palkanlaskija oli laittanut palkasta liikaa ulosottoon.... no onneksi asia hoituu kun soitan sinne huomenna

  • Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti
joo
toi taitaa olla aika yleistä. kannattaa ihan oikeasti ite seurailla ja laskea
paljon ne palkasta vie. mun mieskin on joutunut monesti soittelemaan
ulosottoon kun ovat ottaneet liikaa palkasta. yleensä menee pari päivää
ku lähettävät takasin ne rahat.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
toi taitaa olla aika yleistä. kannattaa ihan oikeasti ite seurailla ja laskea
paljon ne palkasta vie. mun mieskin on joutunut monesti soittelemaan
ulosottoon kun ovat ottaneet liikaa palkasta. yleensä menee pari päivää
ku lähettävät takasin ne rahat.
no oli helppo huomata, kun palkkaa tuli 600 ja puolet siitä oli viety.... olen siis yh ja kaksi lasta. Laskujen mukaan siitä ei pitäisi mennä mitään ulosottoon, suojaosuuden mukaan laskettuna.
 
veera
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
toi taitaa olla aika yleistä. kannattaa ihan oikeasti ite seurailla ja laskea
paljon ne palkasta vie. mun mieskin on joutunut monesti soittelemaan
ulosottoon kun ovat ottaneet liikaa palkasta. yleensä menee pari päivää
ku lähettävät takasin ne rahat.
no oli helppo huomata, kun palkkaa tuli 600 ja puolet siitä oli viety.... olen siis yh ja kaksi lasta. Laskujen mukaan siitä ei pitäisi mennä mitään ulosottoon, suojaosuuden mukaan laskettuna.
No jo s olet 2 lapsen yh, niin sun suojaosuushan on jotain 1000e n luokkaa! Että tosta palkasta ei olis kyllä pitäny mennä sitten ei niin yhtään mitään ulosottoon.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja veera:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
toi taitaa olla aika yleistä. kannattaa ihan oikeasti ite seurailla ja laskea
paljon ne palkasta vie. mun mieskin on joutunut monesti soittelemaan
ulosottoon kun ovat ottaneet liikaa palkasta. yleensä menee pari päivää
ku lähettävät takasin ne rahat.
no oli helppo huomata, kun palkkaa tuli 600 ja puolet siitä oli viety.... olen siis yh ja kaksi lasta. Laskujen mukaan siitä ei pitäisi mennä mitään ulosottoon, suojaosuuden mukaan laskettuna.
No jo s olet 2 lapsen yh, niin sun suojaosuushan on jotain 1000e n luokkaa! Että tosta palkasta ei olis kyllä pitäny mennä sitten ei niin yhtään mitään ulosottoon.
Täytyy vaan toivoa, että kans laittavat sen takaisin. pakkohan niiden on, koska laki määrää ne suojaosuudet.
 
vieraana
no tuli sitten aamu selvitettyä asioita. Soitin sinne ja mies oli kahden vaiheilla saanko noita rahoja takas, mutta sitten lopulta pyysi että lähetän palkkakuitin ja selvityksen johon laitoin vielä palkanlaskijan numeronkin. Ja kuulema kestää ennenkuin saan ne takaisin... no, menen torstaina sitten diakonissalle.
 
pöö
Sinulta ei saisi ulosmitata mitään, suojaosuus on päälle 1000?.
Minulta ulosmitattiin palkanlaskijan virheen takia päälle 400? ja itse sain käteen 250? sain tuon summan takaisin kun näytin palkkakuittia ulosotossa. Aikaa tuohon meni viikko kun oli tilillä.
Pyydä myös ulosoton lopetusta noilla tuloilla.
 
ytyt
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Sinulta ei saisi ulosmitata mitään, suojaosuus on päälle 1000?.
Minulta ulosmitattiin palkanlaskijan virheen takia päälle 400? ja itse sain käteen 250? sain tuon summan takaisin kun näytin palkkakuittia ulosotossa. Aikaa tuohon meni viikko kun oli tilillä.
Pyydä myös ulosoton lopetusta noilla tuloilla.

On se niin väärin kun ulosmittaavat vielä pienistä tuloista... sen sijaan mitään ihmeellistä ei ole siinä kun jättää velat maksamatta ja ne joutuu ulosottoon. Voi teitä raukkoja....

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ytyt:
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Sinulta ei saisi ulosmitata mitään, suojaosuus on päälle 1000?.
Minulta ulosmitattiin palkanlaskijan virheen takia päälle 400? ja itse sain käteen 250? sain tuon summan takaisin kun näytin palkkakuittia ulosotossa. Aikaa tuohon meni viikko kun oli tilillä.
Pyydä myös ulosoton lopetusta noilla tuloilla.

