Pieni paikkakunta ja ystävien puute

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
4 vuotta on tullut asuttua eräällä pienellä paikkakunnalla jossa tuntuu olevan pienet ja tiukat omat piirit. Ns.kavereita ja hyvän päivän tuttuja on mutta yhtään ystävää en ole tänä aikana saanut. Kukaan ei ole pyytänyt mihinkään mukaan ja kaikilla on muuta tekemistä kun yrittää enemmän tutustua. Tällä hetkellä olen äitiyslomalla ja on vielä yksinäisempää kuin aiemmin. Lähin ja ainoa ystäväni on 120km päässä, entisessä kotikaupungissani. Miksi on niin hankala aikuisena saada ystäviä. Maalla on mukavaa mutta ei ystäviä.
 
vierailija
Tässä on aika kaukana lähimmät naapurit mut tietty jos lapissa asut niin ehkä mahdollista. Tässä taloudessa saa kyllä käydä kutsumattakin, mutta sitäkään ei osata nykyään.
 
vierailija
Höh... Et ollukkaan miun naapuri, susirajalla päin asustellaan myö. Oisha tuo mukavvaa kun nuapurit joskus kävis ei oo käyny ikinä koskaan milloinkaan neljä vuotta mökissä asuttu
 
vierailijaa.
Itse asun kotipaikkakunnallani ja kukaan ei käy. Ihme selityksiä on. Kerran yksi työkaveri sanoi ettei ruukaa kyläillä. Tiedän kuitenkin että kyläilee. ihan ympäripyöreän vastauksen sain facebookissa yhdelta vanhalta kaverilta, jolla oli vasta loma loppunut ja tiedustelin miksei ehtinyt käymään niin vastasi vain ettei ole tehnyt lomalla mitään. Reilu viikko sitten kutsuin erään vanhan kaverin, jolla loma alkoi. Alkoi muka tulla, mutta saa nähdä sitten. KUulostaa ruikutukselta, mutta onhan se ikävää, kun kukaan ei kutsu kylään eikä tule kylään.

Minusta on tullut aika arkakin. Esim. kun pyydän ihmisiä tapahtumiin niin kieltäytyvät. Meinaa jo itku päästä niin en uskalla enää pyytääkään. Kai muilla on niin paljon ystäviä ja menoja.
 
vierailija
Itse olen myös muuttanut pienelle paikkakunnalle ja löytänyt täältä ystäviä muista, jotka ovat muuttaneet tänne (eivät siis täältä kotoisin). Alkuperäisillä kyläläisillä on enemmän omat piirinsä.
 
Itse olen myös muuttanut pienelle paikkakunnalle ja löytänyt täältä ystäviä muista, jotka ovat muuttaneet tänne (eivät siis täältä kotoisin). Alkuperäisillä kyläläisillä on enemmän omat piirinsä.
Tämä on ihan totta! Myöki muutettiin pienelle paikkakunnalle sillon kun mä olin lapsi ja 'alkuperäiset kyläläiset' katteli vaan nenänvartta pitkin, oli kiusaamista yms. Kavereita sain muista, jotka olivat muuttaneet myöhemmin sinne..
Nyt, 15 vuotta myöhemmin, muutettiin sieltä pois vähä isommalle paikkakunnalle ja toivon, että tiältä löytys meille kavereita paremmin!
Suapi siis laitella viestii, jos juttukaveria kaipaa ;)
 

Yhteistyössä