseni kohtuullisen rauhallista seutua, mutta mitenhän on asian laita näissä vuokra-asunnoissa? Onko kenelläkään kokemuksia? Kiitoksia näin etukäteen, jos joku osaa vastata:)
Itse olen Välivainiolla asunut monta vuotta, kerrostalossa nimenomaan. Rauhallista oli, ei ongelmia.:)
 
vivi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo:
Ollaan mennossa katsomaan vuokra-asuntoa Kontiotieltä kerrostalosta. Välivainio on tietääkseni kohtuullisen rauhallista seutua, mutta mitenhän on asian laita näissä vuokra-asunnoissa? Onko kenelläkään kokemuksia? Kiitoksia näin etukäteen, jos joku osaa vastata:)
Itse olen Välivainiolla asunut monta vuotta, kerrostalossa nimenomaan. Rauhallista oli, ei ongelmia.:)
Me asutaan Välivainiolla myös ja myös kerrostalossa, tosin ei vuokralla. Mukavaa seutua, tosin leikkipuistoja kaipaisin vähän monipuolisemmin. Hyvät yhteydet kuitenkin keskustaan ja muuallekin ja palveluitakin kohtuu lähellä. Ja rauhallista todellakin.
 
Oulussa muuttaja
oli pettymys mulle tää Heikkilänkangas ja asunto on haussa muualle Ouluun. Lähen het ku sopiva asunto/alue löytyy. -Kaukovainio oli ihan hyvää seutua, asuin aiemmin siel. Ehkä Tuira vois olla ihan ok.
 
paluumuuttaja
Paluu ouluun häämöttää ja pari vaihtoehtoa on, ihmettelin vaan tuota 'ongelmanuori'-kommenttia Huonesuon kohdalla, mites se päiväkoti ja ala-aste?? Olis palvelut vieressä ja näytti mukavalta alueelta. Mikä siellä muka mättää?? Itse oon alunperin vanhan Toppilan, Taskilan, Alppilan alueelta, mutta kun sieltä ei kukaan myy hyvää hinta/laatusuhteella!? Välivainio sama ongelma..
 
kotkan silmä
En voi ymmärtää esim. avojalakasen rasistisia kommentteja. Kokemusta Toppilassa asumisesta on ja ei siitä kyllä mitään kauhutarinaa saa. Taustana sen verran että olen asunut useammassakin paikassa (ja maassa) vuosien varrella ja useimmiten on maahanmuuttajat olleet ne positiivisimmat kokemukset. Paikka linja-autossa löytyy vanhemmille ihmisille heti.

Toppilassa on hyvät ulkoilumaastot (liikettä on myös illalla) lähellä ja halpa kauppa, lisäksi hyvät julkiset liikenneyhteydet. Oulussa kun julkisilla liikenneyhteyksillä ei yleensä oikein pääse kehumaan. Yhteenvetona voisin siis sanoa että ratkaisevaa on se millaisessa talossa asuu ja millaisia sitten myös ne lähimmät talot on. Lisänä avoin mieli ja positiivinen asenne auttaa paljon, ihan elämässä yleensäkin...

Oulu on tavalliselle tallaajalle turvallinen paikka ja ihmiset rehellisiä. Kaikenlajin uskovaisia sitten ehkä vain hieman liikaa ja ulkomaalaiset liian usein syyttä pelon aihe.
 
PRC
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Onkos ihmisillä Puolivälinkankaasta mitään mielipidettä?
Todella mummoutunut alue nykyisellään. Pyykösjärven puolella lapsiperheitä ja muuta elämää. Jos joitain taloja kannattaa välttää, Sivakan talot Menninkäisentiellä ja Maahisentiellä, mutta tuskinpa niissäkään sen kummempaa. Ainakin vielä 90-luvulla noissa taloissa oli milloin mitäkin tappelua ja häiriköintiä, taisi jokunen tappokin tapahtua. Ostarilla sinnittelee enää kioski, S-market ja baari eli jos kaipaat lähipalveluita, katso joku muu alue. Silmämääräisesti ainakin rauhallisempi alue kuin Kaketsu, vaikka molempia pidettiin 1970- ja 1980-luvuilla yhtä pahoina ongelma-alueina.
 

Yhteistyössä