Paras korvike vatsavaivaiselle vauvalle? APUA!

  • Viestiketjun aloittaja Helps mee
  • Ensimmäinen viesti
Helps mee
Nan1 ollaan syöty synnytyssairaalasta asti mutta nyt lähempänä 2kk vauvalle on tullut mahavaivoja joita itketään päivittäin ja pierut haisee aivan kamalalle. Kakka tulee normaalisti 1-2krt päivässä. Haluaisin kokeilla jotain muuta korviketta jos auttaisi tytön masuvaivaan. Kokemuksia, mikä paras?
Kokeiltu on Tuuti1 ja Nan ha, ei olleet hyviä. sama jatkui, itse asiassa voiko edes olla mahdollista että nan ha:sta ilmavaivat yms. paheni. Nyt mennään taas Nan1:llä mutta oisko vielä joku vatsaystävällisempi?
Nutrilon jauheista olen kuullut hyvää mutta varmaan ihan tapauskohtaista. Onko noita jauheita vaikea läträtä kun on yösyöttöjäkin ainakin 1 yössä jos joka kerta tarvii näin pienelle veden keittää ja jäähdyttää korvikejauhetta varten sitten.
Auttaisitteko kokemuksillanne :)
 
Ei oo kokemusta, mutta oon kuullut että nurtiton/ nutrilon mikä lie voisi auttaa. Kuulemma tällä merkillä pitäisi olla myös syöttövalmiita korvikkeita? Ja jos jauheesta sotkee, niin voisiko etukäteen valmistaa annokset tuttipulloihin ja laittaa jääkaappiin. Sieltä sitten lämmittää? Vaikka yösyöttöihin syöttövalmiit korvikkeet voisivat olla parhaita: aukaisee vain avaamattoman purkin ja antaa saman tien huoneenlämpöistä korviketta?

Entä imetätkö vierellä? Sillä vain, ettei mahavaivat johtuisi jostain mitä itse syöt tai juot.
 
vierailija
Meillä Nutrilon (ei jauhe vaan se nestemäinen) auttoi muutamassa päivässä. Siihen asti käytettiin Nania ja lisäksi niitä masutippoja (joiden nimi ei nyt vaan tule päähän!!) nekään eivät auttaneet niin vaihdettiin Nutriloniin. Ja tyytyväisiä oltiin, vaani ja me muutkin :) hieman vanhempana vaihdettiin Naniin takaisin niin vatsa kesti hyvin.
 
vierailija
Keität ne vedet illalla, keitetty vesi säilyy kyllä yön ajan huoneenlämmössä. Laitat tuttipulon valmiiksi sen veden ja toiseen pulloon maitojauheen, otat nää vaikka yöpöydälle valmiiksi ja sekoitat keskenään sitten kun syötön aika on. Ja kannattaa tosiaan totuttaa huoneenlämpöiseen maitoon, jos vielä lämmitettyä juo.
 

Yhteistyössä