Pimpsan palautuminen synnytyksestä, neuvoja?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Neljä kuukautta synnytyksestä, helppo synnytys ilman repeämiä ja silti tuntuu toivottomalta pimpsan toipuminen tällä hetkellä :'( olen auttamattomasti löysä ja tunnoton :'(
Olen tehnyt jumppaa ja käyttänyt geishakuulia, ja tuntuikin n.kuukausi sitten jo paremmalta, mutta nyt taas olen aivan holo!!!! Mitä ihmettä tässä voi lisää tehdä? Mistä tietää että tekee jumppaa oikein? (Sormilla kokeillessa tuntuu että vain aukko reagoi puristukseen, mutta sisällä ei tapahdu mitään. Eli teen väärin!?) Ja seksin aikana en pysty jännittämään vaikka kuin yrittäisi, miksiiiii????

Onko mitään vinkkejä, neuvoja? Miten oppia reenaamaan oikein?
 
vierailija
Ei sille mitään voi, synnyttäneillä se toosaa vaan on mallia lortto ja väljä. Koita elää asian kanssa.

Itse synnytin 3 lastani sektiolla, koska en halunnut löysää toosaa!
 
vierailija
Lääkäriä olen miettinyt, mutta minne? Olin jälkitarkastuksessa omassa terkassa ja lääkäri oli aivan kamala, vain kysyttäessä onko kaikki hyvin totesi kyllä. Muuten koko ajan puheli omiaan mitkä eivät liittyneet pätkääkään aiheeseen (mm. Missä olen töissä ja miten työni hoidan). Joten ko.paikkaan ei ole mielenkiintoa mennä uudestaan, sieltä ei ole apua saatavilla..

Mikä lääkäri tälläistä hoitaa? Leikkauksesta tuskin puhuttaisiin missään kun paikat kuitenki kunnossa eikä "kunnon" vaivoja ole. ei pidätysongelmia, kipuja tms..vai?

Surettaa niin paljon...mies sanoo että annetaan aikaa, mutta silti tämä totaalinen takapakki laittaa uskon aika koville :(
 
vierailija
No Mulla meni näin:
Eka lapsi 22vuotiaana, lieviä pidätysongelmia pari viikkoa synnytyksen jälkeen ja välillä raskausaikanakin (esim aivastaessa), vaikka oli helppo synnytys ja "normaalia" pienempi vauva. Aloin treenaamaan lantionpohjanlihaksia ja n.vuoden kuluttua toosa tuntui normaalilta.

2. Lapsen synnytys oli vielä helpompi, eikä mitään pidätysongelmia ollut ollenkaab ja pari viikkoa synnytyksestä kun yhdyntää kokeiltiin ei mies (enkä minäkään) huomannut mitään eroa aiempaan. Nyt 6kk viimeisimmästä synnytyksestä ja paikat kireämmässä kunnossa kuin ennen ekaa lasta. Silloin nuorempana en ollut koskaan edes yrittänyt harjoittaa lantionpohjanlihaksia lihaksia, joten todella heikossa kunnossa olivat.

Eli sanoisin anna palautumiselle aikaa ihan reippaasti, ei ne muutkaan lihakset esim. punttiksella hetkessä kehity :)
 
Neljä kuukautta on vielä lyhyt aika, kun mietit, mihin rääkkiin se toosa on joutunut. Keholta menee noin puolisen vuotta palautua synnytyksestä, joten turha vielä panikoida.
Rauhoitu, jatka jumppaamista ja anna ajan tehdä tehtävänsä.
 
vierailija
No Mulla meni näin:
Eka lapsi 22vuotiaana, lieviä pidätysongelmia pari viikkoa synnytyksen jälkeen ja välillä raskausaikanakin (esim aivastaessa), vaikka oli helppo synnytys ja "normaalia" pienempi vauva. Aloin treenaamaan lantionpohjanlihaksia ja n.vuoden kuluttua toosa tuntui normaalilta.

2. Lapsen synnytys oli vielä helpompi, eikä mitään pidätysongelmia ollut ollenkaab ja pari viikkoa synnytyksestä kun yhdyntää kokeiltiin ei mies (enkä minäkään) huomannut mitään eroa aiempaan. Nyt 6kk viimeisimmästä synnytyksestä ja paikat kireämmässä kunnossa kuin ennen ekaa lasta. Silloin nuorempana en ollut koskaan edes yrittänyt harjoittaa lantionpohjanlihaksia lihaksia, joten todella heikossa kunnossa olivat.

Eli sanoisin anna palautumiselle aikaa ihan reippaasti, ei ne muutkaan lihakset esim. punttiksella hetkessä kehity :)
Kunnon kaksplus paskaa, mammoilla pillut vaan kiristyy mitä enemmän sen läpi puskee lapsia.
 
vierailija
Kunnon kaksplus paskaa, mammoilla pillut vaan kiristyy mitä enemmän sen läpi puskee lapsia.
Juu itsekin synnyttäneenä pakko nauraa näille "tiukempi kuin koskaan" jne. Mahtoi olla sitten luonnostaan aikamoinen hölttö jos synnytyksistä ei löysty. Ihan sama kuinka paljon suipistelet niitä lihojasi, ei se alkuperäiseksi palaudu. Mutta ei sen tarvitsekaan. Jos kaikki on palautunut "normaalisti", niin kyllä sitä tuntoa riittää miehelle. Jos ei riitä, niin syynä on liian pieni kikki <3
 
vierailija
Juu itsekin synnyttäneenä pakko nauraa näille "tiukempi kuin koskaan" jne. Mahtoi olla sitten luonnostaan aikamoinen hölttö jos synnytyksistä ei löysty. Ihan sama kuinka paljon suipistelet niitä lihojasi, ei se alkuperäiseksi palaudu. Mutta ei sen tarvitsekaan. Jos kaikki on palautunut "normaalisti", niin kyllä sitä tuntoa riittää miehelle. Jos ei riitä, niin syynä on liian pieni kikki <3
No kyllä monilla se vaan palautuu, ikävää jos sulla ei...
 
