Pieni ja ahdas tuulikaappi, jonne pitää mahtua 30 paria kenkiä ja kolmen lapsen asusteet...miten sen teen?

Ja mielellään kohtuuhinnalla.

Nyt tuulikaapissa on tällainen härpäke:



Mutta ei tuota kovin käteväksi voi kenkien osalta kutsua. Asusteet menee noihin laatikoihin oikeen vaan hyvin (2 laatikkoa/lapsi), mutta entäs ne kengät?

Tuo on 40 cm syvä ja kenkiä saa aina olla kaivelemassa sieltä jostain alta piilosta...eikä tuohon edes mahdu kuin tyyliin yhdet kengät per ihminen. Eikä se riitä.

Seinällä on tavallinen hattuhylly, jossa on mun laukut ja koirien remmit, seinänaulakossa sen alla on lasten pyöräilykypärät. Ei kovin kaunista.

Mä tarttisin nyt jonkun tilaihmesäilytysratkaisun, mutta minkä?

Naapurilla on näitä 3 kpl:

IKEA PS Kaappi - IKEA

Mutta 300€ tuntuu aika suolaiselta hinnalta laittaa tuulikaappiin...enkä mä ole täysin vakuuttunut siitä, että moisia haluan omaan kotiini.

Help!
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Eikö tuulikaapin jälkeen tule eteinen? Laita eteisen puolelle semmoinen kenkäkaappi.
Itse ostin aikoinani eteiseen Ikealta LACK-hyllykön ja sinne korit, sain sinne piilotettua tosi kätevästi kengät jne.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28637424]Eikö tuulikaapin jälkeen tule eteinen? Laita eteisen puolelle semmoinen kenkäkaappi.
Itse ostin aikoinani eteiseen Ikealta LACK-hyllykön ja sinne korit, sain sinne piilotettua tosi kätevästi kengät jne.[/QUOTE]

Siis sori, EXPEDIT-hylly.
EXPEDIT Hylly - korkeakiilto punainen - IKEA

Tuohon lisäksi joka toiseen koloseen kori, niin on hyvän näköinenkin.
 
[QUOTE="vieras";28637424]Eikö tuulikaapin jälkeen tule eteinen? Laita eteisen puolelle semmoinen kenkäkaappi.
Itse ostin aikoinani eteiseen Ikealta LACK-hyllykön ja sinne korit, sain sinne piilotettua tosi kätevästi kengät jne.[/QUOTE]

No kun ei oikeestaan tule : / Tää on melko hassun mallinen asunto, alakerta on periaatteessa vain yhtä, suurta tilaa ilman seiniä, ovia tms. Ja jotta edes osa kurasta pysyy aisoissa, kengät on jätettävä nimenomaan tuulikaappiin.

Ja siis ne kaikki "eteisen puolella" olevat tilat ja neliöt on jo tarkasti käytössä, eli ei sinne minnekkään edes mahtuisi.

Joten tuulikaappia pitää saada fiksattua järkevämmäksi :)
 
[QUOTE="vieras";28637427]Siis sori, EXPEDIT-hylly.
EXPEDIT Hylly - korkeakiilto punainen - IKEA

Tuohon lisäksi joka toiseen koloseen kori, niin on hyvän näköinenkin.[/QUOTE]

Tuohon mahtuisi maksimissaan se 2*8 kokoinen, mutta ei se kovinkaan kätevä olisi. Mä en nimittäin halua, että ne 30 paria kenkiä on näkyvillä, enkä toisaalta halua niitä koreihin tunkea...niiden pitää olla siististi saatavilla :)

Joku kaappiratkaisu, tms. sen kai pitää olla...mutta kun oma pää lyö melko tyhjää.

Ja mä siis kyllä vaikka rakennan sen omin pikku kätösini itse, eli ei tarvitse olla kaupasta valmiiksi saatava...kunhan vaan joku keksii, että mimmonen ois kätevä :)
 
"vieras"
No kun ei oikeestaan tule : / Tää on melko hassun mallinen asunto, alakerta on periaatteessa vain yhtä, suurta tilaa ilman seiniä, ovia tms. Ja jotta edes osa kurasta pysyy aisoissa, kengät on jätettävä nimenomaan tuulikaappiin.

Ja siis ne kaikki "eteisen puolella" olevat tilat ja neliöt on jo tarkasti käytössä, eli ei sinne minnekkään edes mahtuisi.

Joten tuulikaappia pitää saada fiksattua järkevämmäksi :)
No harmi.. itse tein niin, että vain kulloinkin käytössä olevat kenkäparit olivat tuulikaapissa ja ne kaikki muut olivat siellä koreissa. Mutta jos sulla pitää olla kaikki 30 paria kenkiä näkyvillä tuulikaapissa, niin sitten mulla ei kyllä ole mitään ideaa sulle antaa.
Tai no, osta siihen naulakkoon semmoinen "kenkäpussi" joka roikkuu tangossa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28637434:
Otat sylillisen ja heität ilmaan.

