Parhaat vinkit ja niksit raskausajalle itselle ja lapselle

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä olette itse (tai omat tutut) huomanneet että on auttanut elämää tai oikeesti muuttanut jotain asiaa parempaan suuntaan? Tai ainakin uskotte niin (vaikea tietysti aina tietää tai todistaa :))
Esimerkiksi, mistä liikunnasta tai ruuasta on tullut hyvä tai huono olo? Mikä on valmistanut parhaiten synnytykseen ja palautumiseen? Mikä on auttanut erilaisiin kipuihin ja vaivoihin? Keksitkö jonkun niksin vaatteiden kanssa mahan kasvaessa? Jne.
Tai, mitä ei kannata tehdä, mistä koit olevan haittaa syystä tai toisesta?

Itselläni ei nyt vielä mitään vinkkejä ole kun olen vasta 16vk ensimmäistä raskautta, muuta kuin alkuraskauteen että syömisvälit pieniksi ja aina ruokaa mukana, ettei kerkeä tulla kova nälkä ja huono olo, mutta tuo lienee aika yleisesti tiedetty juttu, vaikken sitä heti itse tajunnutkaan :D Omalla kohdallani myös jatkuva pahoinvointi loppui seinään, kun tajusin etten antanut itseni olla onnellinen (yllätys)raskaudesta vaikka oikeasti olin. Pahoinvoinnin loppuminen tuli äärimmäisen mukavana yllätyksenä ja oikeasti loppui täysin siihen paikkaan, liittyi sitten tuohon tai ei (en kiistele sitä voiko se olla mahdollista, jaan vain kokemukseni.)

Teidän kokemukset? :)
 
vierailija
Maitohappobakteerit, ala syömäään niitä jo nyt. Etsi tietoa synnytyksesta ja eri kivunlievityksistä. Synnytä alateitse. Tästä lapsesi saa parhaan mahdollisen alun elämälle. Imetä. Ja ota selvää imetyksen hyödyistä (ei pelkästää se riitä, että imetys on lpaselle parasta ravintoa vaan miksi!)
 

Yhteistyössä