perhepäivähoitajan palkka...

mua kiinnostais että millainen palkka perhepäivähoitajalla on , ja onko esim.kuntakohtainen?
jos olis esim. 2 omaa lasta ja 3 hoitolasta? eikös 5 lasta saa olla yhteensä? ja millaiset tilat vaaditaan, esim.täytyykö kodin ola iso omakotitalo?siis mitä jää kuussa käteen bruttona, siihen kai sisältyy jokin ruokarahakin.
ja millaiset hoitoajat on tyypilliset? aina klo.7.00-17.00??
kiinnostaa!asiasta tietävät...siis elääkö tällä ammatilla?
kiitos vastauksista :D
 
Karuski
kaikki riippuu siitä,että saatko lapsia tarpeeksi hoitoon,että se oikeesti kannattais..ja sit,paljonko vanhemmat maksaa..eli JOS kaikki vanhemmat maksaa täyden maksun, ni 233? + kunnan maksama joku 330? / lapsi..
 
Mulla kun oli aikoinaan hoitolapsia, niin palkka määräytyi sen mukaan, onko koulutus vai ei. Kauan väänsin kättä pph-toimiston kanssa siitä että onko lähihoitajan koulutus riittävä isompaan palkkaluokkaan, kun periaatteessa siihen vaadittiin nimenomaan pph-koulutus. Mut sain isomman palkan lopulta. Ja silloin oli palkan lisänä maksettavat kulukorvaukset verottomia, nykyään kuuluu nekin olevan verotettavia.
 
pph
Mulla on omat lapset jo aikuisia. Hoitolapsia viidestä perheestä. Kokopäivälapsia on 4v, 3v ja 1v
ja kymmenen päivää kuukaudessa(=puolipäivälapsia)1v ja 1v.

Yleensä ovat eri päivinä hoidossa nuo puolikkaat, mutta viikottain sattuu niitäkin päiviä että kaikki viisi ovat paikalla.

Työaikani on tämän porukan kanssa 6,30-17,30.

Olen ollut hoitajana jo lähes 15 vuotta.
Palkkani on kahden kokemuslisän ja harkinnanvaraisen henkilökohtaisen lisän kanssa 1632 euroa ja siitä verot pois. Kulukorvausta saan noin 300-400 euroa kuukaudessa. Niistä maksan lasten ruuat(aamupala, lounas, välipäla, päivällinen), lelut, askartelutarpeet, veden kulumiset, vessa-ja niistopaperit, periaatteessa kodin kulumisen ja omat työasuni(Ulos joka säälle ja sisävaatteet), sekä puhelukulut joita tulee myös työn puolesta.

Työn hyviä puolia on tietysti lasten lisäksi säännölliset elämäntavat(ulkoilut ja syömiset)
saa periaatteessa itse päättää työn aikataulun ja sisällön ainakin päivätasolla.

Palkkpäivänä ei naurata, mutta muuten on työnä ihan mukavaa. Suosittelen.
 
pph
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Mulla on omat lapset jo aikuisia. Hoitolapsia viidestä perheestä. Kokopäivälapsia on 4v, 3v ja 1v
ja kymmenen päivää kuukaudessa(=puolipäivälapsia)1v ja 1v.

Yleensä ovat eri päivinä hoidossa nuo puolikkaat, mutta viikottain sattuu niitäkin päiviä että kaikki viisi ovat paikalla.

Työaikani on tämän porukan kanssa 6,30-17,30.

Olen ollut hoitajana jo lähes 15 vuotta.
Palkkani on kahden kokemuslisän ja harkinnanvaraisen henkilökohtaisen lisän kanssa 1632 euroa ja siitä verot pois. Kulukorvausta saan noin 300-400 euroa kuukaudessa. Niistä maksan lasten ruuat(aamupala, lounas, välipäla, päivällinen), lelut, askartelutarpeet, veden kulumiset, vessa-ja niistopaperit, periaatteessa kodin kulumisen ja omat työasuni(Ulos joka säälle ja sisävaatteet), sekä puhelukulut joita tulee myös työn puolesta.

Työn hyviä puolia on tietysti lasten lisäksi säännölliset elämäntavat(ulkoilut ja syömiset)
saa periaatteessa itse päättää työn aikataulun ja sisällön ainakin päivätasolla.

Palkkpäivänä ei naurata, mutta muuten on työnä ihan mukavaa. Suosittelen.
Lisään vielä tuosta kulukorvauksesta, että saan sen aina myöhässä, eli sen mitä lapset on syöneet 1.1-31.1 maksetaan vasta helmikuun lopussa ja helmikuun ruokailut sitten maaliskuun lopussa jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Mulla on omat lapset jo aikuisia. Hoitolapsia viidestä perheestä. Kokopäivälapsia on 4v, 3v ja 1v
ja kymmenen päivää kuukaudessa(=puolipäivälapsia)1v ja 1v.

Yleensä ovat eri päivinä hoidossa nuo puolikkaat, mutta viikottain sattuu niitäkin päiviä että kaikki viisi ovat paikalla.

Työaikani on tämän porukan kanssa 6,30-17,30.

Olen ollut hoitajana jo lähes 15 vuotta.
Palkkani on kahden kokemuslisän ja harkinnanvaraisen henkilökohtaisen lisän kanssa 1632 euroa ja siitä verot pois. Kulukorvausta saan noin 300-400 euroa kuukaudessa. Niistä maksan lasten ruuat(aamupala, lounas, välipäla, päivällinen), lelut, askartelutarpeet, veden kulumiset, vessa-ja niistopaperit, periaatteessa kodin kulumisen ja omat työasuni(Ulos joka säälle ja sisävaatteet), sekä puhelukulut joita tulee myös työn puolesta.

