pitääkö lihakeittoon tulevat lihat ensin paistaa pannulla?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja ekaa kertaa teen, 07.08.2009.

1. Vai laitetaanko raaat lihakuutiot kiehuvaan vesikattilaan?
    Naudan paistikuutioita.
    Keitänkö niitä tunnin ja sitten lisään kasvikset?

2. Rytkäätys

Rytkäätys Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.10.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Me ruskistetaan kyllä lihat etukäteen.

3. vieras

vieras Vieras

keitä vaan ne lihat ensin. Ja muista poistaa vaahto, joka tulee verestä.

4. Pinki

Pinki Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    04.08.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Keität niitä niin kauan (pippureiden kera), että ovat mureita. Poista pinnalle tuleva harmaa vaahto, esimerkiksi reikäkauhalla.

5. Keittiönoita

Keittiönoita Vieras

Näin mäkin tekisin. Tosin olen sen verran pihi, etten raaski paistista tehdä lihakeittoa.

6. Empä ole ennen kuullut että joku tekee lihakeittoa naudan paistikuutioista. Joku uusavuttomien juttu?

7. k.l.

k.l. Vieras

Meillä ruskistetaan pinnat ensin pannulla.

8. Keittiönoita

Keittiönoita Vieras

Ei välttämättä uusavuttomien juttu vaan kaupan valikoimasta riippuva juttu.

9. Vanha sanonta: " Ken paistetun keittää, de maun pois heittää, ken keitetyn paistaa se makian maistaa." Näin ennen opetettiin ja pitää paikkansa.

10. miu

miu Vieras

kannatan että ruskistaa ensin pannulla. Antaa maukua keittoon =)

11. miu

miu Vieras

makua toivottavasti ei kauheesti maukua kuulu voi naarupi luulla jonkun kissan keittoon laittaneen ^^

12. nelli

nelli Vieras

aivan sama, millaisesta lihasta tekee, aivan hyvin voi olla paistilihaa. Kypsyypähän nopeampaa. Ei ehkä tarvitse paistaa ensin, mutta kannattaa, koska ruskistamisella saa keittoon ja lihaan hyvää makua. Myös sipulin voi ruskistaa, muttei välttämätöntä sekään.

13. Wanha-Rouva

Wanha-Rouva Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.08.2006
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lihakeitto tehdään yleensä luullisesta naudanlihasta, saa parhaimman maun liemeen. Niin ja liha keitetään ensin kypsäksi ja vaahto kummataan pois, että tulee kirkas liemi. Mausteeksi suola ja kokonaiset pippurit. Niin ja koskaan en ole lihakeittoon meneviä lihoja pannulla paistanut.

14. Rytkäätys

Rekisteröitynyt:
    08.10.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Me ainakin ruskistetaan sitä väriä siihen pintaan ja yleensä niin että esim. valkosipulilla hangataan pannu ennen paistoa, että tulee makua.
    Esim. jäniksen lihat taas kyllä keitetään ennen paistin tekoa.

15. Keittiönoita

Keittiönoita Vieras

Mä teen lihakeiton aina niin, että keitän palan naudan etuselkää tai lapaa vedessä, jossa on pippureita, laakerinlehti ja persiljaa. Vettä vain sen verran, että liha on kokonaan veden alla. Kuorin keittämisen aikana vaahtoa pois.

Kun liha on kypsää ja mureaa, nostan sen pois liemestä ja paloittelen. Siivilöin liemen, lisään siihen sipulin, perunat ja porkkanat sekä maun mukaan suolaa. Lopuksi ne lihat takaisin, kuumennus ja päälle reilusti tuoretta persiljaa.

16. nipo

nipo Vieras

Yök, en söis väärin teurastettua lihaa jos verestä vaahto tulee.. taitaa kuiten tulla lihasnesteestä..

17. Rytkäätys

Rekisteröitynyt:
    08.10.2007
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, näin se on.

18. Keittiönoita

Keittiönoita Vieras

Luullinen liha olisikin kaikista parasta, mutta mä en ole täällä meidän nurkilla yhdessäkään marketissa nähnyt luullista naudan lihaa. Kauppahalleista kyllä saa. Muutenkin noissa marketeissa on varsin harvoin lapaa tai etuselkää.

19. nipo

nipo Vieras

Onko markkinoilta poistunut Saarioisten keittoliha-nimellä oleva paketti? Sitä sai pari vuotta sitten pienistäkin kaupoista. Ja siis siinä paketissa oli joku luun palanen mukana :)

20. Keittiönoita

Keittiönoita Vieras

Ihan vieraalta kuullostava tuote mulle. Vaikka siis pari vuotta sitten syötiinkin vielä tehotuotettua lihaa. En muista nähneeni tuollaista missään.

21. DURACELL

DURACELL Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.12.2004
    Saadut tykkäykset:
    0

:wave: kyllä mie aina ostan *keittoliha*paketin soppaan...siis,on niitä kaupassa

22. Pitääkin itse katsoa ens kerralla kun käy lihatiskillä.. Jäi oikein häiritsee :)

23. Keittiönoita

Keittiönoita Vieras

Olen mä joskus ostanut keittolihapaketteja,mutta ei niissä luita ole ollut.

24. Huuhkajatar

Huuhkajatar Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    08.10.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osso buccosta saa maittavan keiton. Minäkin keitän lihan kokonaisena monta tuntia ja sitten paloittelen ja lisään kasvikset.

25. nipo

nipo Vieras

Saako udella mihin olette siirtyneet tehotuotetusta lihasta? Kokonaan kasviksiin?

Jaa tämä sivu