Peritäänkö toimeentulotuki takaisin, jos alkaa saada ansiosidonnaista?

Toimeentulotukea voidaan kuulema myöntää ajalle, jolla odottaa ansiosidonnaista. Olen selittänyt sosiaalitoimistossa niinkun asia on: en ole saanut todistusta jonka mukaan ta:lla ei ole tarjota työkykyäni vastaavaa työtä. Eikös kuitenkin ole niin, että kun työttömyyskassasta olisi takautuvasti tulossa rahaa tälle heinäkuulle, sosiaalitoimisto perii mahdollisen toimeentulotuen takaisin? Sosiaalitoimistossa ei osannut sanoa suoraa vastausta.
 
Eli siis sitten kun saan todistuksen työnantajalta, kassa maksaisi takauvtuvasti tämän heinäkuun ja raha olisi suurempi kuin tuo toimeentulotuki. Eli teen varmaan aika turhaa työtä hakiessani tuota ttt-tukea joka sitten kohta kuitenkin otettaisiin pois...
 
No kyllähän se peritään jos saat toimeentulotukea koska tulot on 0 euroa ja sitten ne onkin useita satasia niin kyllä, tottakai peritään.
Kiitos sulle vastauksesta :)Just itekin aloin miettimään, että tuskin valtiolla on rahaa antaa kaksia rahoja (ansiosidonnainen ja ttt). Ja olishan se epäreilua muita kohtaan jos joku saa enemmän. Yhdestä keskustelusta äsken luin, että silloin ttt:ta ei peritä, jos perintä aiheuttaisi uuden toimeentulotuen tarpeen. Näin ei minulla ole, koska aloitan työharjoittelun syksymmällä, joten tulen pärjäämään sillä työharjoittelusta maksettavalla rahalla. Oon kyllä kiitollinen veronmaksajille, heidän rahoillahan tuo työharjoittelunkin korvaus minulle maksetaan.
 

Yhteistyössä