Työn hyviä puolia on tietysti lasten lisäksi säännölliset elämäntavat(ulkoilut ja syömiset)
saa periaatteessa itse päättää työn aikataulun ja sisällön ainakin päivätasolla.

Palkkpäivänä ei naurata, mutta muuten on työnä ihan mukavaa. Suosittelen.
Hei hoitaja, mulla on lapsi nyt kokopäivähoidossa ja mietin vaihtoa osapäiväseksi sen 5pv/vkossa. Mut saako hoitaja silti saman palkan jos tuntimäärä vaihtuu/pv? Miten teillä määräytyy palkka?
 
pph
Ei saa hoitaja kokopäiväisen palkkaa jos hoitoaika muuttuu puolipäiväiseksi. Lisäksi saattaa tulla tilalle toinen puolikas, niin että jos on mahdollista, että piakkoin tarvitsettekin taas hoitoa kokopäiväiselle lapselle, niin se paikka ei välttämättä enää onnistu samalla hoitajalla.
 
Kunnallisena 366?/lapsi+kulukorvaukset 4,5?/lapsi/pv. Työajat vaihtelee, välillä voi olla pitkääkin päivää, mutta toisinaan sitten vaan 6-7h/pv. Eihän tuo palkka iso ole, mutta eipähän tarvii omista maksaa hoitomaksuja niin kuin jos menisi muualle töihin.
 
äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
kaikki riippuu siitä,että saatko lapsia tarpeeksi hoitoon,että se oikeesti kannattais..ja sit,paljonko vanhemmat maksaa..eli JOS kaikki vanhemmat maksaa täyden maksun, ni 233? + kunnan maksama joku 330? / lapsi..
höh ei sillä oo pph:n palkaan mitään merkitystä paljonko vanhemmat itse maksavat lapsensa hoidosta.
 
Karuski
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
kaikki riippuu siitä,että saatko lapsia tarpeeksi hoitoon,että se oikeesti kannattais..ja sit,paljonko vanhemmat maksaa..eli JOS kaikki vanhemmat maksaa täyden maksun, ni 233? + kunnan maksama joku 330? / lapsi..
höh ei sillä oo pph:n palkaan mitään merkitystä paljonko vanhemmat itse maksavat lapsensa hoidosta.
kun oma lapsi ollut vasta muutaman viikon hoidossa..
 
koppis
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
kaikki riippuu siitä,että saatko lapsia tarpeeksi hoitoon,että se oikeesti kannattais..ja sit,paljonko vanhemmat maksaa..eli JOS kaikki vanhemmat maksaa täyden maksun, ni 233? + kunnan maksama joku 330? / lapsi..
höh ei sillä oo pph:n palkaan mitään merkitystä paljonko vanhemmat itse maksavat lapsensa hoidosta.
No ei niin, pph saa yleensä palkan ihan kunnan taulukon mukaan + tietysti vaikuttaa hoidettavien määrä, hoitoaika ja ikä. Itsekään en tuota ikähommaa muista tarkkaan, mutta eikös alle 3v:stä saa enemmän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
kaikki riippuu siitä,että saatko lapsia tarpeeksi hoitoon,että se oikeesti kannattais..ja sit,paljonko vanhemmat maksaa..eli JOS kaikki vanhemmat maksaa täyden maksun, ni 233? + kunnan maksama joku 330? / lapsi..
höh ei sillä oo pph:n palkaan mitään merkitystä paljonko vanhemmat itse maksavat lapsensa hoidosta.
No ei niin, pph saa yleensä palkan ihan kunnan taulukon mukaan + tietysti vaikuttaa hoidettavien määrä, hoitoaika ja ikä. Itsekään en tuota ikähommaa muista tarkkaan, mutta eikös alle 3v:stä saa enemmän?[/quote]

Nämä ovat aivan kuntahohtaisia juttuja, mutta harvassa kunnassa taidetaan nykyään maksaa ylimääräistä pienten hoitamisesta. Täällä sai aiemmin 54?/kk jokaisesta alle 2-vuotiaista, mutta enää ei saa.
 
koppis
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
kaikki riippuu siitä,että saatko lapsia tarpeeksi hoitoon,että se oikeesti kannattais..ja sit,paljonko vanhemmat maksaa..eli JOS kaikki vanhemmat maksaa täyden maksun, ni 233? + kunnan maksama joku 330? / lapsi..
höh ei sillä oo pph:n palkaan mitään merkitystä paljonko vanhemmat itse maksavat lapsensa hoidosta.
No ei niin, pph saa yleensä palkan ihan kunnan taulukon mukaan + tietysti vaikuttaa hoidettavien määrä, hoitoaika ja ikä. Itsekään en tuota ikähommaa muista tarkkaan, mutta eikös alle 3v:stä saa enemmän?[/quote]

Nämä ovat aivan kuntahohtaisia juttuja, mutta harvassa kunnassa taidetaan nykyään maksaa ylimääräistä pienten hoitamisesta. Täällä sai aiemmin 54?/kk jokaisesta alle 2-vuotiaista, mutta enää ei saa.
Ahaa. Minusta olisi kyllä ihan oikein, että vaippaikäisten hoidosta saisi enemmän.
 

Yhteistyössä