Paljonko vaunulenkki kuluttaa juosten?

  • Viestiketjun aloittaja Juostenlaihduttaja
  • Ensimmäinen viesti
Juostenlaihduttaja
Onko jollain kokemusta sykemittarin kanssa? Vai miten tuon voisi laskea tai edes arvioida kun itselläni ei ole sykemittaria?

Yleensähän tuon laskisin painon ja kilometrimäärän mukaan, mutta vaunujen kanssa kuljettu matka on pienempi kun vauhti hidastuu. Enkä voi itselleni kuitenkaan suoraan lisätä rattaiden ja lasten painoa kun ei sekään pidä paikkansa.
 
vierailija
Liikunnan osuus laihduttamisessa on kalorimäärissä mitattuna täysin merkityksetöntä. Jos oikeasti haluat laihtua, niin muuta syömistottumuksiasi. Liikunta lähinnä kiinteyttää ja toimii tukena. Ruokavalio on tärkein elementti laihdutuksessa.
 
Juostenlaihduttaja
Pitäis Kai tietää kuinka kovaa juoksee ja kuinka pitkän matkan. Itse en niin tarkkaan ole laskenut, mutta tuplarattaiden kanssa ajatellut että N. 8km/h vauhtia 100kcal/10min. :)
Itse en ole ihan huonossa kunnossa, vaikka tuota painoa onkin liikaa. Tuo kuulostaa ainakin ihan järkevältä 100kcal/10min. Tuplien kanssa juoksu on tosi raskasta.

Mitä tulee tuohon laihduttamiseen, niin ruokavalio on kunnossa. ;) Olen kuitenkin niin lyhyt, että ilman liikuntaa päivittäinen kalorintarpeeni on niin pieni, että miinuskaloreilla siitä tulisi epäterveellistä. Harrastamalla liikuntaa saan siis syödäkin enemmän. Haluan kuitenkin hahmottaa paljonko liikuntaa määrällisesti tarvitaan.

Juoksu valikoitui siksi, että se vaan on niiiiin ihanaa. (kunhan pääsee vauhtiin):love:
 
Mä tekisin lenkin vaunujen kanssa ja ottaisin ajan ylös. Seuraavana päivänä juoksisin yksikseni silleen, että tuntuu yhtä rasittavalta ja mittaisin miten pitkälle pääsin. Voisi kuvitella että lenkkien kulutus on yhtä suuri.
 

Yhteistyössä