Pitäiskö palstalla olla rekisteröitymispakko?

Mitä mieltä olet, pitäisikö täällä olla rekisteröitymispakko? Miksi kyllä tai miksi ei? Mun mielestä pitäisi, koska näin kirjoittelua olisi helpompi seurata, kun jokaisella olisi käytössä yksi nimimerkki.
 
Pitäisi juurikin tuon takia että tietäisi kenen kanssa aina kirjoittelee. Nyt lähes kaikki jää saman vierailijanimen alle.
Voi olla että täällä myös kirjoiteltais vähän eri tyylisesti.
Voi hyvinkin olla, että kirjoittamisen sävy olisi asiallisempaa. Itse olen herkästi esittämässä asioita aika voimakkaasti ja myönnän, että varmasti se herättää joissakin tarvetta lukea mun kirjoituksia kuin piru Raamattua eli tahallaan väärin tulkiten.
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
vierailija
Pitäisi juurikin tuon takia että tietäisi kenen kanssa aina kirjoittelee. Nyt lähes kaikki jää saman vierailijanimen alle.
Voi olla että täällä myös kirjoiteltais vähän eri tyylisesti.
No eipä sitä nytkään tiedä. Täällä on useampi jotka kirjoittelee mustanakin eri nikeillä. Keksivät erilaisia persoonia itselleen ja kokeilevat mikä toimii milloinkin parhaiten.
 
Ei rekisteröitymispakko ole välttämätöntä, mutta alustaa voisi muuttaa niin, että myös vierailijoiden olisi pakko keksiä joku (tilapäinen) nimimerkki. Nyt keskustelu, jossa vierailija sanoo jotakin, johon vierailija vastaa ja toinen (?) vierailija vastustaa, muistuttaa loppuiltaa pikkujouluissa. Kaikki huutavat yhtäaikaa, eikä kukaan oikein tiedä kuka sanoi mitä ja kenelle, mutta yhdessä ollaan loukkaantuneita, iloisia tai napsitaan kuonoon sitä, joka ehkä sanoi jotakin....
 
Ei rekisteröitymispakko ole välttämätöntä, mutta alustaa voisi muuttaa niin, että myös vierailijoiden olisi pakko keksiä joku (tilapäinen) nimimerkki. Nyt keskustelu, jossa vierailija sanoo jotakin, johon vierailija vastaa ja toinen (?) vierailija vastustaa, muistuttaa loppuiltaa pikkujouluissa. Kaikki huutavat yhtäaikaa, eikä kukaan oikein tiedä kuka sanoi mitä ja kenelle, mutta yhdessä ollaan loukkaantuneita, iloisia tai napsitaan kuonoon sitä, joka ehkä sanoi jotakin....
Joo ainakin yksittäisen keskustelun seuraaminen helpottuisi jo tolla konstilla.
 
vierailija
Ehdottomasti! Saisitte sitten insiderit lipsutella ja nuoleskella toisianne sydämienne kyllyydestä, eikä tarvitsisi lainkaan ottaa kantaa mihinkään oikeisiin asioihin.
 
vierailija
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Pitäisi.

Muutoin ei haittaisi tippaakaan anonyymit harmaat ja mun puolestani näin saisi ollakin.

Mut jos tän palstan etusivun erehdyn aukaisemaan...
mamu sitätätätotauliuliälämölö.

Toi mamukiima kuuluu asiaan vihkiytyneiden sivustojen älämölön joukkoon. Vittuako sitä tänne tarttee levittää sadan avauksen päivävauhtia?
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Ei pitäisi, mutta jokaiseen viestiketjuun voisi generoitua yksilöllinen, kertakäyttöinen nimimerkki, jolla vieraat erottuisivat. Tämän lisäksi voisi olla mahdollisuus äänestää jotain viestiä poistettavaksi, jolloin moderointiin ei olisi tarvetta ollenkaan (ts. itsekuria palstalle).
 
  • Tykkää
Reactions: famipala
Ei rekisteröitymispakko ole välttämätöntä, mutta alustaa voisi muuttaa niin, että myös vierailijoiden olisi pakko keksiä joku (tilapäinen) nimimerkki. Nyt keskustelu, jossa vierailija sanoo jotakin, johon vierailija vastaa ja toinen (?) vierailija vastustaa, muistuttaa loppuiltaa pikkujouluissa. Kaikki huutavat yhtäaikaa, eikä kukaan oikein tiedä kuka sanoi mitä ja kenelle, mutta yhdessä ollaan loukkaantuneita, iloisia tai napsitaan kuonoon sitä, joka ehkä sanoi jotakin....
Pitää niin paikkansa. Hauskinta on se, kun joku 105:stä vierailijasta loukkaantuu siitä, etten pysty erottamaan mikä kommentti on juuri häneltä ja mikä joltain muulta vieraalta :)
 
  • Tykkää
Reactions: m1es
harmaaaa
Voi hyvinkin olla, että kirjoittamisen sävy olisi asiallisempaa. Itse olen herkästi esittämässä asioita aika voimakkaasti ja myönnän, että varmasti se herättää joissakin tarvetta lukea mun kirjoituksia kuin piru Raamattua eli tahallaan väärin tulkiten.
koska en oo ennen kuullutkaan susta, niin piti käydä kattoos profiilis. sä oot siis ollu rekkautuneena jotain huiman viikon, ja nyt jo luulet että "jotkut" tulkitsee kirjotuksias tahallaan väärin?! aika suuret luulot pojalla :)
 
Pitäisi.

Muutoin ei haittaisi tippaakaan anonyymit harmaat ja mun puolestani näin saisi ollakin.

Mut jos tän palstan etusivun erehdyn aukaisemaan...
mamu sitätätätotauliuliälämölö.

Toi mamukiima kuuluu asiaan vihkiytyneiden sivustojen älämölön joukkoon. Vittuako sitä tänne tarttee levittää sadan avauksen päivävauhtia?
Kieltämättä käy välillä ärsyttävästi silmään. Toki jos asia käy jo otsikosta ilmi, niin ei ketjua tarvitse edes avata.
 
Valtaosassa keskusteluja mielestäni nimettömänä kirjoittelu on toiminut ihan ok, ja itse harvemmin kiinnitän edes huomiota, kuka jonkun viestin on kirjoittanut. Mutta silloin tällöin joo, kun keskustelu käy kiihkeänä, olisi helpompaa, kun kirjoittajat voisi tunnistaa. Näin ei saisi haukkuja toisten sanomisista ja toisaalta omia sanomisia ei laitettaisi toisten niskoille.

Parhaiten toimisi tuo ketjukohtainen nimimerkki, mutta se on tehty niin rasittavan hankalaksi, että ei puhelimella/tabletilla palstaillessa jaksa syöttää, etenkin kun niiden robottivarmenteiden tulkitseminen vie jo valmiiksi hermot.

Mutta kokeillaan nyt sitten nimimerkillä, josko tämä kirjautuminen vaikuttaisi omien juttujen tasoon ja laatuun. Nähtäväksi jää.
Elämme jännittäviä aikoja.
 

Yhteistyössä