:kieh:

Näin meillä. Ainakin se näyttää siltä. Mä olen joskus niin väsynyt, niin väsynyt.....
No sepä se. Arvaas vaan mistä tämä mun pienoinen kyllästymiseni tuohon tuulikaappiin tänään koki ikäänkuin huippunsa?
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="vieras";28637449]No harmi.. itse tein niin, että vain kulloinkin käytössä olevat kenkäparit olivat tuulikaapissa ja ne kaikki muut olivat siellä koreissa. Mutta jos sulla pitää olla kaikki 30 paria kenkiä näkyvillä tuulikaapissa, niin sitten mulla ei kyllä ole mitään ideaa sulle antaa.
Tai no, osta siihen naulakkoon semmoinen "kenkäpussi" joka roikkuu tangossa?[/QUOTE]

Ei näkyvillä...ei misään nimessä. Mutta ei koreissa sikinsokin sekaisin ja lintassa päällekkäinkään. Eikä kenkäpusseissa. Vaan jokainen pari siististi ojossa, helposti saatavilla.

Mission imbossible? Mahdollisesti :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ota vasara ja nauloja, teet vaikka tuollaisen hyllyn:)
Näin simppelin ratkaisun oisin kyllä keksinyt itsekin :D

Mutta joo, siis sikäli oikealla suunnalla ollaan, että tuolleen ne pitää vierekkäin siististi saada. Ja ovet...ne on ihan ehdottomat.

Pitää varmaan koittaa googletella ja toivoa, että sieltä löytyisi joku hyvä :)
 
Jos haluaa peittoon, niin verhovaijeri tai tarraryppynsuhaa ja verhoa eteen.
Kaikki kankaat on materiaalina tuulikaapissa ehdoton EI. Kurakeli + kangas tuulikaapissa + pitkäkarvaiset koirat = Ei, ei, ei :D Ja mä luulen, että nämä pelkät lapset jo riittäisi siihen kankaiden jatkuvaan likastamiseen syys-säillä :LOL:

Mä tässä pohdin, että milläköhän logiikalla liukuovet toimii? Mistä niitä saa ja paljonko ne mahtaa maksaa?

Tuleeko se liukuoven lista, jota pitkin ovi kulkee, kiinni kattoon ja lattiaan? Jos, niin mullahan ois sitten aivan oiva idea. Tietääkö joku noista liukuovista jotain?!?
 
Seisemän äiti
http://pinterest.com/pin/369928556862682080/
Nämä on kyllä näkyvillä, mutta me sovellettiin vähän tän tapasesta tuulikaappiin mittojen mukaan vähän tiheempään ja kerroksia monta ja kenkiä sopii todella paljon.
 
Liukuovet ja kiskot vie syvyydestä tilaa vajaa 10 senttiä. Mahtuuko?
No jopas ne vie paljon tilaa! Mutta mahtuu kyllä...ehkä.

Meinaan, että valokatkaisijat on kyllä sijoitettu siten, että ne saattaa muodostua esteettiseksi ongelmaksi. Ne kun eivät mahdu sinne ovien sisäpuolelle koska katkaisijasta ovenkarmiin on alle 10 cm, mutta ei niitä voi ns. ulkopuolellekaan jättää, koska tuolloin sinne ovien sisäpuolelle jäisi vain 22 cm syvä tila...eikä se riitä, kun mun kenkä on 24 cm pitkä :D Ja miehen vielä pidempi.

Mutta jos mä sitten siihen kohtaan (siis missä on valokatkaisijat) teen sellaisen "kahva-aukon", niin sitten pitäis mahtua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Seisemän äiti;28637519:
http://pinterest.com/pin/369928556862682080/
Nämä on kyllä näkyvillä, mutta me sovellettiin vähän tän tapasesta tuulikaappiin mittojen mukaan vähän tiheempään ja kerroksia monta ja kenkiä sopii todella paljon.
Hauska idea...mutta ei tosiaan passaa nyt tähän tarkoitukseen :)
 
minä,
Mä tässä pohdin, että milläköhän logiikalla liukuovet toimii? Mistä niitä saa ja paljonko ne mahtaa maksaa?
Tuleeko se liukuoven lista, jota pitkin ovi kulkee, kiinni kattoon ja lattiaan? Jos, niin mullahan ois sitten aivan oiva idea. Tietääkö joku noista liukuovista jotain?!?
Silleen että jos on vaikka metrin levyinen kaappi niin siihen kaksi puolen metrin liukuovea. Kun avaat niin se toinen menee toisen päälle. Siis puolet kaapin sisällöstä näkyy kerralla. Voit laittaa ne vaikka pelkästään kattoon listan. Toimii vähänkuin verhokisko :)
 
Meillä on peililiukuovet eteisessä ja makkareissa ja en tykkää. Peileissä näkyy kaikki sormenjäljet ja pölyt. Ovia saa kiskoa koko ajan edestakaisin ja vain se avautuva aukko leveydestä on käytössä. Hankaloittaa säilytystilan käyttöä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Silleen että jos on vaikka metrin levyinen kaappi niin siihen kaksi puolen metrin liukuovea. Kun avaat niin se toinen menee toisen päälle. Siis puolet kaapin sisällöstä näkyy kerralla. Voit laittaa ne vaikka pelkästään kattoon listan. Toimii vähänkuin verhokisko :)
Kuulosaa hyvältä. Saankohan mä kaiken tarvittavan Bauhaussista? Ei varmaan standardina nimittäin löydy tuohon sopivaa...ja mä tatten 3 kapeaa ovea, jotta tavaroiden ottaminen sieltä takaata helpottuu.
 

Yhteistyössä