On se niin väärin kun ulosmittaavat vielä pienistä tuloista... sen sijaan mitään ihmeellistä ei ole siinä kun jättää velat maksamatta ja ne joutuu ulosottoon. Voi teitä raukkoja....
no siihen tarvitsee vain masennuksen ja miehen joka jättää kaiken maksamatta, siitä se kierre sitten lähtee. Vai kuvitteletko että kaikki ihmiset jotka on ulosotossa, tekee sen ihan ilkeyttään?
 
purkkis
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Sinulta ei saisi ulosmitata mitään, suojaosuus on päälle 1000?.
Minulta ulosmitattiin palkanlaskijan virheen takia päälle 400? ja itse sain käteen 250? sain tuon summan takaisin kun näytin palkkakuittia ulosotossa. Aikaa tuohon meni viikko kun oli tilillä.
Pyydä myös ulosoton lopetusta noilla tuloilla.
No eihän niitä ulosmittaamisia noin vaan lopeteta kokonaan. Niillä veloilla on vanhenemisaika. Jos ei ole mistä ulosmitata sillä hetkellä, niin sitten odottelevat kunnes tulee.

Kyllähän se on harmillista kun pienituloisella on ulosmittauksessa velkoja, mutta minkäs teet. Velkaakin voi olla monesta syystä, ei aina vaan elämäntilanteen vaikeudesta johtuen.

Yksi tapaus jonka olen näynyt läheltä oli, että tyttö huijasi rahaa appivanhemmilta ja jätti laskuja maksamatta. Piilotteli laskuja ja väitti maksaneensa ne. Sitten lähti uuden matkaan ja hups kun selvisi sitten parin kuukauden aikana kaikki n. 10 000e edestä tekemänsä kuprut. Sai esim. rahat pojan nimellä tulleiden laskujen maksamiseen sanoi maksaneensa mutta laittoi rahat omiin huvituksiinsa. Muullakin tavoin oli rahaa lypsänyt...

Siinä sitten ihmettelivät ja miettivät miten asiat hoitavat. En tiedä viimekädessä miten meni, mutta ulosmittauksessa on nyt sitten sillä tytöllä ne rahat. Ovat sen uuden ukkonsa kanssa monta lasta hankkineet viidessä vuodessa. Siinä sitten kitkuttavat ettei tarvi maksaa huijattuja rahoja takasin jos liikaa tienaa. Lapset käy sääliksi kun eivät voi valita vanhempiaan, ne "aikuiset" ei pätkääkään.
 
eräs
mullakin kävi mm. näin, että mies jätti oman lapsensa päivähoitomaksut maksamatta, lupaili hoitaa niitä ja kertoi soittaneensa ulosottoon ja vaikka mitä, mä tyhmä jota mies veteli naruista jne uskoin ja annoin asian olla.
Lopulta kun pääsin miehestä eroon, otin asianajajan joka sain järkättyä niin että osa lähti mun nimiltä pois, mutta silti jäi iso kasa maksettavaa.
Lopusta en edes jaksa taistella joten olkoon.
 
ooo
Alkuperäinen kirjoittaja suu suppuun:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ostaa jos on p.a:
Miten teillä kaikilla on jotain ulosotossa? Miten se on niin vaikeeta hoitaa raha-asioita? Älkää eläkö yli varojen!
Kysyikö ap jotain elämänohjeita?

Niitä kyllä nähtävästi tarvitsee. Ulosottoon joutuminen johtuu yksinkertaisesti siitä että elää yli varojensa. Kuka tahansa voi joutua työttömäksi ja se olisi aina pidettävä mielessä myös ennen velan ottamista.
Asunnon voi aina myydä ja lähteä asumaan vuokralle ja jos on työtön niin takuulla saa asumistuen.

 
eh
Alkuperäinen kirjoittaja ooo:
Alkuperäinen kirjoittaja suu suppuun:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi ostaa jos on p.a:
Miten teillä kaikilla on jotain ulosotossa? Miten se on niin vaikeeta hoitaa raha-asioita? Älkää eläkö yli varojen!
Kysyikö ap jotain elämänohjeita?

Niitä kyllä nähtävästi tarvitsee. Ulosottoon joutuminen johtuu yksinkertaisesti siitä että elää yli varojensa. Kuka tahansa voi joutua työttömäksi ja se olisi aina pidettävä mielessä myös ennen velan ottamista.
Asunnon voi aina myydä ja lähteä asumaan vuokralle ja jos on työtön niin takuulla saa asumistuen.
ei kaikki joudu ulosottoon sen takia että jättäis omat laskut maksamatta, sorry kun rikon sun korttitalos.
Sä olet taas yhdenlainen idiootti...
 
Tinna
Alkuperäinen kirjoittaja ooo:
Kuka tahansa voi joutua työttömäksi ja se olisi aina pidettävä mielessä myös ennen velan ottamista.
Asunnon voi aina myydä ja lähteä asumaan vuokralle ja jos on työtön niin takuulla saa asumistuen.

Eli siis mitään ei kannata elämässä tehdä eikä hankkia, kun tarvii vain aina muistaa että voi joutua työttömäksi?
Asumistukea voi saada myös omistusasuntoon, ei pelkästään vuokra- asuntoon.
 

Yhteistyössä