vierailija
Juu itsekin synnyttäneenä pakko nauraa näille "tiukempi kuin koskaan" jne. Mahtoi olla sitten luonnostaan aikamoinen hölttö jos synnytyksistä ei löysty. Ihan sama kuinka paljon suipistelet niitä lihojasi, ei se alkuperäiseksi palaudu. Mutta ei sen tarvitsekaan. Jos kaikki on palautunut "normaalisti", niin kyllä sitä tuntoa riittää miehelle. Jos ei riitä, niin syynä on liian pieni kikki <3
Miksi et treenaa kunnolla? Lihaksista se tiukkuus tulee eikä mistään ihokaistaleista.

Ap:lle hyvin voi mennä yli puoli vuottakin palautumiseen, älä stressaa vaan odottele kärsivällisesti. Vuoden jälkeen kannattaa vasta mainita lääkärille jos tuntuu edelleen löysältä. Sun synnytyksestä on tosi tosi vähän aikaa vasta, en edes miettisi koko tiukkuutta vielä kuukausiin. :)

T. Peilin edessä ihan turhaan itkenyt
 
vierailija
Mun kokemus sektiosta on se, että emättimestä tuli tunnoton. Nautin toki seksistä, tai oikeastaan sen tuomasta läheisyydestä mieheni kanssa, mutta ei puhettakaan että saisin enää orgasmia yhdynnässä. Jotakin tapahtui, en tiedä mitä. Näistä asioista en ole saanut tietoa mistään. Alue, jossa leikkausarpi on, ei tunne mitään. Sektiosta on aikaa seitsemän vuotta eli tuskin palautuu enää. Voin siis sivellä ihoa alamahastani, mutten tunne mitään. Emätin on tunnoton. Mun kohdalla sektio oli pakollinen. Mutta niille, jotka haluaa synnytyspelossaan sektion, pitäisi kertoa näistä mahdollisista sivuvaikutuksista, jotta voisivat ottaa huomioon kaikki seikat, joita sektio voi aiheuttaa.
 
vierailija
Väite siitä että rämpytin ei muka löystyisi siitä, kun sen läpi väkisin pusketaan 3-4 kiloinen lihamöykky, on pelkkkää isovittuisten itsepetosta. Toinen vakiovalhe, mitä nämä ikioman lentokonehangaarin omistajat foorumeilla usein käyttävät on se, että vain pienimunaisesta se muka tuntuu isolta. :LOL:

Aivan taatusti menee piloille loppuiäksi ja niin isoa ihmismunaa ei löydy edes pimeimmästä Kongosta ettei eroa huomaisi. Ei se tietenkään tarkoita että täysin käyttökelvottomaksi kaikilla menee, mutta ei se enää ikinä samalta tunnu vaikka olisi kuinka iso mela.
 
vierailija
Väite siitä että rämpytin ei muka löystyisi siitä, kun sen läpi väkisin pusketaan 3-4 kiloinen lihamöykky, on pelkkkää isovittuisten itsepetosta. Toinen vakiovalhe, mitä nämä ikioman lentokonehangaarin omistajat foorumeilla usein käyttävät on se, että vain pienimunaisesta se muka tuntuu isolta. :LOL:

Aivan taatusti menee piloille loppuiäksi ja niin isoa ihmismunaa ei löydy edes pimeimmästä Kongosta ettei eroa huomaisi. Ei se tietenkään tarkoita että täysin käyttökelvottomaksi kaikilla menee, mutta ei se enää ikinä samalta tunnu vaikka olisi kuinka iso mela.
(y)(y) Se on juuri noin.
 
Pillu on lihas, joka venyy ja supistuu aivan kuten muutkin lihakset. Että voihan se pillun puristuskyky kärsiä, jos sitä ei käytä. Surkastuu ne muutkin lihakset jos niitä ei kuormiteta.

Uskooko joku vielä 2010- luvulla tuohon urbaanilegendaan, että normaalisti sujunut synnytys muka pilaa alapään käyttökelvottomaksi? :ROFLMAO: Synnytysvauriot sitten tietty erikseen, mutta nekin voidaan kirurgisesti korjata.​
 
vierailija
Väite siitä että rämpytin ei muka löystyisi siitä, kun sen läpi väkisin pusketaan 3-4 kiloinen lihamöykky, on pelkkkää isovittuisten itsepetosta. Toinen vakiovalhe, mitä nämä ikioman lentokonehangaarin omistajat foorumeilla usein käyttävät on se, että vain pienimunaisesta se muka tuntuu isolta. :LOL:

Aivan taatusti menee piloille loppuiäksi ja niin isoa ihmismunaa ei löydy edes pimeimmästä Kongosta ettei eroa huomaisi. Ei se tietenkään tarkoita että täysin käyttökelvottomaksi kaikilla menee, mutta ei se enää ikinä samalta tunnu vaikka olisi kuinka iso mela.
Emme me kaikki miehet elä hehtopilluisten naisten kanssa. Esim. oman vaimoni pimpsa vain kireytyi neljästä synnytyksestä.
 
vierailija
Yksi toimiva keino on hakata haarukalla tai kevyesti puukolla huulia että turpoo,viikon verran näyttää vähän häijyltä mutta seuraavan 2viikon jälkeen on taas timmissä kunnossa
 

Yhteistyössä