Paniikkihäiriöiset, millaisia oireita teillä??

  • Viestiketjun aloittaja ehkä
  • Ensimmäinen viesti
Paniikki-Pirkko
Huimaus, hengenahdistus, pulssin kiihtyminen, raajojen puutuminen/pistely, näön hetkellinen heikkeneminen, hikoilu, poskien kuumotus, vapina, suun kuivumien, epätodellinen olo, kontrollin menettämisen pelko, kuolemanpelko... Hmm...vartalon lukkiutuminen? enpä tiedä. Ei taida olla sama, kun että menee n. "kipsiin". :)
 
"hmmm"
ite oon kans miettiny että oisko mulla paniikkihäiriö? sain nimittäin eilen kaupassa ihan ihme tärinä kohatuksen,alko vartalo ja kädet täriseen sen takia kun tilillä ei ollu katetta ja en pystyny ostoksia maksaan..ja sydän lyö aivan hulluna,hiikoilen ja tärisen..miten ne saa lääkäris tietää onko paniikkihäiriötä?
 
Paniikki-Pirkko
[QUOTE="hmmm";26568517]ite oon kans miettiny että oisko mulla paniikkihäiriö? sain nimittäin eilen kaupassa ihan ihme tärinä kohatuksen,alko vartalo ja kädet täriseen sen takia kun tilillä ei ollu katetta ja en pystyny ostoksia maksaan..ja sydän lyö aivan hulluna,hiikoilen ja tärisen..miten ne saa lääkäris tietää onko paniikkihäiriötä?[/QUOTE]

Kerrot oireesi ja kuinka usein ja misä tilanteissa niitä esiintyy. Niiden perusteella lääkäri diagnoosin voi yleensä jo tehdä.
 
ljdo
paniikki-pirkko jo tuossa aikasemmin aika tyjentävästi kertoi nuo oireet mitä minullakin on... :/ veikkaan että toi vartalon lukkiutuminen on sillain, että ei pysty liikkumaan, tavallaan jähmettyy. Korjatkaa jos olen väärässä :)
 
"vieras"
Huimaus, hengenahdistus, pulssin kiihtyminen, raajojen puutuminen/pistely, näön hetkellinen heikkeneminen, hikoilu, poskien kuumotus, vapina, suun kuivumien, epätodellinen olo, kontrollin menettämisen pelko, kuolemanpelko... Hmm...vartalon lukkiutuminen? enpä tiedä. Ei taida olla sama, kun että menee n. "kipsiin". :)
Veri ei kierrä lihaksissa! Kun jännität! Kokeile kotona jännittää lihaksia ja lepuuta!
Tuo on fyysistä joka johtuu siitä minkä itse aiheutat jännittäen! Siihen voi auttaa lääkkeet tai juttelu henkilön kanssa joka purkaa sitä jännitämistä! (pelkoa)
 
ehkä
[QUOTE="vieras";26570028]Veri ei kierrä lihaksissa! Kun jännität! Kokeile kotona jännittää lihaksia ja lepuuta!
Tuo on fyysistä joka johtuu siitä minkä itse aiheutat jännittäen! Siihen voi auttaa lääkkeet tai juttelu henkilön kanssa joka purkaa sitä jännitämistä! (pelkoa)[/QUOTE]

ai tääkö on sitä vartalon lukkiutumista?? mulle tuli ihan sellainen tunne etten voi liikutttaa sormia, käsiä, jalkoja edes kunnolla ihan kun ne olis ollu ihan krampissa kaikki ja kaikenlisäks ne oli ihan jääkylmät... hyi kauhea kokemus...
 
"vieras"
Mulle iskee joskus joku kohtaus, jos meinaan pyörtyä tai joudun johonkin tilanteeseen, jota jännitän tosi paljon. Ja todellakin lukkiudun. Siis esim. kädet jäykistyy, niin ettei niitä voi käyttää. Suukin saattaa jotenkin puutua, että on vaikea puhua. Joskus pelästyin, että se jäykistyminen vaikuttaa hengitykseenkin, mutta olen oppinut luottamaan siihen, ettei niin käy.
 
Sangria
Mulla tullu muutaman kerran lysähdys kohtaus, eli voimat on lähtenyt koko kropasta, enkä pystynyt liikkumaan...lisäksi oli koko kropan kattava vapina, käsissä näkyvää..sydänhakkaa kovaa. Puoli tuntia kesti kunnes kykenin nousemaan..lääkäri sanoo paniikkihäiriöksi.
 

Yhteistyössä