peräruiske, kotitekoinen =D

  • Viestiketjun aloittaja yih
  • Ensimmäinen viesti
yih
Lääkäri suositteli turvallisimmaksi , raskaana olevalle, ummetuksen hoitoon peräruisketta, eli vettä vaan olikohan 200ml peräsuoleen. Mutta jäin miettimään, että voinko vaan käyttää noita lääkeruiskuja? ja miten?

Onko kellään kokemusta?
 
yih
Alkuperäinen kirjoittaja poo:
Hain itse apteekista isomman ruiskun ja sillä truuttasin vettä ihan kunnolla. Tulee hetken päästä rutinalla kaikki.
näin voi olla paras =)
Oletko tehnyt raskaana ollessasi? Tää on vissiin ihan turvallinen tehdä eikä voitehdä väärin?
 
niin
No jos lääkäri on sinulle näin ehdottanut ja et itse koe ongelmaksi laittaa monta kertaa:) niin mikä ettei. Kokemusta ei kyllä ole, mutta uskon että toimii. Kyljelläänhän sitä täytyy sinne pikkuhiljaa laittaa ja sit ku tuntuu että... tyhjennyttää, niin tyhjennät.
 
yih
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
No jos lääkäri on sinulle näin ehdottanut ja et itse koe ongelmaksi laittaa monta kertaa:) niin mikä ettei. Kokemusta ei kyllä ole, mutta uskon että toimii. Kyljelläänhän sitä täytyy sinne pikkuhiljaa laittaa ja sit ku tuntuu että... tyhjennyttää, niin tyhjennät.
voihan se olla ika hankalaa :D
Vieläpä kyljellään pitää juosta huussiin :D
Mutta jospa ostan sen isomman ruiskun..
 
yih
Alkuperäinen kirjoittaja yih:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
No jos lääkäri on sinulle näin ehdottanut ja et itse koe ongelmaksi laittaa monta kertaa:) niin mikä ettei. Kokemusta ei kyllä ole, mutta uskon että toimii. Kyljelläänhän sitä täytyy sinne pikkuhiljaa laittaa ja sit ku tuntuu että... tyhjennyttää, niin tyhjennät.
voihan se olla ika hankalaa :D
Vieläpä kyljellään pitää juosta huussiin :D
Mutta jospa ostan sen isomman ruiskun..
eikä lääkäri ehdottanut lääkeruiskua, vaan yleensä peräruisketta ennenmmin kuin lääkkeitä ummetukseen =)
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja yih:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
No jos lääkäri on sinulle näin ehdottanut ja et itse koe ongelmaksi laittaa monta kertaa:) niin mikä ettei. Kokemusta ei kyllä ole, mutta uskon että toimii. Kyljelläänhän sitä täytyy sinne pikkuhiljaa laittaa ja sit ku tuntuu että... tyhjennyttää, niin tyhjennät.
voihan se olla ika hankalaa :D
Vieläpä kyljellään pitää juosta huussiin :D
Mutta jospa ostan sen isomman ruiskun..
Kyljellään huussiin:D miksi? sairaalassa, kun se itselle tehtiin laski hoitaja hitaasti vettä sinne ja sanoi, että kun tunuu siltä, niin hitaasti nouset ja kävelet vessaan. sulkijalihas piti ainakin itsellä sen verran.. Isompi ruisku on kyllä helpompi!
 
iu
Jos kerta apteekissa aiot asioida, niin entäpä jos ostat ihan vain sen suolihuuhteluihin tarkoitetun letkullisen pussin, kun se on ihan siihen tarkoitukseen tehty. Vois olla kaikkein helpoin ja mukavin tapa. =)
 
vieras
ootko missä vaiheessa raskautta? Olik minkä alan tohtori, joka sua neuvoi? Kyllä aika hyviä (ja peräruisketta lempeämpiä) suun kautta otettavia ulosteen pehmittäjiä on!
 
yih
Alkuperäinen kirjoittaja iu:
Jos kerta apteekissa aiot asioida, niin entäpä jos ostat ihan vain sen suolihuuhteluihin tarkoitetun letkullisen pussin, kun se on ihan siihen tarkoitukseen tehty. Vois olla kaikkein helpoin ja mukavin tapa. =)
niin voisi olla. miten sen kanssa toimitaan.

Olisin vain jo nyt voinut tehdä jotain tälle ummetukselle, mutta apteekkiin asiaa vasta keskiviikkona / tai siis pääsen sinne
 
Kaks desiä on vielä aika vähän. Lasketaan useimmiten koon mukaan. Meillä 3v:lle laitetaan n.3,5dl.
Muista laittaa ripaus suolaa veteen, muuten suolen pinta imaisee veden itseensä. Eiköhän Microlax vois olla eka kokeilukeino?

 
enema
Ei sen pussin käyttö paljoa ohjeita kaipaa. Laitat kädenlämpöistä vettä pussiin, hieman liukuvoidetta suulakkeen kärkeen ja laitat sisään. Maata voit kyljellään, tai olla nelinkontin peppu pystyssä etc. Annat mennä sen verran mitä voit sisällä pitää ja sitten vaan pöntölle.
Itse pysty ottaan toisella kerralla 4litraa joten tuo 2dl ei vielä paljoa puhdistele.
 
ev
Alkuperäinen kirjoittaja enema:
Ei sen pussin käyttö paljoa ohjeita kaipaa. Laitat kädenlämpöistä vettä pussiin, hieman liukuvoidetta suulakkeen kärkeen ja laitat sisään. Maata voit kyljellään, tai olla nelinkontin peppu pystyssä etc. Annat mennä sen verran mitä voit sisällä pitää ja sitten vaan pöntölle.
Itse pysty ottaan toisella kerralla 4litraa joten tuo 2dl ei vielä paljoa puhdistele.
4 LITRAA????

jestas..
 
enema
Tuolla 4litralla puhdistuu myös paksusuoli (http://fi.wikipedia.org/wiki/Suolihuuhtelu).
Ja ensimmäisenä pitää ottaa pienempi jolla saa ensiksi peräsuolen tyhjäksi. Mutta 4litraa mahtuu minulla.

Apteekin pussit ovat niitä about 1,5ltran pusseja, isompia voi tilata netin kautta ulkomailta.
 

Yhteistyössä